تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 18 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دانشمندان وارثان پيامبران هستند
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799729191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

17 نکته طلايي براي تناسب اندام


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: 17 نکته طلايي براي تناسب اندام

نکته 1 – چه مقدار کالري روزانه بايد مصرف کنيم تا چاق نشويم؟
اين سوال يک فرمول خيلي ساده دارد؛
1/ وزنتان را به پوند (هر پوند= 453 گرم) در 2/2 تقسيم کنيد.
2/ آنرا در 24 ضرب کنيد. (اين مقدار کالري است که براي زنده ماندن بايد استفاده کنيد)
3/ با ضرب عددي که در شماره 2 به دست آورده ايد در 1/6 مي توانيد ميزان کالري فعاليت خود را به دست آوريد. اين آن مقدار کالري است که بايد روزانه مصرف کنيد و چاق هم نخواهيد شد. براي کاهش وزن، بايد ميزان کالري هايي که مي سوزانيد از مقدار کالري هايي که مصرف مي کنيد کمتر باشد، حال چه با ورزش کردن باشد چه با کمتر خوردن.

نکته 2 – ساده ترين راه براي پايين آوردن کلسترول:
1/ انگور بخوريد. پوست انگور حاوي ترکيبي است که به پايين آوردن کلسترول کمک مي کند.
2/ سير بخوريد. سير ماده اي است که به طرز نيرومندي کلسترول را پايين مي آورد. همچنين به پايين آوردن فشارخون نيز کمک مي کند.
3/ در روز دو عدد هويج بخوريد. همين به تنهايي کلسترول شما را 10 تا 20 درصد پايين خواهد آورد.
4/ حداقل سه بار در هفته پياده روي 30 دقيقه اي داشته باشيد.

نکته 3 – 6 راز لاغري:
همه انسانها در طول زندگي خود يک رژيم غذايي را امتحان مي کنند و تقريباً همه آنها در آن شکست مي خورند. در دنياي واقعي، براي همه ما دشوار است که به يک رژيم غذايي پايبند بمانيم. آنها که از طريق رژيم غذايي وزن کم ميکنند، بعد از مدتي بيشتر از آن وزن از دست رفته را اضافه مي کنند. بهترين راه براي دستيابي به کاهش و کنترل وزن ايجاد تغييرات کوچکي در شيوه زندگي تان است.
در زير به چند راه عالي اشاره مي کنيم که به شما کمک ميکند بدون هيچگونه رنج و عذاب وزن کم کنيد.

1/ از خوردن صبحانه غفلت نکنيد.
تحقيقات ثابت کرده است که افراديکه صبحانه مي خورند، بيشترين موفقيت را در کنترل وزن خود دارند. خوردن صبحانه قند خون شما را تثبيت کرده، چربي سوزي شما را تقويت کرده و اشتهايتان را سرکوب مي کند.

2/ کمي طعم به زندگيتان بدهيد.
خردل و فلفل قرمز را به برنامه غذاييتان اضافه کنيد. همچنين سير و پياز را. اين موادغذايي حس چشايي شما را ارضاء کرده و باعث مي شود کمتر غذا بخوريد. و بالاتر از همه اينها، اين موادغذايي 45 تا 75 کالري از کالري هاي مصرفيتان را پس از هر غذا مي سوزاند.

3/ اشتهايتان را از بين ببريد.
30 دقيقه قبل از غذا، يک خوراک مختصر، سبک و کم کالري بخوريد (يک برش طالبي، يک هويج، يک پرتقال، يک گلابي، يک تکه نان گندم کامل و …). 20 دقيقه طول مي کشد تا مغزتان از معده تان پيامي دريافت کند. زمانيکه براي خوردن غذا مي نشينيد، مغر شما اين پيام را دريافت کرده است که ديگر گرسنه نيستيد. و با اين روش خيلي کمتر غذا خواهيد خورد.

4/ به موسيقي مناسب گوش کنيد.
قبل از اينکه براي خوردن غذا پشت ميز بنشينيد، موسيقي آرامبخش را روشن کنيد. تحقيقات ثابت مي کند که با گوش دادن به موسيقي ملايم شما خيلي آرامتر غذا خواهيد خورد. کمتر هم غذا خواهيد خورد.

5/ بلافاصله بعد از خوردن غذا دندانهايتان را مسواک کنيد.
مسواک زدن دندانها بعد از خوردن غذا، اشتهايتان را فروخواهد نشاند. چرا؟ به خاطر اينکه خميردندان نعنايي حس چشايي شما را ارضاء کرده و تمايل کمتري به غذا و تنقلات بيشتر پيدا خواهيد کرد.

6/ خواب کافي داشته باشيد.
خيلي از آدم ها از روي گرسنگي غذا نمي خورند، بلکه از روي خستگي به سمت غذا روي مي آورند. پس به جاي اينکه 15 دقيقه براي خوردن يک کاسه بستني وقت بگذاريد آن 15 دقيقه را صرف يک استراحت کوتاه کنيد. همچنين اطمينان يابيد که 7 الي 8 ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشيد.

نکته 4 -حرکات کششي:
اگر تصور مي کنيد که حرکات کششي بهترين راه براي شروع تمريناتتان است، کاملاً در اشتباهيد. انجام حرکات کششي روي عضلات سرد ممکن است منجر به آسيب ديدگي شود. مهم نيست که چه ورزشي مي خواهيد انجام دهيد، بهتر است قبل از شروع ابتدا بدنتان را گرم کنيد و بعد حرکات کششي را انجام دهيد. بهترين روش براي گرم کردن نوع سبکي از همان ورزشي است که مي خواهيد انجام دهيد. مثلاً اگر ميخواهيد پياده روي کنيد، ورزشتان را با 5-3 دقيقه پياده روي کند شروع کنيد. تمرينات کششي ملايم را نيز بعد از تمريناتتان انجام دهيد نه قبل از آن.

نکته 5 – براي متناسب شدن اندامتان هيچوقت دير نيست.
اگر سنتان بالاي 50 سال باشد دليل بر اين نيست که نمي توانيد ورزش کنيد، حتي اگر هيچوقت در طول عمرتان ورزش نکرده باشيد. باوجود سالهاي سال زندگي يکجانشيني، هنوز هم مي توانيد به ورزش و تناسب اندام روي بياوريد. در يک تحقيق مشخص شد افراديکه در زندگي گذشته خود ندرتاً ورزش مي کرده اند، به همان اندازه کسانيکه 10 سال به طور منظم ورزش مي کرده اند، مي توانند به تناسب اندام دست يابند.

نکته 6 – چرا با بالا رفتن سن کاهش وزن دشوارتر مي شود؟
تغييراتي که با بالا رفتن سن در متابوليسم، ساخت بدن، نيازهاي غذايي، و ميزان فعاليت بدن ايجاد مي شود، کاهش وزن را کمي دشوارتر مي کند. با بالا رفتن سن، متابوليسم بدن کندتر مي شود و بدن کالري کمتري مي سوزاند. اما، دليل ديگر اين سوزاندن کمتر کالري، اين است که ميزان فعاليت ما نيز کاهش مي يابد. فعاليت جسماني و ورزش بدون شک بهترين راه براي مقابله با کند شدن متابوليسم بدن ميباشد.

نکته 7 – چه مقدار بايد ورزش کنيم تا بدن به چربي سوزي برسد؟
گرچه 15 دقيقه ورزش کمي چربي مي سوزاند، به طور کل 30 دقيقه طول مي کشد تا بدن به سراع ذخيره چربي هاي بدن برود. اگر قصد داريد وزنتان را پايين بياوريد، بايد 30 دقيقه تمرين با شدت متوسط مثل پياده روي، را سه روز در هفته در برنامه خود قرار دهيد.

نکته 8 – بهترين ورزش براي کاهش وزن کدام است، پياده روي يا دو؟
يک مايل پياده روي به همان اندازه يک مايل دويدن کالري مي سوزاند. بعلاوه، پياده روي فوايد خاصي براي کاهش وزن دارد. نيمي از سوخت بدن در حين پياده روي از چربي ها تامين مي شود. اما طي دويدن، کمتر از يک سوم کالري هاي سوخته شده از چربي ها تامين مي شود.

نکته 9 – بيشترين منبع چربي براي خانم ها کدام است؟
برخلاف آنچه که تصور مي کنيد، چربي هاي بدن شما به خاطر خوردن گوشت يا شيريني جات نيست. مقصر اصلي همان سس سالادتان است که %9 از چربي مصرفي شما را تشکيل مي دهد. به جاي سس سعي کنيد از آبليمو، فلفل و کمي نمک براي چاشني سالاد استفاده کنيد.

نکته 10 – سيريال: شکل هم اهميت دارد.
فيبر موجود در پوست گندم ساليان سال است که دفاع مکمي در مقابل سرطان به ويژه سرطان روده بزرگ به حساب مي آيد. تحقيقات جديد نشان مي دهد که در سيريال هاي صبحانه، شکل اهميت بسيار زيادي دارد. بااينکه پوست گندم براي مقابله با سرطان روده آلت دفاعي خوبي است، اين تحقيق دريافته است که پوست گندم گرم شده و فراورده اي تاثير بيشتري دارد. پوست گندمي که براي مصارف تجاري به شکل نوارهاي کوتاه و ترد درآمده است در جلوگيري از سرطان روده کارآمدتر است.

نکته 11 – سايز ميانتنه تان را کم کنيد.
خانم هايي که ورزش مي کنند کمتر از خانم هايي که ورزش نمي کنند دچار چربي شکم مي شوند. يک تحقيق جديد نشان داد که خانم هايي که 5 روز در هفته به مدت 30 دقيقه ورزش کرده اند، 17 درصد کمتر از خانم هايي که ورزش نکردند دچار چربي شکم شده اند. بهترين ورزش هم همانطور که قبلاً ذکر شد پياده روي است.

نکته 12 – آيا عادت داريد شب ها غذا بخوريد؟
شما مي توانيد هر وقت که ميل داشتيد غذا بخوريد. اکثر خانم ها تصور مي کنند که اگر شامشان را درهنگام بخورند مستقيماً در بدنشان تبديل به چربي خواهد شد. طبق يک تحقيق جديد، هيچ جاي نگراني نيست. محققان دريافته اند، خانم هايي که بيش از %52 از کالري هاي مصرفيشان را بعد از ساعت 5 عصر مصرف مي کنند، درمقايسه با افراديکه بيشتر کالري هاي مصرفيشان را در طول روز مصرف مي کنند، چربي بيشتري به دست نمي آورند. مهم مقدار کالري هايي است که در روز مصرف ميکنيد نه ساعت مصرف آن.

نکته 13 – آب بخوريد و وزن کم کنيد.
خيلي از افراد نمي دانند که آب راه بسيار خوبي براي از بين بردن اشتهاست. افراد زيادي تشنگي را با گرسنگي اشتباه مي گيرند و درنتيجه پرخوري مي کنند. دفعه بعد که خواستيد به خوردن تنقلات روي بياوريد، به جاي آن يک ليوان بزرگ آب بنوشيد. اگر هنوز گرسنه تان بود، احتمالاً يک خوراک مختصر مي تواند گرسنگيتان را تا وعده غذاي بعد از بين ببرد.

نکته 14 – مصرف آجيل و قلبي سالم.
اکثر ما خوب مي دانيم که آجيل حاوي ميزان زيادي چربي است. از اينرو آنهايي که خيلي نگران وزنشان هستند، از خوردن آن خودداري مي کنند. اما آيا مي دانستيد که چربي موجود در آجيل از جمله چربي هاي غيراشباع بسيار سالم است؟ تحقيقي جديد نشان مي دهد که افراديکه بيشترين ميزان آجيل را مي خورند، کمترين احتمال ابتلا به بيماري هاي قلبي را دارد.

نکته 15 – از خوردن چيپس اجتناب کنيد.
چيپس ها هم مثل همان چيپس هاي سيب زميني هستند شايد بدتر هم باشند. هر 30 گرم از اين چيپس ها چيزي درحدود 150 کالري دارد که تقريباً 10 گرم آن چربي است.

نکته 16 – خمير بادام زميني و موز؟
درست است. خمير بادام زميني و ساندويچ موز که با نان گندم کامل درست شده باشد، براي سلامت قلب شما بسيار مفيد است. بادام زميني، موز و گندم حاوي ميزان زيادي ويتامين B6مي باشند. طبق تحقيقات جديد، افراديکه بالاترين ميزان ويتامين B6را دارا هستند، کمتر در معرض ابتلا به بيماري هاي قلبي قرار دارند. منابع خوب ديگر براي اين ويتامين عبارت است از: سينه مرغ و سيب زميني پخته.

نکته 17 – بهترين راه براي کسب آنتي اکسيدان هاي ضد پيري
آب انگور بنوشيد. آنتي اکسيدان موجود در يک ليوان آب انگور معادل آنتي اکسيدان موجود در 12 موز، 11 هلو، و 41 فنجان کاهو مي باشد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن