تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815439403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مايكروسافت: Windows 7 قابليت اجرا بر روي درايوهاي SSD را دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مايكروسافت: Windows 7 قابليت اجرا بر روي درايوهاي SSD را دارد
تهران_ خبرگزاري ايسكانيوز: مايكروسافت اعلام كرد: «نت‌بوك‌هايي با درايو SSD و با حجم 16GB خواهند توانست سيستم‌عامل بعدي مايكروسافت يعني Windows 7 را به راحتي اجرا كنند.»
به گزارش روز شنبه گروه علمي پژوهشي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" مايكروسافت به دليل هسته سنگين ويندوز ويستا در نظر ندارد اين سيستم‌عامل را به سمت نوت‌بوك‌هاي فوق سبك يا Netbookها هدايت كند بلكه اين شركت براي اين دسته از تجهيزات ويندوز 7 كه از هسته بسيار سبك‌تر و كوچك‌تري برخوردار است را كانديد كرده است.
سيستم‌عاملي كه به گفته اين شركت قادرخواهد بود تا بر روي نت‌بوك‌هايي با درايو SSD و حجمي به كوچكي 16GB براحتي و بدون هيچگونه مشكلي اجرا شود.
"لئون براجينسكي" مدير ارشد برنامه‌نويسي مايكروسافت در جريان سخنراني كه در «كنفرانس مهندسي سخت‌افزار ويندوز» انجام داد اشاره كرد كه هسته اين سيستم‌عامل به همراه فايل‌هاي كمكي شامل فايل‌هاي restore، Log points، فايل‌هاي Hibernation و فايل‌هاي موقتي حداكثر به 8GB فضا احتياج داشته و بر روي درايوهايي با ظرفيت 16GB به ميزان 8GB ديگر فضاي خالي در اختيار كاربر خواهد بود.
وي سپس افزود: «حجم كلي ويندوز 7 از ويستا كمتر است و به اين ترتيب يك درايو با اندازه 16GB براي داشتن يك تجربه دلنشين از كار با Windows 7 كاملاً كافي خواهد بود.»
اولين نمونه از Netbook ها سال گذشته توسط شركت Asus و با نام Eee PC 701 وارد بازار شد. اين دستگاه داراي يك درايو از نوع SSD و با ظرفيت 4GB بود.
شركت Asus در اين Netbook از سيستم ‌عامل لينوكس استفاده كرد زيرا حجم درايو آن براي نصب و اجراي ويستا كافي نبوده و از سويي مايكروسافت حاضر نشد تا مجوز استفاده از ويندوز XP را در دستگاه‌هاي جديد به سازندگان سيستم بدهد.
بعد از آن و همزمان با گسترش بازار اين دستگاه‌ها و ورود شركت‌هاي ديگر با مدل‌هاي متنوع، مايكروسافت از تصميم خود مبني بر كنار گذاردن XP منصرف شد و بدين ترتيب در چندين مدل از Netbookها شاهد حضور XP بوديم.
همزمان با اين اتفاق و ضمن اينكه توليدكنندگان در برخي از Netbookها از درايوهاي استاندارد استفاده كرند، مايكروسافت تغييراتي را بر روي نسخه ويژه‌اي از XP صورت داد تا امكان استفاده از اين سيستم‌عامل در درايو‌هاي SSD با ظرفيت‌هاي پائين‌تر (حتي 2GB) ميسر شود.
مايكروسافت از ايجاد تغيير در ويندوز ويستا با هدف استفاده از آن در دستگاه‌هاي Netbook منصرف شد زيرا اين سيستم‌عامل به منابع بسيار زيادي احتياج دارد و با اين حساب به نظر مي‌رسد براي ديدن حداكثر ظرفيت و كارائي دستگاه‌هاي Netbook بايد منتظر انتشار Windows 7 بمانيم.
گارتنر پيش‌بيني مي‌كند قيمت درايوهاي SSD تا سال 2010 تا پنجاه درصد قيمت‌هاي فعلي كاهش يابد. اين همان تاريخي است كه مايكروسافت براي انتشار Windows 7 تعيين كرده است./120
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن