تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812067468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يكصدم واگذاري سهام عدالت محقق شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: يكصدم واگذاري سهام عدالت محقق شد


سرمايه ،رزا فيروزي:در حالي كه قرار است تا پايان امسال ميزان واگذاري سهام عدالت به 42 هزار ميليارد تومان برسد اما در هفت ماه ابتداي سال براساس گزارش سازمان خصوصي سازي تنها دو هزار ميليارد ريال سهام عدالت واگذار شده است.در هفت ماهه امسال 629 ميليون و 596 هزار و 84 سهم به ارزش دو هزار و 281 ميليارد ريال سهام عدالت واگذار شده است.

با وجود اينكه پرتفوي سهام عدالت لزوماً به معناي عرضه سهام آن شركت ها در بورس نيست و تعويق عرضه ها تاثيري در واگذاري هاي سهام عدالت ندارد اما بايد تا پايان سال حدود 18 هزار ميليارد تومان سهام عدالت واگذار شود تا طبق برنامه زمان بندي شده عمل شود.
محمدجواد شيخ مديرعامل سابق كارگزاري سهام عدالت با بيان اينكه بايد به 22 ميليون نفر سهام عدالت واگذار شود به «سرمايه» گفت: «از ابتداي طرح توزيع سهام عدالت تاكنون 22 هزار ميليارد تومان سهام عدالت واگذار شده كه از اين تعداد دو هزار ميليارد تومان آن مربوط به سال 85 است.»

امسال بايد 20 هزار ميليارد تومان سهام عدالت واگذار شود

وي افزود: «در سال 86 نيز حدود 20 هزار ميليارد تومان سهام عدالت واگذار شد و امسال بايد 20 هزار ميليارد تومان ديگر سهام واگذار شود تا طبق برنامه تا پايان امسال واگذاري سهام عدالت به 42 هزار ميليارد تومان برسد.
به گفته وي بعد از تكميل ثبت نام سهام اختصاص مي يابد و واگذاري ها دفعتاً اتفاق مي افتد.
شيخ ميزان سوددهي سهام عدالت را تابعي از سوددهي شركت هاي حاضر در پرتفوي اين سهام عنوان كرد و گفت: «نوسان طبيعت بازار است و حتي اگر سوددهي سهام عدالت با مشكل مواجه شود طبيعي است و نيازي به راه حل خاصي ندارد.
اين در حالي است كه مردمي كه سهام عدالت دريافت مي كنند از دهك هاي پايين جامعه هستند كه كمتر با مفهوم سهام و نوسانات بازار آشنا هستند و تنها دل به سودي مي بندند كه سالانه دريافت مي كنند.در حال حاضر 50 شركت در پرتفوي سهام عدالت وجود دارد شركت هايي همچون ملي مس، گل گهر، كشتيراني چادرملو، فولاد آلياژي، ايرالكو، پالايش نفت اصفهان، پالايش نفت آبادان، پالايش بندرعباس، شازند اراك، شيراز، كرمانشاه و لاوان و همچنين پتروشيمي ها، پتروشيمي اروميه، بندر امام، بيستون، تبريز، قم، خوزستان و... در پرتفوي سهام عدالت هستند ضمن اينكه سهام بانك ملت، صادرات همچنين شركت ملي حفاري نيز در اين سبد وجود دارد و به گفته شيخ بايد تعداد شركت هاي موجود به دو هزار برسد.
اما آمار واگذاري هاي سازمان خصوصي سازي حاكي از آن است كه هفت ماه امسال با احتساب سهام عدالت و رد ديون تعداد هشت ميليارد و 56 ميليون و 133 هزار و 37 سهم به ارزش 43 هزار و 237 ميليارد ريال واگذار شده است كه از اين تعداد شش ميليارد و 697 ميليون و 244 هزار و 245 سهم به ارزش 34 هزار و 305 ميليارد ريال به صورت تدريجي، ترجيحي و بلوكي واگذار شده است.از اين تعداد دو ميليارد و 798 ميليون و 913 هزار سهم به ارزش پنج هزار و 823 ميليارد ريال به صورت تدريجي و مبلغ يك هزار و 244 ميليارد ريال به صورت ترجيحي و 27 هزار و 237 ميليارد ريال به صورت بلوكي واگذار شده است.
سهم سهام عدالت از اين واگذاري ها 629 ميليون و 596 هزار و 84 سهم به ارزش دو هزار و 281 ميليارد ريال بوده است.اما در خصوص رد ديون نيز 729 ميليون و 292 هزار و 708 سهم به ارزش شش هزار و 651 ميليارد ريال واگذار شده است.
اگرچه در هفت ماه ابتداي سال بيش از 43 هزار ميليارد ريال واگذار شده و دولت نيز درآمد خود از واگذاري شركت ها را چهار هزار و 200 ميليارد تومان پيش بيني كرده است اما با كسر سهام عدالت و ردديون تنها 34 هزار و 305 ميليارد ريال سهم واگذار شده است كه بخشي از آن تدريجي، ترجيحي و بلوكي بوده است كه بخش عمده اي از اين واگذاري ها به صورت نقد و اقساط بوده است، بنابراين نه تنها رقم بودجه تحقق نيافته بلكه با تعويق عرضه ها در بورس به نظر مي رسد اين رقم تا پايان سال محقق نشود.
اما در رقم بودجه سال 87 از چهار هزار و 200 ميليارد تومان، يك هزار و 200 ميليارد تومان بابت ردديون بود كه همچون سال گذشته امسال نيز محقق مي شود بنابراين سازمان خصوصي سازي درخصوص واگذاري سهام عدالت، ردديون و ترجيحي و بلوكي تنها در واگذاري ردديون موفق بوده است و براي تحقق برنامه زمان بندي شده خود بايد در چهارماه پاياني سال 18 هزار ميليارد تومان سهام عدالت واگذار كند. ضمن اينكه ارزش واگذاري هاي امسال هنوز مشخص نيست و براي تحقق رقم بودجه بايد ميزان پرداخت اقساط شركت هاي واگذار شده چه آنها كه در سال گذشته واگذار شدند و چه آنها كه امسال واگذار شدند در صورتي كه پرداخت اقساط خود را شروع كرده اند، را محاسبه و با فروش نقدي جمع شود. به نظر مي رسد تنها 30 درصد از فروش شركت هاي اصل 44 به صورت نقد بوده و مابقي آنها به صورت قسطي فروخته شده است.

9 شركت آماده عرضه مجوز ندارند

اسماعيل غلامي معاون سازمان خصوصي سازي معتقد است: «ردديون دولت از محل واگذاري ها محقق شده است.»وي با بيان اينكه 9 شركت آماده عرضه هستند به «سرمايه» گفت: «چهار بانك و ذوب آهن و حفاري شمال به اضافه چند شركت پتروشيمي آماده واگذاري هستند.»
غلامي تصريح كرد: «فعلاً مجوزي براي عرضه آنها در بورس نيست.»
وي درخصوص زمان تعريف عرضه ها اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: «زماني كه مجوز عرضه بدهند ما واگذاري ها را آغاز مي كنيم و هم اكنون 9 شركت براي واگذاري آماده هستند.»
غلامي درخصوص نحوه قيمت گذاري سهام اصل 44 گفت: «اصلاً اعتقادي به گران فروشي يا ارزان فروشي در بورس ندارم آنچه در حال حاضر در بورس اتفاق افتاده نوسانات طبيعي بازار است ضمن اينكه بسياري از سهام در شرايط فعلي قيمتي بالاتر از قيمت عرضه اوليه دارند.»

مجبور به افشاي گزارش قيمت گذاري نبوديم

وي در پاسخ به سوالي درباره انتشار گزارش قيمت گذاري عرضه هاي اوليه گفت: «به موجب قانون براي كشف قيمت، سهم در بورس عرضه مي شد و عرضه و تقاضا قيمت را تعيين مي كرد ضمن اينكه ما با قيمتي كه خودمان برآورد مي كرديم آن را منطبق مي كرديم كه پايين تر نباشد.
به گفته وي به موجب قانون مجبور به افشاي گزارش قيمت گذاري نبوديم ولي در صورتي كه مصوبه اي در اين خصوص داشته باشيم گزارش قيمت گذاري را منتشر مي كنيم.
وي خاطرنشان كرد: «اگر در دستورالعمل عرضه ها و تدوين آئين نامه ها احتمالاً اين موضوع لحاظ شود در اين صورت در آگهي عرضه، قيمت را نيز افشا مي كنيم.»
 دوشنبه 27 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن