تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821197887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در برنامه 45 دقيقه بررسي شد ، تهران و معضل دائمي ترافيك شهري


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: در برنامه 45 دقيقه بررسي شد ، تهران و معضل دائمي ترافيك شهري
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت: با توسعه معابر ، گسترش ناوگان حمل و نقل عمومي ، توسعه دولت الكترونيك و كاهش تقاضاي سفر ، ترافيك تهران قابل كنترل است.
رويانيان ، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور در برنامه گفتگوي 45 دقيقه با بيان اينكه كاهش ترافيك تهران نيازمند رفع مشكلات زيرساختي است ، گفت: با توسعه معابر ، اجراي محدوديت ها و ممنوعيت ها ، گسترش ناوگان حمل و نقل عمومي ، مديريت عرضه و تقاضاي خودرو ، توسعه دولت الكترونيك و كاهش تقاضاي سفر و كنترل هوشمندانه تقاطع ها ، ترافيك تهران رفع مي شود.

رويانيان با بيان اينكه مشكل ترافيك تهران متعلق به ده ‌ها سال پيش است و اگر به فكر نباشيم تا ده‌ها سال آينده نيز ادامه مي‌يابد ، افزود: كاهش ترافيك تهران نيازمند رفع مشكلات زيرساختي همچون توسعه شبكه حمل و نقل عمومي و مديريت عرضه و تقاضا است.

رئيس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت گفت: مشكل اصلي ترافيك مربوط به شبكه حمل و نقل، آموزش و فرهنگ مردم و مديريت صحيح بر مبناي عرضه و تقاضا است هرگاه مشكلات مربوط به اين بخش‌ها رفع شود؛ آن وقت مي‌توان انتظار بهبود وضعيت ترافيك تهران را داشت و براي عملي كردن اين موضوع ، بايد از مردم كمك گرفت كه بدون خواست مردم رهايي از مشكلات امكان پذير نيست .

رويانيان با اشاره به اينكه پديده ترافيك به معضل بزرگ اجتماعي كلان شهرها بويژه شهر تهران تبديل شده است، گفت: مردم براي آسايش و آرامش خود بايد كمك كنند كه اگر اين كمك، واقعي و عملي شود حتي به پليس هم نيازي نيست.

رويانيان با اشاره به اينكه در تهران سه برابر ظرفيت معابر خودرو عبور و مرور مي كند ، افزود: با راهها و بزرگراه هاي تهران ، اين افزايش بر گره ترافيك تهران بيشتر مي افزايد.

رييس ستاد حمل و نقل و سوخت كشور ايجاد سامانه هوشمند و ايجاد شبكه حمل و نقل تركيبي را از ديگر موارد كاهش دهنده ترافيك دانست .

رويانيان با اشاره به اينكه موضوع ترافيك چند وجهي است ، تصريح كرد: با توسعه دولت الكترونيك، ارائه خدمات اداري در برخي مناطق ، راه اندازي مراكز خدمات دهي و ايجاد امكان توسعه جايگاه‌هاي سوخت در مناطق بدون جايگاه به منظور كاهش تقاضاي سفر خيلي از مشكلات كنوني ترافيك تهران حل خواهد شد.

وي افزود: با اقدامات ضربتي و كوتاه مدت در بخش هاي عمراني، مديريت تقاطع‌ها و با گذراندن قوانين ويژه پايتخت در مجلس شوراي اسلامي و تقويت پليس مي توان بر كاهش ترافيك تاثير گذاشت.

وي با اشاره به اينكه تا سال 1390 يعني سه سال ديگر خودروي بالاي 25 سال در هيچ جاي ايران نبايد تردد داشته باشد ، افزود: با خارج شدن اين خودروها و توسعه معابر از معضل ترافيك و خيلي مشكلات ديگر كاسته مي شود.

همچنين مهندس بوربور ، معاون عمراني وزارت كشور و رئيس شوراي عالي ترافيك، در اين برنامه گفت: با ايجاد شبكه حمل و نقل عمومي زمانبندي شده و منظم تا جايي كه مردم استفاده از خودرو عمومي را به خصوصي ترجيح دهند ، كاهش ترافيك را در شهر تهران شاهد خواهيم بود.

بوربور با بيان اينكه ترافيك آسايش جامعه را سلب كرده است ، افزود: با گسترش حمل ونقل عمومي و ارائه سرويس هاي منظم معضل ترافيك تهران حل شدني است.

وي همچنين گفت: طرح جامع ترافيك تهران يكشنبه آينده در شوراي عالي ترافيك مطرح مي شود و اميدواريم برخي مشكلات ترافيك با اجرايي كردن اين طرح برطرف شود.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن