تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مالزي همكاري اقتصادي بيشتر آ سه آن را خواستار شد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مالزي همكاري اقتصادي بيشتر آ سه آن را خواستار شد
تهران/ واحد مركزي خبر/ اقتصادي 87/08/20
معاون نخست وزير مالزي از تصميم كشورهاي جنوب شرق آسيا براي ايجاد ساز و
كاري زيربنايي در سرمايه گذاري خبر داد.
اين تصميم جديدترين اقدام براي گسترش همكاري هاي كشورهاي منطقه جنوب شرق آُسيا به شمار مي رود كه در مواجهه با بحران مالي جهاني اتخاذ شده است.
نجيب رزاق روز دوشنبه گفت با توجه به بحران مالي كنوني و كمبود سرمايه و بودجه،
لازم است ده عضو اتحاديه كشورهاي جنوب شرق آُسيا ( آ سه آن) با همكاري بيش از پيش، حجم وسيع پس اندازهاي خود را براي كمك به تامين هزينه طرحهاي زيربنايي بسيج كنند.
رويترز از كوالالامپور و به نقل از نجيب كه از ماه مارس آينده سمت نخست وزيري مالزي را به عهده خواهد گرفت، افزود "همانگونه كه تجربيات گذشته نشان داده است، تقويت توانمندي مديريت ريسكهاي مالي نقشي حياتي در پيشبرد طرحهاي زيربنايي بالقوه لازم و ضروري است."
پيش بيني مي شود اقتصاد آندسته از كشورهاي آسيايي كه كمتر به صادرات وابسته هستند، سال‌ آينده رشد منفي خواهند داشت و اين كشورها با كسري بودجه مواجه خواهند شد.
پيش بيني ها حكايت از آن دارد كه رشد اقتصاد مالزي در سال دو هزار و نه به سه و نيم درصد كاهش يابد كه از سال دو هزاز و يك بي سابقه است.
گفتني است كارشناسان اقتصادي مالزي هشدار داده اند آثار منفي و نامطلوب بحران مالي امريكا به زودي بر اقتصاد مالزي نمايان خواهد شد.
گسترش بحران مالي آمريكا به اين معناست كه شركاي تجاري اين كشور از جمله مالزي نيز به شدت متضرر خواهند شد . اين مساله مستقيما فعاليتهاي اقتصادي و مالي شركتهاي مالزي را تحت تاثير قرار خواهد داد .
افزايش نرخ بيكاري آمريكا به بيش از پنج و يك دهم درصد به معناي اين است كه برخي از شركتهاي آمريكايي فعاليت خود را متوقف كرده اند و در اين ميان شركتهاي مالزيايي هستند كه همكاريهاي زيادي با شركتهاي مالي امريكا داشتند . بنابراين ميزان درآمدهاي اين شركتهاي مالزيايي به شدت كاهش خواهد يافت و با بحران مالي جدي روبرو خواهند شد .
بر اساس اين گزارش شركتهايي كه همكاري زيادي با شركتهاي آمريكايي داشتند ، بايد به شدت مراقب باشند تا به سرنوشت شركتهاي آمريكايي دچار نشوند . در غير اين صورت بسياري از شركتهاي مالزيايي ورشكست خواهند شد و اين مساله نتيجه اي جز رشد بيكاري و فقر در اين كشور به همراه نخواهد داشت .
برخي از اقتصاددانان مالزي از مردم اين كشور مي خواهند از الان پس انداز كنند چرا كه هيچ اطميناني به آينده اقتصادي جهان نيست و ممكن است بحران افزايش قيمت مواد غذايي و نفت ، بار ديگر تكرار شود و به بحران مالي آمريكا دامن بزند .
‌‌‌‌141/153
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن