تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821279077




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعلام جزئیات انفجار و اسامی مصدومان پالایشگاه آبادان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: شركت پالایش نفت آبادان در اطلاعیه ای جزئیات كامل حادثه انفجار در فاز سوم طرح توسعه پالایشگاه آبادان و اسامی كامل حادثه دیدگان را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شركت پالایش نفت آبادان در اقدامی دیرهنگام بعد از گذشت یك هفته از بروز حادثه انفجار در طرح فاز سوم پالایشگاه آبادان توضیحاتی را اعلام كرد.
این شركت در اطلاعیه خود آورده است: انعكاس حادثه پیش آمده منجر به آتش سوزی در بخشی از مجتمع بنزین سازی فاز سوم با تأسف فوت مهندس جوان و شجاع پالایشگاه و مصدومیت تعدادی از افراد ساعی و پرتلاش در مهار و اطفای آتش، نكات قابل تأمل و ارزشمند دیگری در پی داشت.
این اطلاعیه افزوده است: نكته اول همدلی كاركنان ادارات مختلف پالایشگاه، آتش نشانی و اورژانس آبادان و خرمشهر در مرحله ایثار و گذشت از جان، هر بیننده قدرشناسی را مجذوب خلوصشان می كرد.
دوم اینكه بار دیگر مشخص شد عظمت و اهمیت این نظام مقدس چقدر مورد حسد و كینه رسانه های غیر منصف است كه با وجود باور اقتدار جمهوری اسلامی ایران، به سوء تبلیغ روانی و انتشار اخبار غیر واقع مبادرت می ورزند.
در ادامه این اطلاعیه با تعریف و تمجید از رسانه ها در انعكاس دقیق این حادثه و بدون اشاره به علت تاخیر در ارائه توضیحات و اسامی حادثه دیدگان آمده است: نكته مهم دیگر امانتداری و اخلاق مداری رسانه ها و جرایدی است كه با انعكاس اخبار واقعی و بیان صادقانه، ضمن نگهداشت ارزش خبر و تكریم مخاطبان، در پاسداری از اعتبار خود میكوشند. از آنجا كه همكاران اداره روابط عمومی این شركت بنا بر تعریف اداری از مراحل آغازین عملیات اجرایی پروژه و ساخت تأسیسات مرحله به مرحله با ثبت و ضبط تلاش های همكاران و پیشرفت طرح تا لحظات بهره برداری و زمان حادثه حضور فعال داشته اند لازم می داند برای هدایت اذهان به سمت واقعیت های موجود موارد زیر را به اطلاع برساند.
در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: طرح، ساخت و راه اندازی تأسیسات مجتمع بنزین سازی در بخش های مختلف ساخت با موفقیت انجام و هم اكنون به عنوان دانش فنی ثبت شده است راه اندازی واحد و دستیابی به تولید نیز به لطف خداوند محقق شد.
شركت پالایش نفت آبادان در اطلاعیه خود افزوده است: موضوع افتتاح نیز كه در دو تاریخ دهه مباركه فجر و نوبت بعدی اسفند یا اردیبهشت مطرح شده بود به دلیل آماده نبودن پروژه عملی نشد به همین جهت تاریخ سوم خرداد، مورد اتفاق نظر مدیران و كارشناسان محلی و وزارتی قرارگرفت.
در ادامه این اطلاعیه تاكید شده است: روز سوم خرداد از آن جهت روز افتتاح مرحله اول بزرگترین مجتمع بنزین سازی كشور انتخاب شد كه عظمت آن همسو با افتخارات عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر بود.
مجتمعی كه باید در شرایط عادی از هر نظر در دوره ای پنج ساله به پایان می رسید و در همین مدت هم به اتمام رسید ولی در سختی ناجوانمردانه ترین تحریم های خدماتی و تجهیزاتی.
شركت پالایش نفت آبادان تصریح كرده است: این یعنی عظمتی در اوج و افتخاری بی منت برای خالقان این حماسه كه دستمایه شان عشق بود و تعهد، عشق و تعهدی كه بروز آن نه لبخند بر لب كه قطرات اشكی شد بر گونه مجاهدانی كه در چند سال و چند ماه اخیر تلاشگرانه ساختند و برپا كردند.
در كنار پرسشی بی گلایه كه خداوندا ما را سخت امتحان كرده ای و اگر ما را به مجاهدت در راهت پذیرفته ای با تو عهد می بندیم، سرافراز از آزمونت بدر آییم چرا كه به راهمان ایمان داریم.
در ادامه افزوده شده است: پاهای استقامت و دستان همت مان در طریق جهاد اقتصادی به بدخواهان و دنیا طلبان اثبات خواهد نمود كه شیرمردان عرصه صنعت با سلاح تخصص و تجربه، زخم های كاری تری از سرب داغ دوران دفاع مقدس بر پیكرشان خواهند نشاند دربوق هایتان بدمید و برطبل های توخالی تان بكوبید كه جز این انتظار نیست.
اطلاعیه مذكور در ادامه خاطرنشان كرده است: فرمایش رهبر فرزانه را آویزه گوش قرار دهیم « كاری نكنیم كه دشمنان را شاد و دوستان را رنجیده نماییم» و در اظهار نظرها دنبال رفع نقص باشیم و نه مقصر تراشی.
تاریخ اتفاقات صنعتی تأییدی است بر مخاطرات كار دراین گونه تأسیسات پر خطر، از این رو است كه بایستی قدر كاركنان متعهد و مخلص عرصه تولید فرآورده را دانست.
شركت پالایش نفت آبادان تصریح كرده است: صبح روز افتتاح ریاست محترم جمهوری و هیئت همراه پس از ورود به پالایشگاه، ابتدا در مقابل یادمان شهدای پالایشگاه ادای احترام و قرائت فاتحه كردند.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: رونمایی از لوح توسط فرزند یكی از شهیدان پالایشگاه و از جمله مهندسان جانباز پالایشگاه انجام شد و پس از آن رئیس جمهور با حضور در جمع كاركنان واحد و بازدید از اتاق كنترل، در خیابان موازی تأسیسات در حال حركت بود كه آتش سوزی رخ داد و ایشان با حفظ خونسردی به ادامه برنامه های بعدی از جمله كلنگ زنی و افتتاح نیروگاه در سالن اجتماعات سخنرانی خود را شروع كرد تا كاركنان و مهمانان را منتظر نگذارند.
در ادامه این اطلاعیه افزوده شده است: در این هنگام مدیر عامل شركت پالایش نفت آبادان در جایگاه مسئولیت و با هدف حفظ روحیه همكاران در دل حادثه حضور فعال داشت و رئیس جمهوری نیز در یك اقدام روحیه بخش پس از سخنرانی، مجدداً به محل حادثه وارد شد و ضمن تقدیر از كاركنان در جمع كارگران به استماع مشكلات آنان پرداخت.
رئیس جمهوری با علم به كاربزرگ نیروهای جوان پالایشگاه، به استقامت و عزم برای جبران صدمات وارده و راه اندازی مجدد واحد امر كرد.
در پایان این اطلاعیه خاطرنشان شده است: این جوانان مصمم اند تابار دیگر به پا خیزند و نمایشی از تجربیات ساختن های پس از سوختن را متجلی سازند انشاالله در آینده نزدیك پس از تعمیر وترمیم قسمت های آسیب دیده، واحد در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
در پایان خالصانه از همه كسانیكه در اطفاء حریق با جدیت و سرعت تلاش كردند مجدداً تشكر و قدردانی میكنیم.
شركت پالایش نفت آبادان در اقدامی دیرهنگام اسامی كامل حادثه دیدگان را بشرح زیر اعلام كرده است.
۱. عبدالحسن محسنی
۲. كرم منوچهری
۳. رضا غلامی
۴. محمد رضا دیلمی پور
۵. امیر علی حق پرست
۶. علی ایمانی فرد
۷. عبدالشهید قنبری
۸. امین فرید مهر
۹. مهدی خشت چی
۱۰. احمد احتسامی فر
۱۱. حسن دریس
۱۲. احمد شعیب
۱۳. سمیر مزید پور
۱۴. محمد حسن یوسفی شیخ رباط
۱۵. محمود شمس
۱۶. حمید بن رشید
۱۷. مهرداد فلاحیان
۱۸. فریدون مینایی فر
۱۹. محسن عاری
۲۰. مصطفی داودی حموله َ
۲۱. بهروز كریمی
۲۲. مازیار الف
۲۳. مجاهد رودینی
تنها قربانی این حادثه مهندس مرحوم محسن كمری است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن