تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس براى اصلاح خود، خويشتن را به زحمت بيندازد، خوشبخت مى‏شود هر كس خود را در لذت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812641517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز در آيينه تاريخ


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: امروز در آيينه تاريخ
امروز پنج شنبه 30 آبان سال 1387 هجري شمسي برابر است با 21 ذيقعده سال 1429 هجري قمري و مصادف است با 20 نوامبر سال 2008 ميلادي. سرويس بين الملل برنا نگاهي كوتاه به مهم‌ترين رويدادهاي تاريخي در اين روز دارد:

در چنين روزي در سال 1818 ميلادي "سيمون بوليوار" رسماً استقلال ونزوئلا را از اسپانيا اعلام كرد. ونزوئلا در منطقه استوايي شمال آمريكاي جنوبي بين درياي كاراييب و كشور برزيل واقع شده و مساحت آن تقريبا يك دوم ايران است. نژاد مردم اين كشور سفيد و سرخ و دو رگه است. اكثر مردم اين كشور از مذهب كاتوليك پيروي مي كنند. نوع حكومت اين كشور جمهوري فدرال است. اين كشور در پانزدهم نوامبر سال 1945 ميلادي به عضويت سازمان ملل متحد درآمد. پايتخت آن كاراكاس نام دارد.

*****

در چنين روزي در سال 1873 ميلادي دو شهر رقيب مجارستان با عناوين بودا و پست با يكديگر متحد شدند. با پيوستن اين دو شهر به يكديگر پايتخت مجارستان با نام بوداپست تشكيل شد.

*****

در چنين روزي در سال 1910 ميلادي "فرانسيكو آي مادرو" انقلابي را در كشور مكزيك بنا نهاد كه البته به انجام نرسيد و به شكست انجاميد.

*****

در چنين روزي در سال 1943 ميلادي و در طول جنگ جهاني دوم كشتي هاي آمريكايي حمله خود را به مناطق تراوا و ماكين در جزاير ژيلبرت آغاز كردند.

*****

در چنين روزي در سال 1945 ميلادي محاكمه 22 تن از رهبران عمده جنگ جهاني دوم در دادگاه نورنبرگ آغاز شد. يازده نفر از افراد محاكمه شده به مرگ محكوم شدند. "هرمان گورينگ" دو ساعت قبل از به دار آويخته شدن به وسيله سم در زندان نورنبرگ خودكشي كرد. اسامي ده نفر ديگر كه به دار آويخته شدند به اين شرح است:هانس فرانك ويلهلم فريك، ژنرال آلفرد يوول، ارنست كالتن برونر رييس گشتاپو، فيلد مارشال كتيل، آلفرد روزنبرك، فرتيس زائوكل، آرتور سايس اينكورات، بوليوس اشترايخر و فن ريبن تروپ وزير امور خارجه آلمان.

*****

در چنين روزي در سال 1979 ميلادي گروهي از مخالفان مسلح ضد رژيم حاكم بر عربستان به مسجد الحرام وارد شدند و اعلام قيام كردند،اما در درگيري با ماموران آل سعود يا كشته شدند يا به اسارت درآمدند.

*****

در چنين روزي در سال 1959 ميلادي بريتانيا، نروژ، پرتغال، سوييس، اتريش، دانمارك و سوئد نخستين سازمان تجارت آزاد اروپايي را بنا نهادند.

*****

در چنين روزي در سال 1962 ميلادي بحران هسته اي بر سر خليج كوبا پايان يافت. ارتش شوروي سابق اسلحه و بمب افكن هاي خود را از كوبا جمع كرد و ايالات متحده آمريكا نيز در پاسخ، به محاصره اين كشور پايان داد.

*****

در چنين روزي در سال 1970 ميلادي اكثريت مجمع عمومي سازمان ملل متحد راي به ورود چين به اين سازمان و داشتن كرسي در مجمع عمومي دادند.

*****

در چنين روزي در سال 1975 ميلادي ژنرال "فرانسيسكو فرانكو" بعد از نزديك به سي سال حكومت ديكتاتوري درگذشت. ژنرال فرانسيسكو فرانكو ديكتاتور و زمامدار اسپانيا بين سال هاي 1939 تا 1975 ميلادي است. وي در سال 1936 به شورشياني پيوست كه عليه دولت جمهوري دست به طغيان زده بودند. او با كمك آلمان و ايتاليا در جنگ هاي داخلي اسپانيا پيروز شد. در خلال جنگ جهاني دوم وي حالت بي طرفي اسپانيا را حفظ كرد و به هيتلر اجازه استفاده از كشورش را جهت حمله به جبل الطارق نداد. فرانكو در طول حكومت خود تمامي گروه هاي چپ‌گرا را قلع و قمع كرد و تشكيل قدرت خودكامه اي را داد.

*****

در چنين روزي در سال 1988 ميلادي مصر و چين اعلام كردند كه دولت فلسطين را كه از سوي شوراي ملي فلسطين معرفي شده است،مورد شناسايي قرار مي دهند.

*****

در چنين روزي در سال 1989 ميلادي بيش از دويست هزار نفر از مردم در شهر پراگ چكسلواكي بطور صلح آميز گردهم آمدند و درخواست اصلاحات دموكراتيك كردند.

*****

در چنين روزي در سال 1994 ميلادي دولت آنگولا و شورشيان معاهده پايان جنگ نوزده ساله را در زامبيا امضا كردند.

*****

در چنين روزي در سال 1998 ميلادي طالبان افغانستان به "اسامه بن لادن" پيشنهاد دادن پناهگاهي امن را دادند. بن لادن پيشتر متهم شده بود كه در بمب گذاري در دو سفارتخانه آمريكا در آفريقا و همچنين انفجار برج هاي دو قلوي منهتن دست داشته است.

منبع:برنا
 پنجشنبه 30 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن