تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821088693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام جمعه گرگان : براي پيشرفت كشور بايد اهل مطالعه باشيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: امام جمعه گرگان : براي پيشرفت كشور بايد اهل مطالعه باشيم
داخلي. اجتماعي. نماينده ولي فقيه.

گرگان- نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: اگر مي‌خواهيم كشور پيشرفت كند بايد اهل مطالعه شويم.

آيت الله سيدكاظم نورمفيدي روز چهارشنبه در ديدار مديركل و كتابداران كتابخانه‌هاي عمومي استان گلستان افزود: علم و دانش در سرمايه مادي و معنوي انسان نقش بسزائي دارد و جامعه شناسان مي‌گويند تنها چيزي كه در شرايط امروز جهان مي‌تواند يك كشور را از صفر به صد و از عقب افتادگي نجات بدهد، داشتن علم و دانش است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: مقام معظم رهبري هميشه تاكيد بر توليد علم دركشور دارند، چراكه با توليد علم سرمايه نيز توليد مي‌شود واين در زندگي مادي و معنوي انسانها نقش مهمي دارد.

نماينده ولي فقيه در استان گلستان با اشاره به سابقه علم در جهان اسلام افزود: بي‌جهت نبود وقتي خورشيد اسلام طلوع كرد تحولي در راستاي توليد علم بوجود آورد و شايد قرنها پرچمدار علم و دانش جهان بود.

نماينده مردم گلستان درمجلس خبرگان اظهارداشت: به اندازه‌اي كه در جهان اسلام در رشته‌هاي مختلف علوم، عالم و دانشمند تربيت شدند در هيچ جاي جهان چنين نبود، چرا كه دين اسلام براي علم جايگاه بسيار والايي درنظر گرفته است.

وي همچنين ياداور شد: مايه شرمساري است كه بشنويم سرانه مطالعه در كشور ما بسيار ناچيز است، آمار مطالعه‌كنندگان نشان‌دهنده رشد و توسعه كشور است و وقتي كه سطح مطالعه در جامعه بالا رود سطح علم و توسعه هم بالا مي‌رود.

آيت الله نورمفيدي تصريح كرد: نهضت كتابخواني به اين معناست كه درجامعه كتابخواني را در همه شئون مردم ببينيم، چرا كه مطالعه از مسائل ضروري جامعه است.

وي ادامه داد: كتاب و كتابخواني بايد بصورت يك فرهنگ درآيد و هركسي به تناسب كاري كه دارد با مطالعه، اطلاعات خود را افزايش دهد.

نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري درباره اهميت مطالعه تاكيد كرد: اينجانب روزانه پنج الي شش ساعت مطالعه مي‌كنم و اعتقاد دارم اگر در جامعه مساله كتاب و كتابخواني تشويق شود، خود به خود اين فرهنگ گسترش مي‌يابد و ارزش تحقيق و مطالعه در كشور بالا مي‌رود.ك ‪۲‬
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 185]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن