تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821107871




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وبلاگ رئيس‌جمهور به‌روز نمي‌شود!


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وبلاگ رئيس‌جمهور به‌روز نمي‌شود!
گروه وبلاگ وIT: فضاي مجازي زمينه ارتباط ساده‌تر و فراگيرتري را در مقايسه با دنياي واقعي ميان سياستمداران و مردم فراهم كرده است اين در حالي است كه وبلاگ رئيس‌جمهور ايران به‌عنوان يكي از مجراهاي مهم ارتباطي وي با مخاطبان مجازي، چندي است كه فعاليت خود را متوقف كرده.
در عصر امروز راه‌اندازي وبلاگ و سايت به ابزاري ضروري براي سياستمداران تبديل شده و كمك مي‌كند تا مردم به‌طور مستقيم و بي‌واسطه با نمايندگان و كانديداهاي خود رابطه برقرار كنند و آن‌ها را از نظرات و خواسته‌هاي خود مطلع كنند.

با استفاده از اينترنت مي‌توان يك گفتمان سياسي را در سطحي بسيار گسترده در بين مردم گسترش داد، براي رسيدن به يك حكومت مترقي و مردمي بايد از تمام ظرفيت‌هاي رسانه‌اي استفاده كرد و تنها با تكيه بر روش‌هاي سنتي نمي‌توان به موفقيت اميدوار بود.

اهميت و ضرورت پرداخت به روش‌هاي نوين ارتباطي سياستمداران را بر آن داشته تا با استفاده از اينترنت و شبكه جهاني آن با مخاطبان هدف خود، ارتباط برقرار كنند و از اين طريق از نيازهاي مردمي و نيز انعكاس عملكرد خود مطلع شوند.

ورود رجال سياسي ايران به فضاي مجازي و را‌‌ه‌اندازي وبلاگ‌هاي شخصي و تعامل با مخاطبان فراوان اين رسانه نشان‌دهنده درك قشر سياسي جامعه از قدرت و تأثير فضاي مجازي و به‌ويژه وبلاگ‌نويسي در ايران است به گونه‌اي كه هر روزه فضاي مجازي ايراني ميزبان وبلا‌گ‌ها و وب‌سايت‌هاي شخصيت‌هاي سياسي است.

«محمود احمدي‌نژاد»، رئيس‌جمهور دولت نهم نيز در راستاي همين فرآيند و تعامل بيشتر با مخاطبان از 18 مرداد‌ماه سال 1385 وب‌نويسي را در وبلاگي با عنوان «يادداشت‌هاي شخصي محمود احمدي‌نژاد» آغاز كرده و هر بار به مناسبتي وبلاگ خود را به‌روز رساني مي‌‌كند.

اما اخيراً و به احتمال فراوان به دليل مشغله‌‌هاي زياد رئيس‌جمهور و توجه وي به مسئوليت‌هاي كشوري نتوانسته پس از تقريباً پنج ماه وبلاگ خود را به روز كند!

با توجه به استقبال گسترده از اين وبلاگ و اهميت ارتباط مستمر با بازديدكنندگان، زمان‌گير بودن وبلاگ‌نويسي نمي‌تواند توجيه مناسبي براي عضلت نشيني وي در فضاي مجازي و عقب ماندن از آن باشد.

اهميت فضاي مجازي و وبلاگ‌نويسي در دنياي امروز بر هيچ‌كس پوشيده نيست و استفاده از دنيايي كه مي‌تواند به ‌سادگي تعاملات رئيس‌جمهور و ارتباطات او را با اقصي‌نقاط دنيا ممكن سازد به نظر ضروري مي‌رسد.

ضمن اينكه وبلاگ رئيس‌جمهور از روزي كه به اينترنت راه يافت -18 مرداد 1385- تا روزي كه آخرين پست خود را در آن گذاشته است -22 خرداد 1387- بسيار پر مخاطب بوده و نه تنها در نزد رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها بلكه در ميان عامه مردم و قشر تحصيل‌كرده جامعه به بازخورد قابل توجهي رسيده بود.

وي در اولين پست خود با عنوان «زندگي‌نامه» نوشته است: «در ايامي كه اشرافيت شرافت بود و شهرنشيني كمال، در خانواده‌اي تهي‌دست در روستايي دورافتاده از توابع گرمسار متولد شدم.»

«از شهريور 1320 و سلطنت مستبدانه پهلوي دوم پانزده سال مي‌گذشت كه پدرم كام مرا با تربت سيدالشهدا باز كرد. از آنجا كه قرار بود شاه كوركورانه ايران را دروازه تمدن غرب كند، طرح‌هاي زيادي اجرا شده بود تا ايران به بازار مصرف ديگري براي كالاهاي تشريفاتي غرب تبديل شود بدون آنكه در زمينه علمي پيشرفتي داشته باشد.»

وي همچنين در تازه‌ترين به‌روز رساني مفصل وبلاگ خود در تاريخ 10 آذر‌ماه سال 1386 با عنوان «راهنماي حكمراني اسلامي»، هدف نهايي در حكومت را جلب رضايت پروردگار از طريق خدمت به بندگان او و ‏گسترش عدالت و معنويت دانسته‌ كه جز با سرسپردن به آستان حضرت ‏حق دست‌يافتني نيست و براي تحقق آن بذل جان و بلكه آبرو نيز شيرين است.»

وي در ابتداي اين پست چنين مي‌نويسد: «نوع نگاه به حكومت و حكمراني، عامل اصلي در تعيين نحوه تعامل با مردم است، اگر حكومت ‏را امتياز و طعمه‌اي براي حكمرانان بدانيم، دوره حكمراني تبديل به فرصتي خواهدشد براي ‏ارضاي اميال شخصي و گروهي و فخرفروشي و خوشگذراني حاكمان.»

«با چنين منطقي، لبخند رضايت كودكي يتيم، كه به حق خود مي‌رسد بر رضايت سياستمداران ‏مستكبر و سيري‌ناپذير ترجيح مي‌يابد و قدرداني پيرزني رنجديده كه از ظلمي رهايي يافته از ‏صدها مدال رسمي و تقدير جهاني ارزشمندتر خواهدبود.»

وي همچنين در يكي از پست‌هاي وبلاگ خود در 20 بهمن‌ماه سال 86 به بررسي بايسته‌هاي پاسداري از فرهنگ حسيني پرداخته است و نوشته ‌است: «محرم هر سال، عرصه منحصر به فرد تجلي عشق و اخلاص و ايمان ملت بزرگ ايران و ارادت و ‏وفاداري آنان به شهيدان والامقام كربلاست كه در حماسه عاشورا، در اوج عزت و افتخار، پيام دفاع از ‏حق و عدل، ياري مظلوم و مبارزه با ظالم را جاودانه كردند و مظلومانه در دفاع از امام خود به شهادت ‏رسيدند.»

«چنين رويدادي كه از هماهنگي و در هم آميختگي منطق، حماسه و عاطفه پديدار شده‌است، ‏در هيچ نقطه ديگري از تاريخ جهان، نظيري ندارد.»

زندگي‌نامه، چند نكته، هديه‌هاي مردمي، ديدار با دانشجويان، پيوند بي‌بديل، ديوان‌سالاري در خدمت مردم نه مردم در خدمت ديوان‌سالاري و پيام به مردم آمريكا از اولين پست‌هاي وبلاگ احمدي‌نژاد و انگشت‌نگاري مسافران، نماد قدرت يا توهيني به كرامت انساني، آزادي، تبريك ميلاد حضرت مسيح(ع)، پاسخ به نامه يك مادر آمريكايي، خواندن يا نوشتن؟ مساله اين است و راهنماي حكمراني اسلامي از ديگر پست‌هاي موجود در وبلاگ رئيس‌جمهور است.

«امام خميني(ره)؛ سياست مدار يا حقيقت مدار؟» عنوان آخرين پست وبلاگ احمدي‌نژاد است كه در آن نوشته است: «در عصر امام خميني، لياقت آن را يافتيم كه به چشم خود، دو فرهنگ سياسي متفاوت را به موازات يكديگر، تجربه و ‏مقايسه كنيم. در يك‌سو، «سياستمداران» بوده و خواهند بود كه تنها بر مدار سياست و قدرت و چرتكه اندازي‌هاي عادي و ‏مادي، تحليل مي‌كنند و تصميم مي‌گيرند.»

«آنان هيچ وقت و هيچ كجا، دست خدا و مديريت الهي را نمي‌بينند و هرگز، ‏حتي هاله‌اي از نور عنايت خدا را كه در عصر خميني عزيز بر اين ملت باريدن گرفت، مشاهده نمي‌كنند. اصطلاحاً ‏مذهبي‌اند اما نه اهداف و نه طرز محاسبات سياسيشان، با اهداف و با طرز محاسبات ماديون عالم، تفاوتي ندارد.»

در پايان بايد افزود كه توجه ويژه رئيس جمهور در به‌روز كردن وبلاگ خود مي‌تواند به ارتباط موثر وي با مخاطبان اين فضا بيفزايد، دنياي مجازي از حركت نمي‌ايستد و گاه فراتر از فضاي واقعي حركت مي‌كند، پرداختن به تغييرات اين فضا با توجه به زبان و مخاطبان جهاني ضروري است چراكه گاهي ارتباط در اين فضا و دامنه تاثيرات آن روي مخاطب بسيار گسترده‌تر از فضاي واقعي خواهد بود.

رئيس جمهور نيز با توجه به اين تاثيرات وبلاگ خود را به چهار زبان به روز مي‌كند كه البته آخرين به‌روز‌رساني آن به سال 2007 بازمي‌گردد! و در يك نگاه كلي براي مخاطب خارجي خوشايند نخواهد بود كه در دنياي به‌روز فضاي مجازي اطلاعات به‌روز دريافت نكند!

خبرنگار: الهه شمس

وبلاگ «رئيس جمهور» را اينجا ببينيد!
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن