تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816777306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بنزین و گازوئیل گران نمی شود


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بر اساس اعلام مسئولان وزارت نفت تاکنون محدودیت زمانی برای مصرف سهمیه بنزین یارانه ای (بنزین 100 تومانی) ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت تعریف نشده است و از این رو این ذخیره بنزین نمی سوزد.






به گزارش گروه اقتصاد آژانس خبری روز(دی نا)؛ براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید متوسط قیمت فرآورده های مختلف نفتی امسال حداکثر تا سقف 20 درصد افزایش یابد اما بررسی ها نشان می دهد که قیمت بنزین و گازوئیل حداقل در خرداد ماه سالجاری هیچ گونه افزایشی پیدا نمی کند.

در همین حال صادق محصولی وزیر رفاه اخیرا با بیان اینکه برنامه.ای برای افزایش قیمت حاملهای انرژی نداریم، گفته است: البته بررسی.هایی انجام گرفته است، اما به صورت مشخص درباره بنزین و گازوئیل افزایش قیمتی در نظر گرفته نشده است.

همزمان با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها از 28 آذر سال 89 ، عرضه بنزین و گازوییل سه نرخی در جایگاه های سراسر کشور آغاز شد، به گونه ای که بنزین حمایتی 100 تومان، بنزین سهمیه ای 400 تومان، بنزین آزاد 700 تومان، گازوییل سهمیه ای 150 تومان و گازوییل آزاد 350 تومان در جایگاه.ها عرضه می شود.

به گزارش مهر بر اساس اعلام مسئولان وزارت نفت تاکنون محدودیت زمانی برای مصرف سهمیه بنزین یارانه ای (بنزین 100 تومانی) ذخیره سازی شده در کارتهای هوشمند سوخت تعریف نشده است و از این رو این ذخیره بنزین نمی سوزد.

در حال حاضر نزدیک به 17 میلیون کارت هوشمند سوخت شامل 10 میلیون و 194 هزار کارت خودرو و 6 میلیون و 725 هزار و 254 کارت هوشمند موتور سیکلت در سطح کشور فعال است.

کاهش مصرف سوخت

از طرفی جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پخش فرآورده.های نفتی درمورد مصرف گازوئیل اظهار کرد: مصرف گازوئیل از ابتدای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه.ها تا کنون در بخش حمل و نقل روزانه بین 45 میلیون لیتر و در کل مصرف این فرآورده 87 میلیون لیتر در روز است. این در حالی است که مصرف این فرآورده قبل از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه.ها در بخش حمل.ونقل 54 میلیون لیتر و در کل 98 میلیون لیتر در روز بود.

وی با اشاره به این که وجود سهمیه گازوئیل 16.5 تومانی در کارت.های سوخت شاید در ابتدا کمی مصرف گازوئیل را افزایش داد، یادآور شد: بعد از اتمام سهمیه یارانه.ای، مصرف گازوئیل با قیمت سهمیه نیمه.یارانه.ای و آزاد شروع شد که عمده مصرف این فرآورده در بخش حمل و نقل با قیمت 150 تومان صورت گرفت.

سالاری در مورد امکان قاچاق سوخت توسط بخش غیر حمل و نقل (کشاورزی و صیادی) یادآور شد: با راه.اندازی سایت تجارت آسان، مصرف کنندگان گازوییل اعم از بخش.های صنعتی و کشاورزی میزان نیاز سوختی خود را در این سایت ثبت می.کنند که پس از بررسی نیاز آن.ها توسط واحد سرویس.های صنعتی این شرکت، سهمیه سوخت مورد نیاز از طریق وزارت کشاورزی و استانداری به آن.ها تحویل داده می.شود و در نتیجه قاچاق این فرآورده از این طریق نیز کاهش یافته است.

وی در مورد طرح تحویل سوخت براساس پیمایش با بیان این.که هنوز در ابتدای اجرای این طرح بسیار بزرگ هستیم، گفت: مطالعات در این زمینه پایان یافته است و هم اکنون در حال تهیه اسناد مناقصه هستیم. ضمن این.که فراخوان این طرح برای انتخاب پیمانکار مناسب نیز انجام شده است. البته از بعد اجرای 30 درصد، کار مربوط به سامانه آماده شده و 70 درصد باقی کار مربوط به راه و ترابری است که آن نیز در حال انجام است.

سالاری با تاکید بر این.که با اجرای طرح تحویل سوخت براساس پیمایش، قاچاق سوخت کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: البته کاهش قاچاق بستگی به سیاست.ها و تصمیم.گیری.های آینده مانند تغییر قیمت سوخت (البته نه در سال جاری بلکه سال.های آتی) دارد. به گفته وی در این طرح حدود 650 تا 700 هزار خودرو دیزلی باید به این سامانه تجهیز شوند.

وی افزود:. حتی در صورت اجرای طرح تحویل سوخت بر اساس پیمایش، به علت عمر بالای خودروهای دیزلی ومستعمل بودن آن.ها، همواره میزان مصرف سوخت. این خودروها بیش از حد استاندارد است. براین اساس باید حمل و نقل کشور نیز با اجرای این طرح جوان و تجهیز شود.

وی همچنین در مورد میزان تحویل سوخت براساس پیمایش نیز گفت: در تخصیص سهمیه سوخت خودروهای دیزلی به استانداردهای سازنده، طراحی و عملکرد خودرو توجه خواهد شد.

سالاری در مورد میزان صادرات فرآورده.های نفتی در سال گذشته، در مصاحبه با ایسنا اعلام کرد: نزدیک به 1.5 میلیارد دلار صادرات فرآورده. نفتی در سال گذشته صورت گرفت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن