تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821212725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پورمعين در نشست خبري اعلام كرد:يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان تهران در 14 رشته برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: پورمعين در نشست خبري اعلام كرد:يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان تهران در 14 رشته برگزار مي‌شود
گروه فعاليت‌هاي قرآني: يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان استان تهران توسط فرهنگ‌سراي قرآن سازمان فرهنگي‌‌ــ‌‌هنري شهرداري تهران در 14 رشته قرآني طي آذرماه سال جاري برگزار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، در نشست خبري تشريح برنامه‌هاي يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان كه امروز، 27 آبان‌ماه برگزار شد، «محمدرضا پورمعين» رئيس فرهنگ‌سراي قرآن با بيان اين مطلب اظهار كرد: يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان را در 14 رشته طراحي كرده‌ايم و حضور نيم ميليون مخاطب در اين دوره پيش‌بيني شده است.

وي جشنواره قرآني كودك و نوجوان را يكي از قديمي‌ترين فعاليت‌هاي قرآني فرهنگ‌سراي قرآن اعلام و بيان كرد: طي 10 دوره گذشته اين جشنواره يك ميليون و 700 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده است.

يازدهمين جشنواره قرآني با موضوع «قرآن، كودك و نوجوان، تربيت» برگزار مي‌شود

پورمعين ادامه داد: يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان با موضوع «قرآن، كودك و نوجوان، تربيت» به منظور ايجاد انس كودكان و نوجوانان با قرآن مجيد، جهت‌دهي استعدادهاي هنري و ادبي نوباوگان به سوي قرآن مجيد و به منظور استفاد از اين مفاهيم در زندگي روزمره برگزار مي‌شود.

رئيس فرهنگ‌سراي قرآن با اشاره به برگزاري جشنواره در سه حوزه با رشته‌هاي؛ قرآني، فرهنگي‌ــ‌هنري و ادبي گفت: در رشته‌هاي قرآني جدول، مفاهيم قرآني، نماز، حفظ، قرائت، اذان و ترتيل و در رشته‌ فرهنگي‌ــ‌هنري سرود، نقاشي و خوشنويسي و در رشته ادبي روزنامه‌ديواري، شعر و داستا‌ن‌نويسي از موارد مسابقه اين دوره است.

اين خادم قرآن با اشاره به همكاري معاون پرورشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش شهر تهران در جشنواره تأكيد كرد: با همكاري دارالقرآن‌هاي آموزش و پرورش مقدمات ثبت‌نام و مراحل اوليه در آذرماه سال جاري آغاز خواهد شد.

وي در ادامه افزود: جشنواره قرآني كودك و نوجوان در دو مرحله مقدماتي و نهايي برگزار مي‌شود كه مرحله مقدماتي در مراكز قرآني فرهنگ‌سراي قرآن و كانون‌هاي قرآن وابسته صورت مي‌گيرد و مرحله نهايي توسط فرهنگ‌سراي قرآن در بهمن‌ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

رحل طلايي، جوايز منتخبان جشنواره قراي كودك ونوجوان

پورمعين منتخبان اين جشنواره را بيش از دو هزار نفر عنوان و تصريح كرد: به برگزيدگان اين دوره رحل طلايي و رحل نقره‌اي اهدا مي‌شود، همچنين اين جشنواره در رشته جدول و مفاهيم قرآني با حضور پرشور كودكان و نوجوانان از كل كشور همراه خواهد بود و كودكان شهرستاني و استعدادهاي قرآني استان‌هاي سراسر كشور را نيز در برمي‌گيرد.

وي ادامه داد: در پايان دستاوردهاي رشته‌هاي يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان به صورت نمايشگاهي برگزار مي‌شود و آثار برگزيده در نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با نام افراد به نمايش گذاشته خواهد شد.

انتشار فعاليت‌هاي 10 دوره جشنواره قرآني كودك ونوجوان

رئيس فرهنگ‌سراي قرآن در ادامه گفت: امسال كتابچه 10 سال فعاليت قرآني جشنواره كودك و نوجوان چاپ خواهد شد و از برگزيدگان دوره‌هاي گذشته هم‌زمان با اختتاميه يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان طي تابستان سال آينده تجليل خواهد شد.

پورمعين اظهار كرد: سازمان فرهنگي‌ــ‌‌هنري شهرداري تهران بنا به دستور شوراي اسلامي شهر تهران در چند محور حمايتي اقدام به پشتيباني از طرح‌هاي خلاق قرآني، توسعه فعاليت‌هاي قرآني، تأسيس مراكز قرآني و ... در قالب مديريت قرآني شهر تهران كرده است.

وي با اشاره به همكاري شهرداري تهران با جهاد دانشگاهي در برگزاري دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن دانشجويان مسلمان در برج ميلاد، عنوان كرد: در آينده نزديك نيز توليد دستگاه نماز‌آموز در برنامه ما قرار دارد.

رئيس فرهنگ‌سراي قرآن، دستگاه نمازآموز را متشكل از دانستني‌هاي قرآني ويژه كودكان و نوجوانان بيان كرد و افزود: به منظور ترويج مفاهيم ديني اقدام به طراحي اسباب‌بازي‌هايي براي كودكان كرده‌ايم كه اين دستگاه مفاهيم، اطلاعات، دانستني‌هاي قرآني آيات مشهور قرآن و ... را به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهد.

در ادامه «سعيد زكي‌لو» دبير يازدهمين جشنواره قرآني كودك و نوجوان در پاسخ به سئوالي مبني بر ملي شدن جشنواره، با اشاره به برگزاري دو رشته مفاهيم و جدول قرآني فراتر از استان تهران، تصريح كرد: اين آمادگي وجود دارد ولي حيطه فعاليت‌هاي ما در سازمان فرهنگي‌ــ‌هنري شهرداري تهران مشخص است، همچنين استقبال از برگزاري دو رشته مفاهيم و جدول قرآني نشان از قابليت ملي شدن اين جشنواره دارد.

زكي‌لو در ادامه به رويكردهاي جديد اين جشنواره طي سال‌هاي برگزاري اشاره و برگزاري برخي از رشته‌هاي غيرحضوري در مرحله نيمه‌نهايي با فضاسازي مناسب، تشويق كودكان پيش‌دبستاني و اول و دوم دبستان با حضور در مرحله نهايي را از جمله رويكردهاي متفاوت اين جشنواره بيان كرد.

پورمعين در پايان به تجهيز تلفن گوياي نداي قرآن فرهنگ‌سراي قرآن با شماره (144) در دهه‌ فجر اشاره و تأكيد كرد: پاسخ‌گويي به سئوالات شهروندان، تفسير مختصر از قرآن، استفاده از ترجمه‌هاي مختلف از جمله موارد ارتقاي طرح نداي قرآن است كه امسال هم‌زمان با دهه ‌فجر انقلاب اسلامي محقق خواهد شد.
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن