تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799556708




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله صافي‌گلپايگاني: قداست حوزه قابل ارزيابي با مدرك نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آيت‌الله صافي‌گلپايگاني: قداست حوزه قابل ارزيابي با مدرك نيست
خبرگزاري فارس: يكي از مراجع عظام تقليد قم گفت: قداست و جايگاه رفيع حوزه در معنويت، علوم الهي و معارف اهل بيت فراتر از آن است كه با مدرك مورد ارزيابي قرار گيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر آيت‌الله صافي گلپايگاني، اين مرجع تقليد در ديدار با اعضاي شوراي عالي مديريت حوزه علميه قم، با اشاره به شرايط جهان امروز و توسعه وسائل ارتباطي بر ضرورت آگاهي همه جانبه روحانيت از شرايط و مقتضيات جهاني تاكيد كرد و گفت: روحانيت بايد از اوضاع دنيا مطلع باشد تا آگاه باشند كه مسلمانان جهان در چه وضعيتي و چه فعاليتي انجام مي‌دهند.
وي مسئوليت روحانيت را سنگين دانست و افزود: مسئوليت ما حكم مي‌كند كه بدانيم در حوزه و خارج از آن چه جريان‌هايي است و از اينكه بنشينيم و بگوييم اطلاع نداريم براي ما درست نيست.
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني با اشاره به اينكه انتظارات از حوزه و روحانيت بالا است، تصريح كرد: انتظارات از حوزه‌هاي علميه، به ويژه‌ بعد از انقلاب اسلامي بسيار بالا رفته است و توقعات مردم افزايش يافته است و بايد حوزه پاسخگو و برآورنده نيازهاي معنوي و به حق آنان باشد.
اين مرجع تقليد با ياد‌آور شدن وظايف حوزه بيان داشت: حوزه و روحانيت بايد به تمام مسائل اشراف داشته باشند و اگر نقطه ضعفي است آن را شناسايي و رفع كنند و اگر نقطه قوتي است آن را تقويت كنند، تا بتوانيم با دنيا بهتر و بيشتر از گذشته تعامل داشته باشيم.
وي ادامه داد: حوزه بايد در همان خطي كه حضرت ولي عصر (عج) از حوزه‌ها انتظار دارند و مقاصد و حوائج حضرت در آن قرار دارد، سير داشته باشد.
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني استقلال حوزه‌ها را امري مهم و مرتبط با آينده حوزه‌ها دانست و گفت: اينجانب با شناختي كه از اعضاي شوراي عالي مديريت حوزه دارم آنان را داراي حسن نيت و دلسوز براي حوزه علميه مي‌دانم. بايد روند امور به شكلي باشد كه ضمن حفظ برخورداري حوزه از نظامي منسجم‌، جنبه‌هاي سنتي حوزه كه از امتيازات آن محسوب مي‌شود، كمرنگ نشود.
وي اضافه كرد: سبك تدريس در حوزه‌هاي علميه از اين امتياز برخوردار بوده است كه طلاب در انتخاب كتاب و محتواي درسي، و نيز انتخاب استاد، آزاد بوده‌اند و اين امتياز مهم بايد حفظ شود.
اين مرجع تقليد افزود: ‌يكي از موارد قابل توجه، اهميت دادن به حوزه‌هاي شهرستان‌ها و تقويت علماي بلاد است تا بتوانند با نفوذ كلمه و ثبات و استقلال راي و شناخت منطقه‌ به وظايف ديني خود و احياي سنت‌ها و مبارزه با بدعت‌ها و فعاليت فرقه‌هاي گمراه عمل كنند.
وي تغييرات در نظام سنتي حوزه را كاري خطير و و حساس ارزيابي كرد و يادآور شد: ظرافت‌هاي اين كار بسيار بالاست و ورود به چنين عرصه‌‌اي با مطالعه و بررسي همه جوانب امر ميسر مي‌شود.
استاد حوزه علميه قم برنامه‌ريزان حوزه را به حفظ هويت اصيل روحانيت فراخواند و گفت:‌ حوزه نهاد ريشه‌دار و عميقي است كه بايد هويت خود را حفظ كند، نه اينكه بخواهد از ديگر مراكز، كسب اعتبار كند، در غير اين صورت روحانيت از آن مقام و قداستي كه داشت ساقط خواهد شد و برخورد مردم با روحانيت تغيير خواهد كرد.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: تشابه نهاد روحانيت به يك اداره يا مؤسسه آموزشي منجر به كم‌رنگ شدن وجهه معنوي روحانيت مي‌شود.
وي نظام حوزه را داراي امتيازات و ويژگي‌هاي منحصر به فردي دانست و ادامه داد: حوزه شعبه‌اي از مراكز آموزش عالي نبوده و نخواهد بود و مدرك‌گرايي خللي در كيفيت تحصيلي طلاب است.
وي اضافه كرد: ما بايد سيره‌ سلف خود را حفظ كنيم و معارف اهل بيت را كه اصل است، ترويج كنيم.
آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني تصريح كرد: قداست و جايگاه رفيع حوزه در معنويت، علوم الهي و معارف اهل بيت ، فراتر از آن است كه با مدرك مورد ارزيابي قرار گيرد.
وي برنامه‌ريزان حوزه را به توجه دقيق به آينده معنوي حوزه در برنامه‌ريزي‌ها دعوت كرد و يادآور شد: برنامه‌ريزي‌ها نبايد صرفا موقعيت كنوني حوزه را مدنظر قرار دهد، بلكه بايد ناظر به آينده‌ حوزه نيز باشد تا روند امور به شكلي پيش نرود كه مسير حركت حوزه در دراز مدت، از جريان اصلي روحانيت فاصله بگيرد.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر ضرورت نظارت بر چاپ كتبي كه در شهر قم منتشر مي‌شود، ادامه داد: كتاب نوشتن آسان است، ولي نوشتن كتابي كه با ارزش باشد كار دشواري است. چه بسا يك كتاب با درج و القاي چند جمله در رديف كتب ضلال قرار بگيرد و تفكرات ديني افراد را دچار ترديد مي‌كند.
وي در پايان ضمن تقدير از اعضاي شوراي مديريت حوزه اضافه كرد: اكنون نوبت شماست تا با خدمت خود به اسلام و حوزه، رضايت وجود مقدس حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف را فراهم آوريد.
انتهاي پيام/ش10
 يکشنبه 19 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن