تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821195938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اصل 90 به 10 چيست ؟


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: فكر كنيد و چند بار امتحانش كنيد.

اصلآ چي هست اين 90 به 10؟

اين اصل ميگه 10 درصد زندگي خارج از كنترل ولي 90 درصد آن تحت كنترل ما است و خوب يا بد بودن آن به عكس العمل ما مربوط مي--شود. تاخير ساعت پرواز هواپيما ، خراب شدن ماشين يا فوت يكي نزديكان مان دست ما نيست ، ما روي اين 10 درصد كنترلي نداريم ولي 90 درصد باقي متفاوت است! ما مي--تونيم تصميم بگيريم كه چطوري باشه. چطوري؟ با عكس العمل------هامون.
نگذاريد مردم روي زندگي شما تاثير منفي بگذارند ، هنز عكس العمل مي--تواند بدترين شرايط را به بهترين شرايط تبديل كند. بگذاريد يك مثال بزنم:سر ميز صبحانه نشسته ايد كه يكدفعه دست دختر كوچك تان به ليوان چاي مي--خوره و همش ميريزه روي لباس شما. چيزي كه اتفاق افتاده ابدآ تحت كنترل شما نبوده.

اما كاري كه شما بعد از افتادن اين اتفاق مي--كنيد همه چيز را مشخص مي--كند!شما قاطي مي--كنيد! با عصبانيت سر دخترتان داد مي--زنيد. او شروع به گريه كردن مي--كند. حالا با خشم همسرتان را به خاطر گذاشتن ليوان چاي روي لبه ميز دعوا مي--كنيد و با عجله مي--رويد بالا و لباس تان را عوض مي--كنيد و بر مي--گرديد پايين. اما مي--بينيد دخترتان به خاطر گريه كردن نتوانسته صبحانه اش را تمام كند و براي مدرسه رفتن آماده شود. سرويس دخترتان مي--رود!

همسرتان بايد سريع برود سر كار ، شما ماشين را بر مي--داريد تا دخترتان را به مدرسه برسانيد. چون عجله داريد جايي كه بايد با سرعت 60 كيلومتر در ساعت حركت كنيد با سرعت 90 رانندگي مي--كنيد. شما بعد از هدر دادن 35 هزار تومان براي جريمه سرعت غيرمجاز با 15 دقيقه تاخير به مدرسه مي--رسيد. دخترتان با عجله بدون خداحافظي به طرف در مي--دود.
با نيم ساعت تاخير مي--رسيد به محل كارتان اما مي--بينيد كيف تان را فراموش كرده ايد! روز شما به گند كشيده شده! و همينطور بيشتر به گند كشيده مي--شود!بالاخره با خستگي بر مي--گرديد خانه و بديهي است كه جو خانه مثل هر روز نيست و همسر و دخترتان از شما دلخور هستند و هر سه تاي تان روز بدي داشته ايد.
چرا؟ به خاطر عكس العمل شما هنگام صبحانه خوردن.

چرا شما روز افتضاحي داشتيد؟

الف) تقصير چاي بود؟
ب) تقصير دختر تان بود؟
پ) تقصير پليس بود؟
ت) تقصير خودتان بود؟
جواب قطعآ «ت» است. ريختن چاي تقصير شما نبود اما عكس العمل شما به ريختن چاي تنها در همان پنج ثانيه روز شما رو خراب كرد.

حالا ببينيد اين روز مي--توانست چطوري باشه:چاي مي--ريزه روي شما. دخترتان خيلي ناراحت مي--شود.شما مي--گوييد «عيبي نداره عزيزم ، دفعه بعدي حواستو بيشتر جمع كن»؟حوله را از روي صندلي بر مي--داريد و سريع مي--رويد بالا ، پيراهن ديگه اي مي--پوشيد و كيف تان را بر مي--داريد و سريع مياييد پايين ، در همين لحظه دخترتان را از پنجره مي--بينيد كه سوار سرويس شد و براي شما دست تكان داد.

شما پنج دقيقه زود به كار تان مي--رسيد ، به همكاران تان سلام مي--كنيد و با نشاط و انرژي روي كار تان تمركز مي--كنيد.دو سناريو مختلف ، شروع------هاي يكسان ، پايان------هاي خيلي متفاوت!چرا؟ به خاطر عكس العمل شما!اجازه ندهيد اتفاق------هاي مختلف روز و زندگي شما را مختل كند چون هر عكس العمل اشتباه مي--تواند ضرر زيادي به همراه داشته باشد.

به شما مي--گويند شايد از كارتان اخراج شويد؟
به جاي اينكه عذا بگيريد و بي خواب بشيد و بگيريد دنبال يك كار تازه باشيد. قبول دارم وقتي واقعآ اين موضوع پيش بياد كار سختيه و نميشه فقط راجع به يه چيزي حرف زد ولي سعي تان را بكنيد. خواهيد ديد كه قوي تر و قوي تر مي--شويد.

هواپيما تاخير داره؟ برنامه كاري تان را به هم زده؟
به جاي فحش دادن به زمين و زمان و اخم كردن به مهمان دار------ها از وقت تان براي ياد گرفتن چيز------هاي تازه يا شناختن بقيه مسافر------ها استفاده كنيد. گاهي اين كار------ها كه به نظر مسخره مي--آيند (مثلآ شناختن ساير مسافر------ها هنگام تاخير هواپيما) زندگي تان را طوري متحول مي--كنند كه خودتان باورتان نمي--شود. فرصت------هاي خوب هميشه آن لحظه كه انتظار داريد سر راهتان نمي--آيند گاهي بايد خودتان ماجرا جو باشيد و آنها را پيدا كنيد.

عصباني بودن و از روي عصبانيت رفتار كردن همه چيز را بدتر مي--كند. مثالش را به خوبي مي--دانيد!
حالا اصل90 به 10 را به خوبي شناخته ايد ، كاري كه بايد بكنيد اين است كه با بستن اين صفحه آن را از ياد نبريد و آن را در موقعيت------هاي واقعي در زندگي تان به كار بگيريد. فقط يك بار امتحان كنيد ، مثلآ در يك جر و بحث سعي كنيد مثل مثال بالا همه چيز را به طرز مثبت تغيير دهيد و اگر همه چيز خوب پيش رفت عين اين پست فكر كنيد كه اگر اين كار را نمي--كرديد چه اتفاق------هايي مي--توانست بيفتد.

مداد سياهي كه من دارم مي--تواند اثر------هاي چند صد هزار دلاري خلق كند اما من نمي--توانم! بستگي داره كي چطوري ازش استفاده كنه.

اصل 90 به 10 و امثال آن مي--تواند بدترين زندگي------ها را به بهترين زندگي------ها تبديل كند.باز هم بستگي داره كي چطوري ازش استفاده كنه






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن