تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812937188




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هفتمين همايش چهره‌هاي ماندگار/صدا و سيما متهم رديف اول است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هفتمين همايش چهره‌هاي ماندگار/صدا و سيما متهم رديف اول است
عزت‌الله ضرغامي در هفتمين همايش چهره‌هاي ماندگار صدا و سيما را در عرصه آزادانديشي متهم رديف اول دانست و از همه خواست با محاكمه صدا و سيما در رفع موانع آزادانديشي گام بردارند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفتمين همايش چهره‌هاي ماندگار شب گذشته با حضور رئيس صدا و سيما، مرتضي ميرباقري معاون سيما، علي دارابي قائم‌مقام، غلامعلي حداد عادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، اساتيد دانشگاه و هنرمنداني چون محمدعلي كشاورز، علي نصيريان و داود رشيدي در مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد.

ضرغامي با ياد كردن از چهره‌‌هاي ماندگار كه از بين ما رفته اما هميشه باعث افتخار مملكت بوده‌اند درباره نوآوري گفت: كسي كه نوآوري مي‌كند ارائه‌كننده يك ايده متفاوت است. البته نوآوري در يك كار گسترده جرقه و حركت مقطعي نيست، بلكه يك فرآيند است. در فرآيند رقابت وجود دارد. اگر دنبال سازندگي نباشيم عمل متفاوت نخواهد بود.

وي افزود: مردم ما در پيام امسال مقام معظم رهبري كه به شكوفايي و نوآوريي تاكيد كردند، بايد آرام آرام شهد اين شكوفايي را بچشند و شيريني خدمات را ببينند. همايش چهره‌هاي ماندگار هم حركت خود را بر اين اساس تبيين كرد. تكريم چهر‌هاي ماندگار ارج نهادن به مقام علم و نشان دادن فانوس‌هاي روشن براي رسيدن به اهداف آرماني بلند است.

رئيس صدا و سيما با اشاره به مجموعه "دكتر قريب" گفت: باعث افتخار است كه مردم امروز از اين مجموعه كه پايان هم يافته استقبال زيادي كردند و خوشحالم توانسته‌ايم الگويي ارزشمند از دكتر قريب ارائه دهيم. همچنين دكتر عباس شيباني هم خدمات گسترده به جامعه پزشكي كرده‌اند و خدمات وي هميشه مورد توجه قرار گرفته است.

وي در بخش ديگر سخنان خود درباره آزادانديشي گفت: براي پديد آمدن نظريه‌هاي جديد از دل انديشه‌هاي نو بايد مراقب بود و اگر هم علف هرزي ايجاد شد به خاطر نگراني خيلي‌ها تحمل‌پذير باشد. من تصور نمي‌كنم مقام معظم رهبري از فضاي آزادانديشي و نظريه‌پردازي در اين باره چندان راضي باشند.

ضرغامي ادامه داد: ايشان با نگاه بلند و آرماني كه داشتند و دارند، هميشه به اين مسئله تاكيد كرده‌اند و ما بايد امروز شاهد اين فضا باشيم و شرايط مساعد باشد. البته با اين صحبت نمي‌خواهم صدا و سيما را تبرئه كنم، بلكه مي‌گويم اولين متهم صدا و سيما است و حاضرم مجازات شوم. براي تضارب آرا، ايجاد فضاي مناسب و حرف‌هاي نو ما جزو مقصران اوليه هستيم.

رئيس صدا و سيما در ادامه گفت: شنيدن حرف مخالف تحمل مي‌خواهد. من از همه مي‌خواهم صدا و سيما را محاكمه كنند و از شوراي نظارت بر صدا و سيما مي‌خواهم به ما بگويند براي آزادانديشي چه كار كرده‌ايم تا موانع را برداريم و اشكالات ما مشخص شود.

رضا پورحسين رئيس ستاد چهره‌هاي ماندگار هم گفت: همايش هفتم چهره‌هاي ماندگار زماني برگزار مي‌شود كه ايران عزيز نشات گرفته از رهنمودهاي حضرت امام خميني (ره) گام‌هايي موثر برداشته و با هدايت هوشمندانه مقام معظم رهبري با انگيزه قله‌ها را فتح كرده و پرشتاب قدم برمي‌داريم.

مدير شبكه چهار دو ويژگي همايش چهره‌هاي ماندگار را نوآوري و شكوفايي و معرفي نماينده‌اي از نسل نو در علوم پايه برشمرد و گفت: معرفي اين نماينده آينده‌اي روشن را نويد مي‌دهد. من از اساتيد، روساي دانشگاهها و انجمن‌هاي علمي صميمانه قدرداني مي‌كنم.

حداد عادل هم در اين مراسم در وصف امام رضا (ع) گفت: اين امام بزگوار در فضاي ايران مثل چلچراغي است كه همه ايران را روشن كرده و من ميلاد ايشان را تبريك مي‌گويم. عشق به ايران بايد در دل همه ما موج بزند و همه ما بايد دوستدار اين ميهن باشيم. بايد به عظمت ايران توجه كنيم.

وي تاكيد كرد: علم بايد با ايمان همراه شود. علم به تنهايي كافي نيست و با فرهنگ بايد بصيرت پيدا كنيم. عشق به وطن از طريق فرهنگ ميسر مي‌شود. علم در كشور بايد نهادينه شود. بايد وقت و نيروي خود را صرف مديريت علمي كنيم، اما بايد جاده هم ايجاد و در اين جاده حركت كنيم. توجه به تعليم و تربيت بايد در راس قرار بگيرد و به دنبال تربيت نسل جوان باشيم.

حداد عادل در بخش ديگر سخنان خود به تدريس‌ در دانشگاه اشاره كرد و گفت: تدريس هميشه برايم اهميت داشته است، حتي در مواقعي كه مسئوليت سنگين سياسي هم به عهده داشتم، درس و دانشگاه را كنار نگذاشتم. وي صحبت خود را با غزلي كه براي زنده‌ياد قيصر امين‌پور سروده بود به پايان رساند.

در پايان مراسم اسامي برگزيدگان هفتمين همايش چهره‌هاي ماندگار اعلام شد: مصطفي كمال پورتراب موسيقي، شمس شريعت تربقان و عباس شيباني پزشكي، داود رشيدي بازيگري، نصرالله افجه‌اي خوشنويسي، حسن انوري، قيصر امين‌پور و سيدمهدي شجاعي ادبيات، محمد ادريسي شيمي، شكوه نوابي‌نژاد روانشناسي و علي‌اكبر صادقي تجسمي.

منصور طاهري اناركي مهندسي شيمي، ارسلان قهرماني مهندسي عمران ژئوتكنيك، محمد گليار معماري سنتي، غلامعلي حداد عادل فلسفه، ناصر سيم‌فروش پزشكي، محمدجعفر ملكوتي كشاورزي و خاكشناسي، فرامرز افشار طارمي مهندسي پليمر و محمدمهدي شيخ جباري فيزيك.

* حاشيه:

ـ مسئولان برگزاري همايش چهره‌هاي ماندگار خبرنگاران را براي پوشش مراسم به اتاق خبرنگاران مركز همايش‌هاي صدا و سيما فرستادند، اما فكري براي امكانات آنها نكرده بودند. ضمن اينكه به هيچ خبرنگاري اجازه داده نشد وارد سالن اصلي شود.

ـ اين مراسم زنده از شبكه دو پخش مي‌شد، اما با رسيدن زمان خبر 20:30 محمدرضا شهيدي‌فر اعلام كرد بينندگان مي‌توانند ادامه مراسم را از شبكه سه دنبال كنند و بعد از دقايقي شبكه يك اعلام شد.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن