تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814651285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادداشت مطبوعات


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: يادداشت مطبوعات
سياست سوخته سياست زدايي از بسيج
نويسنده در اين ياداشت تاكيد كرده است : سياست زدايي از نهادهاي انقلابي، سياست سوخته اي است كه به فراخور شرايط زماني توسط دشمنان انقلاب اسلامي مورد استفاده قرار مي گيرد و هدف اصلي آن منفعل ساختن نقاط استقرار نظام سياسي است. در سال هاي گذشته به خصوص پس از رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي (ره) پروژه سياست زدايي از حوزه هاي علميه، سپاه پاسداران، دانشگاه ها و... ذيل اين سياست هدفمند كليد خورد كه در پيوند با فرسايش زماني نهادها و كاركردهاي غير همگن سيستمي، امكان موفقيت براي طراحان قابل تصور بود.نويسنده با اشاره به هفته بسيج مي افزايد: بسيج و فرهنگ بسيجي يكي از نشانه هاي عالي گفتمان اصيل انقلاب اسلامي است كه همواره حول دال برتر اين گفتمان يعني ولايت فقيه در چرخش بوده است و هست. در آستانه چهارمين دهه از عمر پر بركت نظام اسلامي ، فضاي كشور مهياي تحرك بيش از پيش بسيجيان براي اثرگذاري مثبت بر حيات سياسي جامعه است.نويسنده معتقد است : البته اين به معناي حزبي شدن بسيج نيست و بسيج نبايد ابزار دست احزاب و جريانات سياسي قرار گيرد اما مگر مي توان بسيجي بود و نسبت به سرنوشت سياسي كشور بي اهميت ماند. هر چند هنوز هفت ماه تا انتخابات رياست جمهوري زمان باقي مانده اما از چند ماه پيش ماشين هايي هر چند با چراغ خاموش استارت زده اند تا شاخ و برگ سياسي اين درخت پاك را قطع كنند.

جان به لب آوردم اي جان درنگر؟
نويسنده در اين يادداشت تصريح كرده است : دولت نهم باوجود داشتن درآمدي افسانه اي در سه سال گذشته و با تمام سازوكارهايي كه قانون نويسان و برنامه ريزان پيش از اين دولت انديشيده بودند، امروز در هنگامه كاهش بي سابقه قيمت نفت كه در سه سال اخير نمونه اي نداشته مستأصل از اوضاع و احوال بازاري است كه اميدي به آينده آن نيست.نويسنده معتقد است : دولت با توجه به درآمد خود مي توانست ضمن مصون نگاه داشتن اقتصاد ايران از آثار و تبعات نفت ٤٠دلاري منبعي قابل اطمينان براي تبديل سرمايه هاي زيرزميني به سرمايه هاي روزميني به شمار آيد. اما دولت نهم ترجيح داد تا ركوردشكني خود را در حوزه اي ديگر به ثبت برساند و آن استفاده از درآمدهاي نفتي بود.نويسنده با اشاره به اين كه گزارش هاي نهادهاي بين المللي و تحليل گران از اقتصاد ايران بر به تعادل رسيدن بودجه ايران با نفتي خبر مي دهند كه اين روزها رويايي دور از دسترس به شمار مي آيد، تاكيد كرده است : دويچه بانك آلمان، عدد قيمت نفتي كه بودجه ايران را به تعادل مي رساند، ٥٨دلار ارزيابي كرده و پيش از آن صندوق بين المللي پول اين رقم را ٩٠دلار پيش بيني كرده بود، اعدادي كه اين روزها به روياي بازار نفت بدل شده اند. حال در روزگار به سرآمدن نفت يك صد دلاري، دولت نهم در كارنامه كاري خود وارداتي ٦/٥٦ميليارد دلاري در سال ٨٦را به ثبت رسانده، وارداتي دو برابر واردات سال ٨٢كه امسال بسيار بيش از ٦٠ميليارد دلار خواهد بود. جزئيات كارنامه وارداتي دولت نهم در هفت ماه امسال از چند برابرشدن واردات اقلام خوراكي و آشاميدني خبر مي دهد.نويسنده ميافزايد : حال دولت نهم بايد با نفت ٤٠دلاري، بار سنگين كاهش درآمدهاي نفتي، پاسخ گويي به تغيير الگوي مصرف مردم و تنظيم بازار با واردات را يك جا بكشد. شايد ديگر نيازي به تكرارحكايت تكراري و ملال آور جيرجيرك و مورچه داستان ها نباشد. راستي كدام يك از برنامه ريزان اقتصادي دولت نهم در انديشه روزهاي سخت زمستان بودند.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن