تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تا زمانى كه مردم، امر به معروف و نهى از منكر نمايند و در كارهاى نيك و تقوا به ي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812751638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1 ( صفحه اول )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 1 ( صفحه اول )
فرماندار: بيابان زدايي مه ولات با اعتبارات فعلي، 200 سال طول مي كشد

مه ولات- خبرنگار قدس: فرماندار و رئيس كارگروه كشاورزي و منابع طبيعي مه ولات در بازديد از عرصه هاي منابع طبيعي اين شهرستان گفت: يكي از خطراتي كه همواره به صورت يك تهديد بالقوه و بالفعل زندگي اجتماعي، اقتصادي و زيست محيطي مردم را تحت تأثير قرار مي دهد، پديده بيابان زدايي است.حاجي عرب افزود: اين شهرستان با دارا بودن 60 هزار هكتار بزرگترين بيابانهاي استان را داراست كه با اعتبارات موجود، بيابان زدايي در مه ولات حدود 200 سال به طول مي انجامد.وي با اشاره به هجوم آبهاي شور به دشت مه ولات و گسترش بيابان گفت: مه ولات با اين سطح بيابان بايد مورد توجه بيشتر قرار گيرد.
وي كمبود نيرو، امكانات و ماشين آلات را از ديگر موانع تسريع در امر بيابان زدايي شهرستان عنوان كرد و گفت: براي حفاظت از هر 10 هزار هكتار اراضي منابع طبيعي بايد يك نفر جنگلبان فعاليت كند و اين در حالي است كه در شهرستان مه ولات فقط چهار نفر عهده دار حفاظت از 335 هزار هكتار عرصه هاي منابع طبيعي هستند.
وي نبود اداره حفاظت محيط زيست در شهرستان را يكي ديگر از مشكلات عنوان كرد و افزود: علاوه بر نبود نظارت بر شكار غير مجاز گونه هاي جانوري، تاخت و تاز شكارچيان غيرمجاز در مراتع و جنگلها با خودرو باعث تخريب اين عرصه ها مي شود.
رئيس اداره منابع طبيعي مه ولات نيز در اين بازديد گفت: در سال جاري عمليات بذرپاشي و كاشت نهال در سطح 290 هكتار از بيابانهاي مه ولات انجام مي شود.
بهروز فتحي مقدم همچنين از انجام مديريت اصلاح جنگلهاي دست كاشت در سطح 550 هكتار خبرداد و گفت: علاوه بر اين 450 هكتار از بيابانهاي مه ولات در سالهاي جاري با گونه هاي مختلف و مقاوم گياهي مرتع كاري خواهد شد.
وي با اشاره به فعاليتهاي اين اداره افزود: در سال جاري سه ميليارد و 650 ميليون ريال اعتبار به منابع طبيعي مه ولات اختصاص يافته كه 850 ميليون ريال آن جهت نهالكاري است.
وي گفت: طرح جنگلكاري اين شهرستان كه به وسيله گونه گياهي «آرتي پلكس» اجرا شده به عنوان يك طرح موفق در خراسان رضوي معرفي شده است.
وي اضافه كرد: در صورت اختصاص 130 ميليون تومان اعتبار، طرح انتقال آب جهت آبياري عرصه هاي منابع طبيعي در اين شهرستان اجرا مي شود.

سرپرست كتابخانه عمومي اين شهر عنوان كرد؛ نارضايتي مردم از تنها كتابخانه فعال بردسكن

بردسكن- خبرنگار قدس: سرپرست كتابخانه عمومي بردسكن گفت: عدم نقش كتابخانه ها در تعيين و خريد كتاب باعث نارضايتي مراجعه كنندگان شده است.
شاكري در گفتگو با خبرنگار قدس اظهار داشت: كتابهاي موجود در كتابخانه هاي عمومي به صورت متمركز توسط نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور انتخاب و ارسال مي شوند و شهرستان ها در تعيين كتابها هيچ نقشي ندارند كه اين امر موجب نارضايتي مراجعه كنندگان شده است.
وي افزود: با توجه به اينكه بسياري از مراجعه كنندگان كتابخانه عمومي بردسكن دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاه ها مي باشند، نبود كتابهاي مورد علاقه آنها باعث كاهش تعداد اعضا نيز شده است.
شاكري اعضاي فعال تنها كتابخانه در حال فعاليت بردسكن را هزار نفر اعلام كرد و گفت: اين افراد از 11 هزار جلد كتاب موجود استفاده مي كنند ضمن آنكه با ايجاد شبكه محلي از سال قبل از كتابهاي كتابخانه شهرآباد نيز كه 6 هزار جلد مي باشد آگاه مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: از آن جا كه كتابخواني، بايد از سنين كودكي آغاز و نهادينه شود، از 2 سال قبل با اجراي طرحي درصدد علاقمند كردن كودكان به كتاب خواندن برآمديم كه اين طرح نتايج بسيار مثبتي در برداشته است، ضمن آنكه در تلاشيم در آينده اي نزديك با راه اندازي بخش پژوهش و تحقيق و اختصاص قفسه هايي از كتابخانه به دفاع مقدس و كودكان و نوسوادان موجبات رضايت بيشتر شهروندان و اعضا را نيز فراهم كنيم.
وي دور بودن مكان فعلي كتابخانه بردسكن از مركز شهر و كمبود فضاي مطالعه در آن را از ديگر مشكلات موجود عنوان كرد و گفت: با موافقت دولت در حال پيگيري براي اختصاص زميني جهت ساخت كتابخانه مركزي هستيم كه در صورت محقق شدن از بسياري از مشكلات كاسته و بر تعداد اعضا نيز افزوده خواهد شد.

400 ناشر در خراسان رضوي مجوز چاپ دارند

معاون فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي با اشاره به رشد 11 درصدي چاپ در استان گفت: تاكنون بيش از 400 ناشر در استان مجوز چاپ اخذ كرده اند.
علي اميني در نشست مطبوعاتي كه به مناسبت هفته كتاب در محل اداره كل ارشاد اسلامي خراسان رضوي برگزار شد افزود: در سال 86 تعداد عناوين كتب چاپي در استان 3048 عنوان بوده كه نسبت به سال 85 از رشد 14 درصدي برخوردار است.
جانشين ستاد هفته كتاب تصريح كرد: چاپ 16 ميليون و 722 هزار و 486 جلد كتاب در استان، رشد 11 درصدي سال 86 را نسبت به 85 به خود اختصاص داده است.
اميني با اشاره به اين موضوع كه تاكنون بيشتر از 400 ناشر در استان مجوز چاپ اخذ كرده اند خاطرنشان كرد: در فرهنگ ما فرهنگ شفاهي بر مكتوب غلبه كرده و شايد مهمترين علت اين غلبه را كمبود فرصت مطالعه و كم بودن عادت مطالعه برشمرد.
معاون فرهنگي اداره كل ارشاد خراسان رضوي اذعان داشت: دهمين دوره نمايشگاه كتاب خراسان رضوي يك رويداد بزرگ فرهنگي است كه تا 30 آبان ماه ادامه دارد.
وي با بيان اينكه امسال پنجمين دوره انتخاب كتاب سال همزمان با هفته كتاب برگزار مي شود، افزود: راه اندازي صندوق حمايت از مؤلفان و نويسندگان با تسهيلات بيمه و وام و نيز كميته خريد كتاب براي نوقلمان از برنامه هاي مهم اين اداره كل است.
در ادامه اين نشست مدير نهاد كتابخانه هاي عمومي استان افزود: تعداد 91 كتابخانه عمومي سال گذشته به بيش از 100 كتابخانه در امسال ارتقا يافته كه اين موضوع حاكي از افزايش 23 هزار متر مربع مساحت مطالعه بيشتر از 27 هزار متر مربع اشاره دارد.
به گزارش مهر سيد جواد سادات فاطمي با بيان اينكه 70 هزار جلد كتاب در سال جاري به كتابخانه هاي عمومي استان افزوده شده است، خاطرنشان كرد: اين افزايش رشد هشت درصدي را نشان مي دهد.
وي همچنين در پايان در خصوص تعداد كتاب به امانت گرفته توسط مراجعان بيان داشت: يك ميليون و 800 هزار جلد امانت گرفته شده در سال گذشته به بيشتر از دو ميليون كتاب در سال جاري ارتقا يافته است.

گراني قير فعاليت راهسازي در خراسان شمالي را كاهش داد

مديركل راه و ترابري استان خراسان شمالي گفت: گراني نرخ قير موجب كاهش 50 درصدي فعاليت راهسازي در استان خراسان شمالي شده است.
ابوالفضل باقرنيا افزود: هم اكنون هر كيلو قير در اين استان پنج هزار ريال و هر تن 500 هزار ريال است كه قيمت قير به نسبت نرخ بنزين بالاتر است.
وي خاطرنشان كرد: بر اساس فهرست بهاي پيش بيني شده قيمت قير در سال جاري به نسبت سال گذشته بر اساس فهرست بها، 110 درصد گرانتر شده است.
مديركل راه و ترابري استان خراسان شمالي افزود: گراني قير و كاهش اعتبار استاني راهسازي در اين استان موجب كاهش 50 درصد فعاليت راهسازي در اين استان نوپا خواهد شد.
باقرنيا افزود: هم اكنون براي زيرسازي محورهاي استان در بخش راه فرعي هر كيلومتر 500 ميليون ريال و راههاي اصلي نيز 700 تا 800 ميليون ريال اعتبار مورد نياز است.
وي خاطرنشان كرد: اعتبار استاني بخش حمل و نقل استان خراسان شمالي به نسبت استانهاي ديگر پايين تر بوده به طوري كه 10درصد اعتبار استاني خراسان شمالي در بخش راهسازي هزينه مي شود.
وي به مهر گفت: اين در حاليست كه در ساير استانهاي كشور كه وضعيت بهتري در بخش راهها نسبت به خراسان شمالي دارند، 25 تا 30درصد اعتبار عمراني استاني به بخش راهسازي تخصيص داده مي شود.
مديركل راه و ترابري افزود: براي پاسخگويي به حجم مطالبات مردمي و مسؤولان در بخش راهسازي بايد متناسب با نياز اعتبار تخصيص شود.

رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي تاكيد كرد؛ ضرورت ايجاد نگارخانه در تربت حيدريه

تربت حيدريه- خبرنگار قدس: ايجاد يك نگارخانه در شهرستان تربت حيدريه بسيار احساس مي شود.رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي و نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين مطلب گفت: بهتر است به جاي اشاره به دردها و معضلات به پيشنهادها و راهكارهاي مناسب جهت رسيدن به هدفهاي فرهنگي و هنري شهرستان بينديشيم.
وي كه در نشست مسؤولان انجمنهاي فرهنگي و هنري منطقه شركت داشت، افزود: هنرمندان ما در شهرستان با كمترين امكانات به جايگاهي شايسته دست پيدا كرده اند كه قابل تقدير است.
حجة الاسلام رضايي اظهار داشت: ما در شهرستان و مناطق تابعه و بخشها از استعدادها و توانمنديهاي بالايي برخورداريم كه قابل هدايت است و مي توان با جذب نيروهاي جديد و خلاق بر اهميت آن افزود، به طوري كه بتوانيم جشنواره هايي در سطح بين المللي و جهاني در شهرستان برگزار كنيم.وي در ادامه ابراز اميدواري كرد با ايجاد بسترهاي مناسب فرهنگي و هنري بر اين جايگاه ارزشمند افزوده شود و همانند ديگر مسايل يك رديف بودجه مملكتي در نظر گرفته شود تا هنرمندان بتوانند بدون هيچ گونه دغدغه اي به دنبال اشاعه فرهنگ اصيل ايراني باشند.
وي احداث و راه اندازي نگارخانه در شهرستان را امري ضروري خواند و از مسؤولان خواست در راستاي احداث اماكن مناسب براي ترويج فرهنگ و هنر در شهرستان و حمايت از هنرمندان، كمك و همياري داشته باشند.

استاندار خراسان شمالي:
اولويت با پروژه هاي نيمه تمام است

بجنورد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي گفت: اولويت فعاليتها در پروژه هاي استان با پروژه هاي نيمه تمام است.
مهندس جهانبخش در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان اظهار داشت: در سال جاري اعتبارات عمراني دو درصد و اعتبارات هزينه اي 15 درصد رشد داشته است.
وي با اشاره به اين مطلب كه اولويت اول توسعه استان ساماندهي فرودگاه است، خاطرنشان كرد: تلاش مي كنيم با بين المللي كردن فرودگاه بجنورد روند توسعه استان سريع تر شود، زيرا با ساماندهي فرودگاه امكان حضور وزيران و ديگر مقامهاي ارشد كشور و نيز زمينه جذب اعتبارات استان فراهم مي شود.
وي با اشاره به هفته كتابخواني و لزوم توجه به مسايل فرهنگي تصريح كرد: در آغاز دهه چهارم انقلاب و با توجه به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص مظلوميت فرهنگ، ضرورت دارد شوراهاي برنامه ريزي شهرستانها به اين مهم توجه ويژه داشته باشند.
وي افزود: رويكرد نظام اسلامي ما فرهنگي است، اما عملكرد عمراني، براي مردم در عرصه عمراني كارهاي زيادي انجام شده است اما به لحاظ اينكه در بعد فرهنگي كار نشده آن انتظاري كه وجود داشت برآورده نشده است.
وي يادآور شد: عملكرد مديران براساس عملكرد عمراني بررسي مي شود و فرهنگ جايگاهي در عملكرد مديران ندارد.

«امين خدا» به قلم چهره هاي ماندگار منتشر شد

خراسان امروز: معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي كتابچه زيارتي «امين خدا» را شامل چند زيارت با ترجمه روان دكتر غلامعلي حداد عادل و سيد مهدي شجاعي (چهره هاي ماندگار سال) منتشر كرد.
كتابچه «امين خدا» شامل ترجمه روان زيارت امين ا...، زيارت نامه امام رضا(ع)، اذن دخول و دعاي بعد از زيارت است.
در اين مجموعه زيارت امين ا... به قلم غلامعلي حداد عادل، چهره شناخته شده فرهنگي كشورمان ترجمه شده است.
همچنين ترجمه زيارتنامه امام رضا(ع)،اذن دخول و دعاي بعد از زيارت به قلم سيد مهدي شجاعي نويسنده نام آشناي كشورمان كه «كشتي پهلو گرفته»، «آسماني ترين مهرباني»، «ماه جبين» از آثار اوست، اين مجموعه را خواندني كرده است.
گفتني است، كتابچه زيارتي «امين خدا» در قطع15}13 و با شمارگان پنج هزار نسخه از سوي معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي در دهه كرامت، به زائران بارگاه منور رضوي اهدا شد.

بيشترين خريد كتاب در نيشابور پس از اصفهان

نيشابور - خبرنگار قدس: نيشابور نسبت به جمعيت شهرستان بعد از اصفهان بيشترين خريد كتاب در كشور را دارد.معاون سياسي اجتماعي فرماندار نيشابور در مراسم تجليل از خادمان كتاب اين شهرستان كه در تالار عطار دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد، با عنوان اين مطلب گفت: اين مهم نشان مي دهد كه مردم نيشابور به كتاب و كتابخواني علاقه زيادي دارند.وي افزود: در 6 ماهه نخست امسال 294 هزار نفر به كتابخانه هاي عمومي مراجعه كرده اند كه اين رشد 20 درصدي نسبت به سال قبل را نشان مي دهد.در ادامه رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور از خيرين خواست در ساخت و ساز و تجهيز كتابخانه حضور فعالتري داشته باشند.

رئيس جديد آموزش و پرورش خراسان رضوي: برنامه هاي آموزش و پرورش خراسان رضوي
بر مبناي صداقت و صراحت است

خراسان امروز : رئيس جديد سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: برنامه هاي جديد بر مبناي سه اصل صداقت، صراحت و صميميت در گفتار و عمل است.
حسين هژبري با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع كاركنان اين سازمان در فضايي كاملاً معنوي رسماً كار خود را آغاز كرد.
وي پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع كاركنان سازمان با تقدير و تشكر از زحمات غلامحسين افسري، رئيس سابق اين سازمان برنامه هاي خود را بر مبناي سه اصل صداقت، صراحت و صميميت در گفتار و عمل اعلام كرد.
وي خاطرنشان كرد: آرزو مي كنم تمامي خدمتگزاران نظام تعليم و تربيت اعم از حوزه هاي ستادي و معلمان عزيز به عنوان سربازان خط مقدم بتوانند بسيجي وار و با فرهنگ بسيجي مورد نظر حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري در راه رسيدن به قله هاي رفيع علم و دانش و تهذيب دانش آموزان ميهن اسلامي گام بردارند.

نمايشگاه تذهيب آثار استاد همراه در نگارخانه «كمال الملك»

خراسان امروز: همزمان با هفته كتاب، چهارمين نمايشگاه گروهي استاد همراه با عنوان «برگهاي زرين» در نگارخانه كمال الملك نيشابور داير شد.
مسؤول اين نگارخانه گفت: اين چهارمين نمايشگاه گروهي اين هنرمند است كه از 25 تا 30 آبان ماه همه روزه صبح و بعد از ظهر در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
در اين نمايشگاه 30 تابلو از هنر تذهيب، تشعير و گل و مرغ در موضوع امام رضا(ع) به نمايش درآمده است.
بيات خاطرنشان كرد: كارهاي اين هنرمند و هنرجويان وي در سطحي است كه مي توان در خارج از كشور نيز چنين نمايشگاهي را داير نمود.
وي در پايان گفت: تذهيب يك هنر اسلامي است و امروزه در تزيين خطوط خوشنويسي، قرآن و نگارش كتابهاي شعر استفاده مي شود.
 سه شنبه 28 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن