تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوش‏گمانى، مايه آسايش قلب و سلامت دين است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821200440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتباط ديابت و بيماري پاركينسون


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ارتباط ديابت و بيماري پاركينسون


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: تحقيقات اخير نشان مي دهد، بسياري از بيماران مبتلا به ديابت در معرض ابتلا به پاركينسون نيز قرار دارند.

به گزارش روز پنج شنبه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" و به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه NDTV كشور هند، درحالي كه محققان اعلام كردند به نظر نمي رسد هيچ ارتباط قابل توجهي ميان ديابت و بيماري پاركينسون وجود داشته باشد اما هم اكنون تعداد مبتلايان به پاركينسون كه از ديابت نيز رنج مي برند بسيار زياد است.
بررسي هاي پيشين، وجود ارتباط چشمگيري ميان اين دو بيماري را به اثبات رسانده بود.
اما با اين وجود گروهي از دانشمندان انگليسي در اين رابطه با ابهاماتي مواجه شدند كه آنان را واداشت تا آزمايشات دقيق تري را به انجام برسانند.
در اين سري تحقيقات، دانشمندان تعداد بيش از 3 هزار داوطلب را به مدت متوسط 23 سال مورد بررسي قرار دادند.
در ابتدا مشخص شد، حدود 500 نفر از آنان از پيش به بيماري ديابت از نوع دوم مبتلا بوده و حدود 2 هزار نفر نيز در طول مدت زمان آزمايشات به تدريج به ديابت مبتلا شدند.
در مدت زمان اين پژوهش ها تعداد حدودا 600 نفر نيز به بيماري پاركينسون مبتلا شدند كه متوسط سن ابتلا به اين بيماري نيز 73 سال گزارش شد.
در مقايسه با كساني كه به ديابت مبتلا نشده بودند، مبتلايان به ديابت از 34 درصد ريسك بيشتري در ابتلا به پاركينسون برخوردار بودند.
در طول مدت زمان اين بررسي ها، دانشمندان آن دسته از افرادي را كه به بيماري هاي قلبي عروقي مبتلا شده بودند از دور آزمايشات خارج كردند تا اين موضوع بر نتايج حاصل شده تاثيري نگذارد.
در انتها مشخص شد، آن دسته از داوطلباني كه پس از شروع آزمايشات به ديابت مبتلا شده بودند بيشتر در معرض ابتلا به پاركينسون قرار دارند.
اين درحالي است كه پژوهشگران خاطر نشان ساختند نبايد به ديابت به عنوان عامل پيش زمينه بيماري پاركينسون نگريست.
ديابت تنها مي تواند پيشرفت بيماري پاركينسون را تسريع بخشد، به ويژه اگر مدت زمان طولاني از آن نگذشته و فرد نيز در سنين بالا قرار داشته باشد.
بيماري‌ پاركينسون‌ يك‌ بيماري‌ دستگاه‌ عصبي‌ مركزي‌ در بزرگسالان‌ مسن‌تر بوده كه‌ مشخصه‌ آن‌ سفتي‌ عضلاني‌ پيشرونده‌ تدريجي‌، لرزش‌ و از دست‌ رفتن‌ مهارت‌هاي‌ حركتي‌ است‌.
اين‌ اختلال‌ هنگامي‌ رخ‌ مي‌دهد كه‌ نواحي‌ خاصي‌ از مغز توانايي‌ خود در توليد دوپامين‌ (يكي‌ از ناقلين‌ عصبي‌ در مغز) را از دست‌ مي‌دهند./103/125
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن