تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197150




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نرخ رشد گازهاي گلخانه اي هشدار دهنده است


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
اگر افزايش نرخ رشد گازهاي گلخانه اي همين طور ادامه يابد، در پايان قرن 21 وجود گازهاي گلخانه اي در کل زمين به 600 ppm خواهد رسيد.
به گزارش موج، محمد حاج رسولي ها، مشاور وزير نيرو در همايش g-wadi با اظهار اميدواري از اين که برگزاري از اين همايش و کارگاه‏هاي تخصصي آن موجب تداوم همکاري کارشناسان کشورهاي حاضر با کارشناسان ايران در تمامي زمينه ها شود، اظهار داشت: کشور ايران با بارش يک سوم متوسط جهاني همواره دغدغه مباحث مرتبط با اب را داشته و مشکلي که عمدتا وجود دارد، اين است که منابع آب دور از محل تجمع مردم است و به راحتي در دسترس نيست.
وي با تاکيد بر اينکه قداست و اهميت اب براي تمام جمعيت مصرف کننده در ايران واضح و مبرهن است، افزود: پديده اي که در سالهاي اخير در سطح بين المللي مورد بررسي کارشناسان قرار گرفته، موضوع تغيير اقليم جهاني است که به خصوص در مناطق خشک و نيمه خشک اين موضوع اهميت بسيار دارد.
مشاور وزير نيرو با بيان اينکه از سال 1990 ميلادي اين تغييرات در ايران مشهود شده است، اذعان داشت: اولين تغيير در ايران کاهش آوردهاي رودخانه اي بود که به طور متوسط 30 درصد کاهش داشته است.
وي ادامه داد: تغيير دوم نوع آوردهاي رودخانه بود، به طوري که در گذشته 20 درصد آوردهاي رودخانه اي به صورت سيلاب بود، اما الان اين ميزان 40 درصد است.
حاج رسولي ها کاهش سطح جامدات سيلاب ها را از 25 درصد به 15 درصد از ديگر تغيير هاي ناشي از تغيير اقليم در ايران دانست و گفت: اين تغيير حجم جامدات نشان دهنده تغيير خط برف در ارتفاعات است.
وي تصريح کرد: تمامي اين موارد در کشاورزي، محيط زيست، سلامت و جهانگردي اثر گذار است.
مشاور وزير نيرو با تاکيد بر اينکه منشا اصلي تغييرات اقليمي ناشي از ازدياد گازهاي گلخانه اي و دي اکسيد کربن است، اظهار داشت: افزايش گازهاي گلخانه اي در ايران به صورتي بوده که رشد 1.6 ppm در سال در گذشته، اکنون به رشد 2 ppm در سال رسيده است.
وي افزود: اگر اين افزايش نرخ رشد همين طور ادامه يابد، در پايان قرن 21 اين عدد در کل زمين به 600 ppm خواهد رسيد.
حاج رسولي ها با بيان اينکه در اينگونه کارگاههاي آموزشي مباحث مربوط به پيامدهاي تغيييرات اقليم ها موردبررسي قرار مي گيرد، گفت: اميدورايم نتايج اين همايش و کارگاه آموزشي در ارائه يک مدل تغيير اقليم مناسب خصوصا يک مدل ريز مقياس براي ايران باشد که بتوانيم با استفاده از آن راهکارهاي مناسب را پيدا کنيم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن