تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819940768




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

IT در هفته‌اي كه گذشت


واضح آرشیو وب فارسی:همکاران سیستم: IT در هفته‌اي كه گذشت


مدير ياهو كناره‌گيري كرد
شركت اينترنتي ياهو به دنبال مديرعامل جديد براي خود است. 18 ماه پس از بازگشت "جري يانگ"(Jerry Yang) از موسسان ياهو در سال 1994 به پست مديريت اين شركت، وي از پست خود به عنوان مديرعامل كناره‌گيري كرد. با اين جريان، يانگ به عنوان مدير ياهو به فعاليت خود ادامه خواهد داد. پيش از آنكه "تري سمل"(Terry Semel) مديرعامل اسبق ياهو جاي خود را در سال 2007 به "جري يانگ" بدهد، يانگ مدير ياهو محسوب مي‌شد.

شركت ياهو به منظور بهبود وضعيت اقتصادي خود طي ماه‌هاي گذشته فعاليت‌هاي گسترده‌اي را انجام داد،‌ اما در سال جاري وضعيت اين شركت از بد، بدتر شد و ارزش هر سهم آن در تالارهاي بورس به كمتر از 10 دلار رسيد. نخست آنكه تلاش مايكروسافت براي خريد ياهو بي‌نتيجه ماند و پس از آن، ياهو تمايل خود را براي انعقاد قرارداد با مايكروسافت نشان داد. شركت مايكروسافت اعلام كرده بود كه حاضر است به‌ازاي هر سهم ياهو 33 دلار پرداخت كند.

پس از انتشار گزارش‌هايي مبني بر كاهش 64 درصدي درآمدهاي ياهو و هشدارهايي مبني بر بروز مشكلات مالي در بازارهاي تبليغاتي، ياهو در ماه اكتبر اعلام كرد كه 1430 نفر را تا پايان سال 2008 اخراج خواهد كرد. در ماه فوريه از سال جاري ميلادي نيز 1000 كارمند ياهو شغل خود را از دست دادند.

به هر حال، اگر ياهو بر اين باور است كه مي‌تواند بار ديگر توجه مايكروسافت را به خود جلب كند، اين همكاري تنها محدود به قراردادي در حوزه جست‌وجو مي‌شود كه اين مسئله با توجه به خروج يانگ از پست مديرعاملي اين شركت صورت مي‌گيرد.

تغيير استراتژي‌هاي امنيتي مايكروسافت
مايكروسافت در حال تغيير استراتژي‌هاي خود در زمينه ارايه نرم‌افزارهاي امنيتي براي كامپيوترهاي شخصي است. اين شركت در نظر دارد عرضه نرم‌افزارهاي امنيتي پولي خود را متوقف كند و در مقابل، نرم‌افزارهاي امنيتي رايگان را براي كامپيوترهاي شخصي ارايه دهد. نرم‌افزار امنيتي جديد مايكروسافت كه به صورت رايگان عرضه مي‌شود Morro نام گرفته است و از نيمه دوم 2009، براي مقابله با ويروس‌ها، برنامه‌هاي جاسوسي، روتكيت‌ها و تروجان‌ها وارد بازار مي‌شود.

با ورود Morro به بازار، مايكروسافت قصد دارد فروش سرويس Windows Live OneCare را متوقف كند و اين در حالي است كه اين دو سرويس امنيتي شبيه به يكديگر نيستند. Morro فاقد برخي از قابليت‌هاي غيرامنيتي Windows Live OneCare است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به بخش اشتراك چاپگر و سيستم خودكار روشن كردن كامپيوتر اشاره كرد.

نرم‌افزار Morro نسبت به نرم‌افزارهاي پولي منابع كمتري را شامل مي‌شود و براي سيستم‌هايي با پهناي باند كم و براي كامپيوترهاي شخصي ضعيف‌تر مناسب است.

ممنوعيت بارگذاري غيرقانوني موسيقي در دانشگاه‌هاي تنسي
ايالت تنسي(Tennessee) آمريكا اعلام كرد كه شبكه‌هاي كامپيوتري دانشگاه‌ها و مراكز آكادميك اين ايالت را براي بارگذاري‌هاي غيرقانوني فايل‌هاي صوتي فيلتر مي‌كند. "فيل بردسن"(Phil Bredesen) لايحه‌اي را به تصويب رساند كه بر اساس آن جلوي بارگذاري‌هاي غيرقانوني فايل‌هاي صوتي در دانشگاه‌هاي ايمن منطقه غيرممكن شود.

به گفته موسسه صنعت صدانگاري آمريكا، اين لايحه نيازمند آن است كه دانشگاه‌هاي عمومي و غيردولتي تنسي از "ابزارهاي مناسب" براي حصول اطمينان از عدم بارگذاري‌هاي غيرقانوني فايل‌هاي صوتي و نقض قانون كپي‌رايت در جريان استفاده از برنامه‌هاي به‌اشتراك‌گذاري فايل‌ها استفاده كنند.

يك سال پس از عرضه موسيقي در فروشگاه اينترنتي iTunes بدون استفاده از نرم‌افزارهاي حمايت از قانوني كپي‌رايت از سوي EMI، اپل در حال گفت‌وگو با سه شركت بزرگ در حوزه موسيقي است تا موسيقي‌هاي مجزا از قضيه DRM را خريداري كند. شركت مايكروسافت هم تاكنون اقداماتي را در اين زمينه انجام داده است. افرادي كه ماهانه 95/14 دلار در مركز اينترنتي Zune Pass پرداخت كنند، مي‌توانند ماهانه 10 فايل صوتي در اختيار بگيرند.

همچنين در خبرها آمد كه ...
درآمد تبليغات اينترنتي براي سه ماهه سوم از سال جاري ميلادي به 9/5 ميليارد دلار رسيد كه اين رقم رشد 11 درصدي را نسبت به مدت مشابه از سال قبل نشان مي‌دهد... شركت مايكروسافت قصد دارد نسخه آزمايشي از مرورگر اينترنتي Internet Explorer 8 را پيش از عرضه نسخه نهايي آن در سال 2009 در اختيار كاربران بگذارد... شركت Transmeta كه اميدوار بود در زمينه تامين نيروي كامپيوترهاي قابل‌حمل با اينتل و Advanced Micro Devices(AMD) رقابت كند، با قيمت 6/255 دلار به شركت Novafora فروخته مي‌شود.
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همکاران سیستم]
[مشاهده در: www.systemgroup.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن