تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812635729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/عملكرد بازار بيمه كشور در ‌٦ ماهه اول امسال/ فاصله اندك شركت‌هاي بيمه خصوصي با دولتي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /عملكرد بازار بيمه كشور در ‌٦ ماهه اول امسال/ فاصله اندك شركت‌هاي بيمه خصوصي با دولتي‌ها
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

گزارش عملكرد صنعت بيمه در شش ماهه اول امسال نشان مي‌دهد فاصله سهم بازار شركت‌هاي بيمه خصوصي از شركت‌هاي دولتي كم شده و سهم بازار بيمه خصوصي پارسيان 0.6 درصد كمتر از بيمه دولتي داناست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجم حق بيمه‌هاي توليدي شركت‌هاي بيمه‌ كشور در شش ماهه اول امسال در مجموع به بيش از 18 هزار و 597 ميليارد ريال رسيده كه طبق آمارها از اين شركت‌ها رشد حق بيمه در بخش خصوصي بيش از بخش دولتي بوده است.

سهم بخش غير دولتي از حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه كشور به 3/23 درصد مي‌رسد كه از اين ميزان به ترتيب 5/6 و 3/4 درصد به دو شركت بيمه پارسيان و ملت تعلق دارد و در دوره‌ مورد بررسي، 46 درصد حق بيمه‌هاي صادره شركت‌هاي بيمه به رشته‌ شخص ثالث تعلق دارد.

تعداد بيمه‌نامه‌هاي صادره صنعت بيمه كشور بيش از 2/12 ميليون فقره بوده كه در مقايسه به مدت مشابه سال قبل 9/30 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.

همچنين شركت‌هاي بيمه بالغ بر هشت هزار و 905 ميليارد ريال خسارت به بيمه گزاران پرداخت كرده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8/17 درصد رشد را نشان داده و شاهد تقريبا همين ميزان رشد در حق بيمه‌ها (3/17 درصد) هستيم.

سهم بخش غير دولتي از خسارت‌هاي پرداختي بازار بيمه طي اين دوره به 7/17 درصد مي‌رسد و همچنين 3/49 درصد از مبالغ خسارت بازار بيمه دراين مدت به بيمه‌گزاران شركت بيمه ايران پرداخت شده است.

بيش از نيمي از خسارت‌هاي بازار بيمه (3/54 درصد) در رشته شخص ثالث پرداخت شده و شركت‌هاي بيمه بيش از 2/1 ميليون مورد خسارت به بيمه‌گزاران پرداخت كرده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از كاهش 8/5 درصدي حكايت دارد.

نسبت خسارت بازار بيمه 9/47 درصد است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل تا حدود (2/0 واحد) افزايش يافته و شركت‌هاي بيمه دي، آسيا و پارسيان به ترتيب با 9/77، 4/59 و 3/56 درصد بيشترين نسبت خسارت را در ميان شركت‌هاي بيمه دولتي و غير دولتي دارا هستند.

* حق بيمه توليدي

طبق آمارهاي اخذ شده از شركت‌هاي بيمه، حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه كشور در نيمه اول سال جاري با 3/17 درصد افزايش به حدود 18 هزار و 597 ميليارد ريال رسيده و رشد حق بيمه در بخش غير دولتي بيش از بازار بيمه بوده است و تنها حق بيمه‌هاي توليدي شركت بيمه سينا در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3/1 درصد كاهش داشته است.

طي اين دوره شركت بيمه ايران با 47 درصد، همچنان بيشترين سهم را از حق بيمه‌هاي توليدي بازار بيمه دارد و پس از آن به ترتيب شركت‌هاي بيمه‌ي آسيا (با 7/14 درصد)، دانا ( با 9/7 درصد) و البرز (با 1/7 درصد) قرار دارد و سهم بخش غير دولتي بازار بيمه كشور نيز به 3/23 درصد مي‌رسد كه از اين ميزان به ترتيب 5/6 ، 3/4 و 7/2 درصد به شركت‌هاي بيمه پارسيان، ملت و رازي تعلق دارد و حدود 9/9 درصد ديگر بين 11 شركت بيمه غير دولتي توزيع شده است.

در دوره‌ مورد بررسي 46 درصد حق بيمه‌هاي توليدي شركت‌هاي بيمه به رشته شخص ثالث قرار دارد و به دنبال آن بيمه‌هاي بدنه‌ اتومبيل (9/10 درصد)، درمان (1/10 درصد)، آتش سوزي (9/7 درصد) مسئوليت (شش درصد) و زندگي (1/5 درصد) قرار دارد و در مجموع 9/85 درصد از حق بيمه‌هاي بازار بيمه در اين شش رشته توليد شده است.

در نيمه اول سال جاري رشد حق بيمه‌ي رشته ساير انواع (3/112 درصد) بيش از ساير رشته‌ها بوده كه دليل اصلي آن افزايش حق بيمه‌هاي اين رشته در شركت بيمه پاسارگاد است و اين در حالي است كه حق بيمه توليدي در رشته نفت و انرژي به واسطه‌ كاهش فعاليت بيمه آسيا و در رشته پول به واسطه‌ كاهش فعاليت بيمه ايران نسبت به دوره‌ مشابه سال قبل به ترتيب 6/32 و 8/16 درصد كاهش يافته است.

* صدور 2/12 ميليون فقره بيمه نامه

بر اساس اين گزارش تعداد بيمه‌نامه‌هاي صادره صنعت بيمه كشور با 9/30 درصد افزايش به بيش از 2/12 ميليون فقره رسيده كه از اين ميزان سهم شركت‌هاي بيمه ايران، آسيا، البرز، دانا در بخش خصوصي از بيمه‌نامه‌هاي صادره بازار بيمه به ترتيب با 53، 4/15، 5/5، 7/2 و 4/23 درصد است و طي اين دوره سهم سه شركت بيمه رازي، پارسيان و ملت از تعداد بيمه‌نامه‌هاي صادره بازار به ترتيب با 3/9 ، 5/4 و 1/3 درصد از سهم شركت بيمه دانا بيشتر بوده است.

* 8 هزار و 905 ميليارد ريال خسارت براي بيمه‌گذاران

بر اساس اين گزارش در نيمه اول سال جاري شركت‌هاي بيمه افزون بر هشت هزار و 905 ميليارد ريال خسارت به بيمه گذاران پرداخت كرده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 8/17 درصد رشد نشان داده است و طي اين مدت تمام شركت‌هاي بيمه دولتي بين 3/12 تا 3/35 درصد بيش از مدت مشابه سال قبل به بيمه‌گذاران زيان ديده خسارت پرداخت كرده‌اند كه اين خسارت‌ها در بازار خصوصي بيمه كشور در حدود 28 درصد رشد داشته است.

در اين دوره رشد خسارت‌هاي پرداختي ساير انواع رشته‌ها به واسطه‌ عملكرد شركت بيمه البرز در رشته نفت و انرژي به واسطه‌ عملكرد شركت بيمه حافظ در بازار بيمه قابل توجه است و طي اين دوره شركت بيمه حافظ 5/74 درصد از حق بيمه‌هاي رشته نفت و انرژي را توليد و 4/99 درصد از خسارت‌هاي اين رشته را پرداخت كرده است.

* پرداخت 2/1 ميليون مورد خسارت

تعداد خسارت‌هاي مجموعه شركت‌هاي بيمه در شش ماه اول سال 1387 بيش از 2/1 ميليون مورد بوده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 8/5 درصد كاهش يافته است و سهم شركت‌هاي بيمه ايران، دانا، آسيا و البرز از تعداد خسارت‌هاي پرداخت شده به ترتيب 41، 19، 5/16 و 6/0 درصد كه اين سهم براي بخش غير دولتي بازار بيمه به حدود 6/17 درصد مي‌رسد.

* نسبت خسارت

بر اساس آمارهاي بيمه مركزي ايران، نسبت خسارت بازار بيمه را در طي شش ماهه نخست سال 1387 ، 9/47 درصد است كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل اندكي افزايش يافته است.

طي اين دوره شركت بيمه آسيا با 4/59 درصد بيشترين نسبت خسارت را در ميان شركت‌هاي بيمه دولتي داراست كه شركت بيمه دي نيز با حدود 9/77 درصد بيشترين نسبت خسارت را در ميان شركت‌هاي بيمه غير دولتي داراست و اين نسبت در شركت بيمه ايران و دانا به ترتيب 3/50 و 2/49 درصد است.

نسبت خسارت شركت بيمه البرز و بازار بخش غير دولتي صنعت بيمه نيز به ترتيب 2/44 و 4/36 درصد بوده و كمتر از اين نسبت در بازار بيمه است.

در دوره مورد بررسي نسبت خسارت رشته‌هاي آتش‌سوزي، باربري، درمان، هواپيما، پول، مسئوليت، نفت و انرژي، زندگي و ساير انواع در مقايسه با مدت سال قبل افزايش داشته است اما در مقابل كاهش نسبت خسارت در ساير رشته‌ها مشاهده مي‌شود.

بنابراين گزارش افزايش 4/8 واحدي نسبت خسارت به رشته درمان به حدود 6/14 درصد سهم از خسارت‌هاي پرداختي و 1/10 درصد سهم از حق بيمه‌هاي توليدي بازار موجبات اصلي افزايش نسبت خسارت در بازار بيمه به ميزان 2/0 واحد را فراهم آورده است.

طي اين دوره رشته‌ ساير انواع بيمه با 2/87 درصد بيشترين نسبت خسارت را در بين رشته‌هاي بيمه‌اي داراست و نسبت خسارت اين رشته نسبت به دوره مشابه سال قبل 1/45 واحد را نشان مي‌دهد.

پس از رشته ساير انواع، بيمه‌هاي درمان، بدنه‌ اتومبيل و شخص ثالث به ترتيب 8/68 ، 4/57 و 6/56 درصد نسبت خسارت به دنبال هم قرار گرفته‌اند.

نسبت خسارت ساير رشته‌ها كمتر از نسبت خسارت بازار بيمه بوده و بين هشت تا 4/43 درصد نوسان دارد و با توجه به شرايط گذشته و مطالعه‌ رفتار بيمه كشور انتظار مي‌رود كه نسبت خسارت بازار بيمه در انتهاي اين سال به حدود 62درصد برسد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن