تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821341839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصرف فست فود عامل بروز بی قراری


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: مصرف فست فود عامل بروز بی قراری
خوردن غذاهای آماده ( فست فود ) موجب اختلال در انجام کارهای مختلف و بی قراری افراد می شود
پژوهشگران اعلام کردند بررسی های جدید نشان می دهد، خوردن غذاهای آماده ( فست فود ) ، موجب اختلال در تمرکز و انجام کارهای مختلف روزانه و بی قراری افراد می شود. فست فودها غذاهایی هستند که خیلی آسان و سریع تهیه می شوند و شامل پیتزا، انواع ساندویچ، هات داگ، چیپس، پنیر، مرغ سرخ کرده به همراه سیب زمینی سرخ کرده است.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پژوهشگران دانشگاه تورنتو در کانادا دریافتند ، خوردن غذاهای آماده یا فست فود موجب بی قراری و احساس عجله در میان افراد می شود .
فست فود در اصل برای صرفه جویی در زمان ایجاد شد ، اما خوردن با عجله این غذاها ، خود موجب احساس و روحیه عجله و بی قراری در افراد در هنگام انجام کارهای مختلف مانند کار با رایانه ، خرید و انتخاب کالا و لباس ، انتخاب شغل ، طرز نوشتن و خواندن و حتی راه رفتن می شود.
این تغییر روحیه و رفتار و سرعت به سمت منفی پیش می رود به نحوی که موجب کاهش کیفیت کار بر اثر عجله می شود .هنگام خواندن موجب ندیدن بخشی از موضوع و از دست دادن آن می شود .هنگام انتخاب لباس نیز براثر عجله لباس مناسب انتخاب نمی شود .
در تهیه فست فود از مواد غذایی پرچرب ، پرنمک ، پرشیرین و غیرسالم استفاده می شود که از عوامل بروز چاقی است مصرف زیاد فست فودها همچنین در دستگاه گوارش مشکلاتی ایجاد میکند از جمله ایجاد یبوست، نفخ، سوزش معده و در مواردی ضایعات زبان و مخاط دهان را به دنبال دارد.
متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف بیرویه فست فودها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن انسان نیز میشود زیرا این مواد، بیش از نیاز بدن انرژی ایجاد میکند و متعاقب آن افزایش وزن و کمبود مواد غذایی و”گرسنگی سلولی” در بدن اتفاق میافتد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن