تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821214297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ترديد كاسترو نسبت به تغيير اوضاع در زمان اوباما


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ترديد كاسترو نسبت به تغيير اوضاع در زمان اوباما
دور دنيا- همشهري آنلاين:
فيدل كاسترو بدون نام بردن از باراك اوباما درباره امكان آن كه در زمان رياست جمهوري وي تغييرات زيادي انجام گيرد، ابراز ترديد كرد.

به گزارش رويترز، فيدل كاسترو در سر مقاله‌اي كه در اينترنت منتشر شد نوشت: بسياري ابراز اميدواري مي‌كنند كه با تغيير فرماندهي در امپراطوري (اشاره به تغيير رئيس جمهور در آمريكا) اين كشور بيشتر صبوري پيشه كرده و كمتر جنگ افروزي كند.

كاسترو در ادامه با اشاره تلويحي به باراك اوباما نوشته است: اين به شدت بي‌تجربگي است كه معتقد باشيم مقاصد خوب يك فرد باهوش مي‌تواند منافع و خودخواهي‌هاي چند قرن را تغيير دهد.

فيدل كاسترو پيش از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريكا نيز طي مقاله‌اي نوشته بود: باراك اوباما، كانديداي دموكرات از جان مك كين، كانديداي جمهوري خواه انتخابات باهوش‌تر بوده و كمتر جنگ طلب است، او به اين مساله هم اشاره كرده بود كه نژادپرستي آمريكايي اجازه نخواهد داد كه اين دموكرات (اوباما) به كاخ سفيد برسد.

اوباماي 47 ساله كه در 20 ژانويه رسما مقام رياست جمهوري آمريكا را عهده دار خواهد شد، در زمان تبليغات انتخاباتي‌اش اعلام كرده بود كه قصد دارد ضمن گفت و گو با مقامات دولت كوبا تحريم‌هاي 46 آمريكا عليه اين كشور را تسهيل كند.

مطرح شدن اين اظهارات از سوي اوباما باعث ابراز اميدواري پاره‌اي از كارشناسان نسبت به بهبود روابط آمريكا با كوبا شده است.

از زمان پيروزي اوباما نه كاسترو و نه برادرش رائول درباره رئيس جمهور جديد آمريكا كه جانشين جرج بوش خواهد شد، اظهار نظري نكرده بودند.

فيدل كاسترو كه از زمان انقلاب كوبا در سال 1959 قدرت را در دست داشت در تاريخ 17 فوريه 2008 از تلاش براي تصدي يك دوره رياست جمهوري جديد در كشورش منصرف شد و برادر 76 ساله‌اش رائول كاسترو در تاريخ 24 فوريه 2008جانشين وي شد.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن