تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813021227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
يك نماينده مجلس از جهاد كشاورزي در خواست كرد ؛ تعيين قيمت خريد تضميني و صادرات آلو

خرو - خبرنگار قدس: نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در نخستين همايش و جشنواره ملي آلو از وزارت جهاد كشاورزي خواست هر چه سريعتر قيمت خريد تضميني و صادرات آلو را سرلوحه كار خود قرار دهد.
حجة الاسلام سبحاني نيا گفت: امروز شهر خرو به لحاظ شرايط اقليمي خوب و قرار گرفتن در منطقه سرسبز رشته كوه بينالود با سابقه غني تاريخي، گردشگري و اقتصادي بايد مورد توجه قرار گيرد.
وي افزود: با پيگيري هاي صورت گرفته توسط اين وزارتخانه بايد صنايع تبديلي در اين منطقه راه اندازي شود.
نماينده مردم نيشابور اضافه كرد: امروز بايد با جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي زمينه را براي به وجود آوردن صنايع وابسته در اين منطقه ايجاد و با كمكهاي مالي دولت و استفاده از تسهيلات خاص به اين حركت مهم شتاب بخشيد.
وي افزود: آنچه كه طي ساليان گذشته در اين منطقه پيگيري شده است، بحث راه اندازي سريع جاده شهر خرو به زشك است كه تاكنون 300 ميليون تومان در اين بخش هزينه شده، اما اين مبلغ جوابگو نبوده و بايد با تدوين متمم بودجه براي اين پروژه مهم، احداث راه را هر چه سريعتر به نتيجه رساند.
از سوي ديگر عضو كميسيون فرهنگي و نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي نيز در جشنواره ملي آلو كه در شهر خرو نيشابور برگزار شد، گفت: چون تاكنون در بحث باغداري و كشاورزي كمتر به سمت صنعتي شدن پيش رفته ايم، در زمان كنوني مهمترين سياست و استراتژي وزارت جهاد كشاورزي بايد برقراري آشتي ميان صنعت و كشاورزي باشد، چرا كه با تحقق اين امر پيشرفت و درآمدزايي نيز محقق مي شود.
حجة الاسلام والمسلمين دكتر سيدعلي حسيني بيان داشت: يكي از موارد ضعف در سياستهاي وزارت جهاد كشاورزي، وجود خرده مالكي فراوان در كشور است كه كشاورزان و باغداران به صورت سنتي داراي خرده ملكهايي با تنوع محصول مي باشند كه اگر خرده مالكها با هم متحد شده و زمينهاي فراواني را به كشت محصول اختصاص دهند و از پيشرفتهاي صنعتي كمك گرفته شود، در جهان كنوني مي توانيم حرفي براي گفتن داشته باشيم.
وي افزود: آنچه كه متأسفانه شاهد آن هستيم، عدم هدايت و نظارت دقيق وزارت جهاد كشاورزي در سطح استاني و پايين تر است كه بايد اين ضعف برطرف شود.
حسيني در خصوص جاده اصلي خرو به زشك نيز گفت: با اينكه نيشابور در شاهراه جاده ابريشم واقع شده است، باز هم ما در بن بست حمل و نقل قرار داريم كه بايد نيشابور از اين بن بست ترافيكي خارج شود و احداث جاده خرو به زشك يك خواست ملي است كه با افتتاح آن راه مشهد به نيشابور تا 60 كيلومتر كوتاه تر مي شود.
به گزارش خبرنگار ما، نخستين جشنواره و همايش كشوري آلو طي دو روز در شهر خرو برگزار شد.
بنابر اين گزارش، رئيس جشنواره كشوري آلو با بيان اينكه اين شهر در فاصله 18 كيلومتري نيشابور واقع شده و شغل اصلي جمعيت حدود 20 هزار نفر آن باغداري و كشاورزي مي باشد و با توجه به اينكه بيش از 95 درصد محصول اين شهر آلو مي باشد، شهر خرو به پايتخت آلوي كشور شناخته مي شود.
قدمياري افزود: در كنار اين جشنواره نمايشگاهي با 15 غرفه برپا شد كه اين غرفه ها شامل عرضه آلو و لواشك، خشكبار، عسل طبيعي، گردو و نمايشگاه هاي عكس، مطبوعات، تعاون روستايي و جهاد كشاورزي بود.
وي گفت: در روز اول اين جشنواره با حضور استادان دانشگاه ها و دانشجويان از تعداد 10 مقاله ارايه شده به جشنواره چهار مقاله تخصصي و علمي در مورد آلو بعد از بررسي به عنوان مقالات برتر برگزيده شد.
وي با بيان اينكه شهر خرو به تنهايي مركز توليد و صادرات آلو مي باشد، از مسؤولان وزارت بازرگاني و جهاد كشاورزي خواست روند صادرات آلو را مديريت و موانع موجود در اين خصوص را رفع كنند.رحيمي سخنگوي شوراي شهر خرو نيز هدف از برگزاري اين جشنواره را شناساندن قابليتها و توانمنديهاي شهر خرو و بيان خواص دارويي و غذايي آلو عنوان كرد.وي افزود: اين جشنواره به همت امام جمعه، شوراي اسلامي و شهرداري خرو، دانشگاه هاي پيام نور و آزاد، ارشاد اسلامي، نمايندگان مجلس، جهاد كشاورزي، فرمانداري، بخشداري، نيروي انتظامي، صدا و سيما، مطبوعات و شهرك صنعتي خيام برگزار شد.

در پي چاپ گزارش «خراسان امروز»؛ افزايش تعرفه آب در مشهد تأييد شد

خراسان امروز: در پي چاپ گزارش خبري خراسان امروز درخصوص افزايش بي سر و صداي آب بها در مشهد، شركت آب و فاضلاب رسماً اين افزايش تعرفه را تأييد كرد.
اين شركت هدف از افزايش تعرفه آب مشتركان مشهدي را تأمين بخشي از هزينه هاي توسعه اي و ضرورت اصلاح شبكه فرسوده آب شهري عنوان كرد و افزود: به منظور تحقق بخشيدن به امر خدمات رساني مطلوبتر پيشنهادهايي به مراجع ذي ربط ارائه شد كه در نهايت پيشنهاد شركت آب و فاضلاب مشهد پس از طي مراحل قانوني، تأييد و طي مصوبه اي به اين شركت ابلاغ شد.
براساس اين مصوبه، مبلغ آبونمان ماهيانه پنج هزار ريال براي كاربريهاي خانگي و 10 هزار ريال براي كاربريهاي تجاري به عنوان تبصره 3 به منظور توسعه و بازسازي شبكه هاي آب شهري افزايش يافته است.
بنابر اعلام شركت آب و فاضلاب مشهد، با توجه به نوع خدمت رساني و قدمت و فرسودگي شبكه هاي آب و نيز افزايش طولي و ارتفاعي ساختار شهري، توسعه و بازسازي شبكه هاي آب با هدف جلوگيري از افت فشار و قطعي و يا نوبت بندي آب مانند آنچه در سال 85 اتفاق افتاد، ضروري است.
از سوي ديگر تغيير ساختار شهرنشيني و تبديل خانه هاي تك واحدي به مجتمع هاي چند واحدي، آبرساني به تمامي ساكنان يك منطقه و يا خيابان با شبكه موجود را با افت شديد فشار و يا قطع آب مواجه خواهد ساخت كه اصلاح شبكه آبرساني را ضرورتي اجتناب ناپذير مي نمايد.
اين شركت افزوده است كه بخشي از هزينه هاي توسعه و بازسازي شبكه آبرساني تنها از مشترك مجتمع ساز به منظور ايجاد رفاه براي شهروندان دريافت مي شود.

رئيس اتاق بازرگاني خواستار شد؛ حضور قدرتمند توليدكنندگان خراسان شمالي در بازارهاي جهاني

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن خراسان شمالي گفت: تطابق استاندارد محصولات توليدي و خدمات استان با استانداردهاي جهاني يكي از راه هاي حضور قدرتمند در بازار منطقه است.
محمد صمدي اظهار داشت: كيفيت بخشي به محصولات و خدمات استان يكي از مهمترين اهداف اتاق بازرگاني است و براي دريافت نشانهاي مختلف كيفيت بين المللي توسط توليدكنندگان استان، تلاش مضاعفي انجام مي شود.
وي خاطرنشان كرد: اتاق بازرگاني با دعوت از شركت مشاوره اي معتبر كه نماينده استانداردهاي بين المللي «ICO» در ايران است و تجربه هاي ارزشمندي در زمينه هاي مختلف از جمله موادغذايي دارد، زمينه هاي استاندارد شدن محصولات استان را با استانداردهاي جهاني فراهم كرده است.وي اذعان داشت: هر چند خراسان شمالي در رديف استانهاي محروم قرار دارد اما اين استان در عرصه تجارت منطقه به طور جدي مي تواند وارد شود و اين امر زماني امكان پذير است كه مديران با حمايت از بخش خصوصي به صورت اصولي و علمي بتوانند از اين ظرفيت استفاده بهينه كنند.وي يادآور شد: بخش خصوصي، آن هم در استان نوپاي خراسان شمالي نيازمند برنامه اي بلندمدت و همه جانبه براي به دست آوردن توان رقابت در بازارهاي جهاني است كه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن سعي دارد با نگاهي همه جانبه، رسيدن به توسعه پايدار در زمينه تجارت را عملي كند.وي تأكيد كرد: از جمله پيشنهادها و درخواستهاي اتاق بازرگاني از هيأت دولت، تبديل دفتر نمايندگي بانك توسعه صادرات استان به شعبه، اعطاي تسهيلات ريالي و ارزي به عنوان سرمايه در گردش براي صادركنندگان خراسان شمالي، تخصيص اعتبارات لازم به منظور تقويت بنيه مالي اتاق و تشكلهاي صادراتي استان از محل كمكهاي بلاعوض سازمان توسعه تجارت خارجي و ايجاد منطقه ويژه اقتصادي بوده است.وي اضافه كرد: ايجاد بازارچه مرزي ايران و تركمنستان، اختصاص اعتبار لازم براي دريافت مجوز واگذاري صندوق ضمانت صادرات و ايجاد پورتان صادراتي استان از ديگر پيشنهادهاي اتاق بازرگاني و صنايع و معادن به وزير بازرگاني در راستاي ارتقا و توسعه صادرات استان بوده است.

برگزاري نخستين همايش فناوري هاي نوين صنعت ساختمان در مشهد

خراسان امروز: نخستين همايش فناوري هاي نوين صنعت ساختمان در 18 و 19 آبان ماه جاري با حضور وزير مسكن و شهرسازي و جمعي از استادان برجسته جهان و ايران در مشهد برگزار مي شود.
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي گفت: نياز گسترده جامعه به مسكن و حل مشكلات موجود در صنعت ساختمان، ضرورت استفاده از سيستمهاي نوين ساخت و مصالح جديد استاندارد، به منظور افزايش سرعت اجرا، كيفيت، عمر مفيد، سبك سازي و نيز اقتصادي بودن ساختمانها را بيش از پيش مطرح مي كند.
وي بر لزوم ارتقاي سطح علمي و تخصصي جامعه مهندسي كشور و آشنايي با سيستمهاي نوين ساخت و ساز تأكيد كرد و افزود: در اين راستا سازمان مسكن و شهرسازي خراسان رضوي به عنوان دبيرخانه دايمي تكنولوژي هاي نوين صنعت ساختمان موظف شده است، نخستين همايش ملي فناوريهاي نوين صنعت ساختمان را برگزار كند.
توتونچي عرضه فناوري هاي نوين ساختمان و ارتباط بين بازار عرضه و تقاضا و تغيير رويكرد توليد كنندگان ساختمان از روشهاي سنتي به صنعتي را دو هدف اصلي همايش فناوري هاي نوين صنعت ساختمان خواند و گفت: چشم انداز اين همايش برگرفته از ديدگاه هاي دولت در راستاي توسعه صنعت ساخت و ساز است.
وي روشهاي حمايت دولتها از توليد صنعتي، انطباق توليد صنعتي با معماري ايراني، آسيب شناسي توليد صنعتي و فناوري هاي نوين در ايران، مزايا و محدوديتهاي توليد صنعتي، راهكارهاي افزايش توليد صنعتي در ايران و راهكارهاي فرهنگ سازي، ترويج و آموزش مهندسان و دست اندركاران صنعت ساختمان در زمينه فناوريهاي نوين را از ديگر محورهاي اين همايش عنوان كرد.

رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي تاكيد كرد ؛ تشكيل ستاد ويژه براي جلوگيري از افزايش نرخ حمل و نقل بار

خراسان امروز: رئيس سازمان بازرگاني خراسان رضوي بر تشكيل ستادي ويژه براي كنترل و جلوگيري از افزايش نرخ حمل و نقل بار توسط سازمان بازرگاني و با همكاري اداره حمل و نقل، استانداري، تعزيرات حكومتي و ديگر دستگاه هاي ذي ربط استان تاكيد كرد. علي صفرزاده در سي و دومين جلسه شوراي نظارت استان گفت: با هر گونه افزايش نرخ حمل و نقل بار برخورد خواهيم كرد و تشكيل ستاد ويژه اي در جهت حمايت از استفاده كنندگان از خدمات حمل و نقل ضروري است.
وي با بيان اينكه با برنامه ريزيهاي انجام شده در خصوص تامين ميوه در ايام پاياني سال مشكلي نخواهيم داشت، خواستار تشكيل كميته تخصصي در جهت شناخت كالاهاي اساسي و مورد نياز در مقاطع مختلف بخصوص در ايام پاياني سال شد.
بنابر اين گزارش، تخصيص روغن با قيمت مصوب به واحدهاي توليدي و واگذاري نذورات ايام ماه محرم و صفر و رمضان به هيأتها از طريق ملت كارت از ديگر موارد مطرح شده در جلسه مذكور بود.

نماينده مردم تربت حيدريه: شركتهاي تعاوني دست دلالان را از بازار انار كوتاه مي كند

خراسان امروز: نماينده مردم تربت حيدريه و مه ولات در مجلس شوراي اسلامي گفت: تشكيل شركتهاي تعاوني براي كوتاه كردن دست دلالان از بازار صادرات انار، امري ضروري است. محمدعلي رضايي با اشاره به سرمازدگي باغهاي انار در سال گذشته و كاهش توليد انار در كشور، اظهار داشت: در برخي مناطق تمامي درختان انار خشك شده و ساير مناطق هم محصولاتشان به لحاظ كيفي دچار مشكل مي باشد.وي با اشاره به اينكه انار ايران در دنيا معروف است، افزود: رقباي ايران در ساير كشورها انار ايران را فاقد كيفيت لازم جلوه مي دهند كه صادر كنندگان اين محصول بايد با صادرات مرغوبترين محصول خود، از لطمه وارد شدن به بازارهاي صادراتي انار جلوگيري كنند.وي در پايان تأكيد كرد: توسعه باغهاي انار از راهكارهاي حل مشكلات بازارهاي صادراتي اين محصول است كه متأسفانه با وجود تقاضاي بالاي كشاورزان و باغداران، به دليل گشايش نيافتن قفل تسهيلات بانكي، هيچ گونه حمايتي از سوي دولت در اين خصوص صورت نمي گيرد.

سرپرست تعاون شهرستان خبر داد؛ اعطاي تسهيلات به تعاوني هاي توليدي مه ولات

مه ولات - خبرنگار قدس: سرپرست نمايندگي تعاون مه ولات از اعطاي تسهيلات به شركت تعاوني هاي توليدي شهرستان خبر داد.علي ذوالفقاري گفت: در سال جاري 7 شركت فعال براي دريافت تسهيلات به مبلغ 6 ميليارد و 550 ميليون ريال معرفي شده اند.
وي همچنين گفت: علاوه بر اين شركتها، 5 شركت تعاوني توليدي شامل 4 تعاوني بانوان و يك شركت تعاوني فارغ التحصيلان جهت دريافت تسهيلات صندوق تعاون كه در سفر دوم رياست جمهوري به شهرستان تخصيص يافته معرفي شده اند.وي مبلغ اين تسهيلات را نيز 3 ميليارد و 400 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: در شهرستان نوپاي مه ولات 180 تعاوني با يكهزار عضو به ثبت رسيده است.وي همچنين از آغاز ساخت 34 واحد مسكن مهر خبر داد.

مدير كل تعاون استان خبرداد؛ تعاونيهاي خراسان شمالي در انتظار دريافت 100 ميليارد ريال تسهيلات بانكي

بجنورد- خبرنگار قدس: مدير كل تعاون خراسان شمالي گفت: تعداد 35 شركت تعاوني استان در انتظار دريافت 100 ميليارد ريال تسهيلات بانكي مي باشند.
عليرضا بصيري اظهار داشت: اين تعاونيها در سه بخش كشاورزي، صنعت و معدن و خدمات فعاليت مي كنند و در صورت جذب اعتبارمورد نياز قادر خواهند بود 450 فرصت شغلي ايجاد كنند.وي ابراز اميدواري كرد با اعمال سياستهاي جديد از سوي بانك مركزي تعاونيهاي استان بتوانند نسبت به اخذ تسهيلات مورد نياز خود كه لازمه ايجاد اشتغال و پويايي بخش معادن استان مي باشد اقدام و در جهت محقق شدن سياستهاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي گامهاي مؤثري بردارند.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن