تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804645729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پایان تاریخ مصرف منشور اخلاقی در فوتبال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: نخستین کسی که پدیده منشور اخلاقی را وارد فوتبال ایران کرد؛ کسی نبود جز رئیس سازمان لیگ برتر. وقتی نام عزیزالله محمدی به عنوان مخترع پدیده منشور اخلاقی در تاریخچه اختراعات فوتبالی فدراسیون فوتبال به ثبت رسید بسیاری از کارشناسان حقوقی و فوتبالي اعلام کردند اختراع عزیزمحمدی به هیچ وجه نمی.تواند بازدارنده مناسبی برای تخلفات فوتبالی شود اما مبتکر این طرح با رد تمامی انتقادها اعلام کرد اجرای این طرح فرهنگی فضای ناپاک فوتبال ایران را پالایش خواهد کرد و در آینده.ای نزدیک فوتبال ایران به فوتبالی پاک و بدون آلایش تبدیل خواهد شد.
از زمان اجرای این طرح تا به امروز نزدیک به دو سال می.گذرد و برخلاف انتظارها نه تنها آمار بداخلاقی.ها و ناهنجاری.ها در فوتبال ایران کاهش پیدا نکرد بلکه این اتفاقات روز به روز بیشتر شد تا مشخص شود اختراع عزیزمحمدی کارآیی لازم را نداشته و فعالیت.های نابهنجار تبدیل به اقدامات زیرزمینی شده است. همچنين تمام آنهایی که قرار بود برای همیشه از فوتبال ایران بروند با قدرت بیشتری البته در پس پرده، فعالیت.های غیرقانونی خود را افزایش دادند تا فوتبال ایران با چالش.های بیشتری رو به رو شود.
شکست قطعی این طرح چند هفته پیش علني شد که رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه.ای رسمی اعلام کرد: «سال آینده هیچ محرومیتی در قالب منشور اخلاقی نداریم و تمام محرومانی که به دلایل مختلف از سوی ستاد منشور اخلاقی با محرومیت مواجه شدند، می.توانند فعالیت خود را از سر بگیرند و به کار خود در فوتبال ایران ادامه دهند.»
انگار این موضع.گیری صریح رئیس فدراسیون فوتبال خیلی زود به عزیزالله محمدی هم تاثیر کرد، چون او در خصوص گمانه.زنی.های موجود در مورد محرومان منشور اخلاقی بدون این که سخنان قبلی خود را به خاطر داشته باشد، اعلام کرد: «بنا بر تصمیمی که قبلا گرفته شد، تمام مربیانی که تاکنون بنا به دلایلی موقعیت حضور در لیگ برتر را نداشتند، محرومیت.شان بخشیده شده و می.توانند دوباره فعالیت کنند. ما با این کار به آنها فرصت مجددی دادیم!»
رئیس سازمان لیگ برای آن که شکست اختراعش با هجمه منتقدان همیشگی.اش رو به رو نشود، اظهارنظر جالبی را مطرح كرد و گفت: «سال اینده منشور اخلاقی باز هم اجرا خواهد شد، از این رو ما تمام رفتار مربیان و بازیکنان را در فصل جاری رصد می.کنیم تا اگر کسی مرتکب تخلفی شد، با وی به شکل منطقی برخورد کنیم، اما اخباری که این روزها در محافل خبری مطرح می.شود که فلان بازیکن محروم خواهد بود، به هیچ وجه صحت ندارد.»
***
سخنان رئیس سازمان لیگ تنها یک معني می.تواند داشته باشد و آن چیزی نیست جز شکست! اختراع خلق الساعه عزیزمحمدی و دوستانش با شکست دور از انتظاری رو به رو شد، چون اگر وی با دلايل و مستندات محکمه پسند فرد یا افرادی را محروم می.کرد، امروز مجبور نمی.شد از اجرای تصمیم.هاي خود عقب نشینی کند و رای به بخشش آنها بدهد؛ عزیزمحمدی شکست خورده بزرگ این بازی است و کسی نمی.تواند منکر این اتفاق شود، او بارها تاکید کرد به هیچ وجه اجازه نمی.دهد که متخلفان وارد عرصه فوتبال شوند اما حالا چه شده که او از تخلفات چشم پوشی می.کند؟
افرادی که تا امروز پشت خط ماندند و از آنها به عنوان مربیان و بازیکنان منشوری نام برده می.شده یا دچار لغزش شدند یا نشده.اند اگر مرتکب لغزش شدند چرا باید دوباره وارد فوتبال شوند اما اگر بدون دلیل دچار محرومیت شدند، حالا نمی.توان با یک مصاحبه انتظار داشت كه آنها این اتفاق را فراموش كنند. امروز هیچ کسی نمی.تواند از کنار این اتفاق به سادگی عبور کند چون عزیزمحمدی و دوستانش آنقدر در طول این دو سال به گوش مردم خواندند که ما فلان و بهمان می.کنیم که حالا کسی نمی.تواند به همين راحتي بپذیرد که این همه هیاهو و سر و صدا به خاطر هیچ بوده و در نهایت کار با یک مصاحبه به پایان می.رسد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن