تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814719828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در پاكستان پليس نگذاشت دختر 4 ساله عروس شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: در پاكستان پليس نگذاشت دختر 4 ساله عروس شود


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز : جشن ازدواج دو كودك پاكستاني با دخالت به موقع پليس اين كشور به هم خورد.

به گزارش روز شنبه گروه حوادث ايسكانيوز : پليس «كراچي» پاكستان وقتي باخبر شد دختر و پسر خردسالي ، به اجبار سر سفره عقد نشسته اند تا با هم ازدواج كنند دست به كار شد و به تحقيق پرداخت.
ماموران به سرعت به ساختماني كه براي جشن تلخ در نظرگرفته شده بود رفتند و نگذاشتند دختر چهار ساله و پسر هفت ساله ، عروس و داماد شوند.
همچنين پدر دختر بينوا با ديدن پليس ، پا به فرار گذاشت اما پدر پسر بچه و عاقد خلافكار بازداشت شدند.
در آن بين ، مهمانان صوري شهادت دادند پدر دختر بچه ، به خاطر 500 هزار روپيه بدهي (6130 دلار) فرزند خود را به طلبكار فروخته بود.گزارش ايسكانيوز مي افزايد،سن قانوني ازدواج در پاكستان 18 سال تمام است.بيشتر دختران خردسال اين كشور اما به خاطر بدهي خانواده هايشان قرباني ازدواج هاي زودهنگام مي شوند.
از سوي ديگر ، قاضي دادگاه خانواده عربستان سرگرم بررسي دادخواست طلاق يك دختر بچه است.
عروس هشت ساله به نام «رابعه» چندي پيش به همراه مادرش به دادگاه خانواده رفت و دادخواست طلاق داد.اين دختر بچه مدعي شد پدرش به زور او را به عقد مردي 50 ساله در آورده و زندگي بغرنجي دارد.به دنبال اظهارات خردسال ترين عروس عربستان ، قاضي دادگاه اعلام كرد به زودي سند اين ازدواج را باطل خواهد كرد.
آوريل 2008 نيز دادگاهي در يمن (همسايه عربستان) عقد اجباري يك دختر بچه را باطل كرد.«نجمه محمد علي» كه فقط هشت سال دارد با فرار از زندگي جهنمي ، خود را به دادگاه رساند و از شوهر و پدرش شكايت كرد.
وي گفت : پدرم مرا به زور به عقد «فائز» 30 ساله درآورد و زندگي ام را تباه كرد.شوهرم دائم كتكم مي زد و وحشيانه شكنجه مي داد.وكيل مدافع «نجمه» نيز اظهار داشت : من اتفاقي در جريان درخواست طلاق اين دختربچه قرار گرفتم و از او در دادگاه ، دفاع كردم.
در همين حال نماينده يونيسف تصريح كرد : افزايش قيمت مواد غذايي ، موج اجبار براي ازدواج دختربچه ها در سنين كم را بالا برده است.
«نسيم رحمان» ادامه داد : خانواده عروس ، پول جهيزيه را از داماد مي گيرد و ديگر نگران تامين غذاي او نيست.مادران نوجوان البته پنج بار بيشتر از زنان حامله در سنين بالاتر ، به هنگام زايمان تلف مي شوند.
برخي سازمان هاي بين المللي مي گويند از هر 10 دختري كه در يمن عروس مي شوند يك نفر زير 18 سال دارد.اكنون مجلس يمن ، سرگرم بررسي طرحي است تا سن قانوني ازدواج دختران را به بالاي 18سال افزايش دهد./125
 شنبه 11 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن