تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 17 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عقل راهنمايى مى  كند و نجات مى  دهد و نادانى گمراه مى  كند و نابود مى  گرداند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821617471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كمك ساير كشورها در برنامه‌هاي مبارزه با اعتياد قابل توجه نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كمك ساير كشورها در برنامه‌هاي مبارزه با اعتياد قابل توجه نيست
اجتماعي. ستاد مبارزه با مواد مخدر . حاشيه . كاهش آسيب
جانشين دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: كمك‌هاي ساير كشورها به خصوص (‪ )undp‬در برنامه‌هاي مبارزه با مواد مخدر ايران نسبت به هزينه‌هاي انجام شده قابل توجه نيست و اگر بگوييم هيچ شايد بهتر باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، دكتر اسماعيل احمدي مقدم روز دوشنبه در حاشيه سمينار منطقه‌اي كاهش آسيب‌هاي مصرف مواد در آسياي مياني و غربي و خاورميانه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه سالانه ‪ ۶۰۰‬هزار دلار به برنامه هاي مبارزه ما كمك شده و در حال حاضر در يك برنامه سه ساله حدود پنج ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار دلار كمك شده گفت: اگر چه اين مبالغ نسبت به گذشته سه برابر شده، ولي نسبت به هزينه‌هاي پرداخت شده، قابل توجه نيست.

وي با اشاره اينكه فقط براي انسداد مرزها در حدود ‪ ۱۰۰‬ميليون دلار بودجه اختصاص يافته است گفت: كمك‌هاي بين‌المللي تنها براي اعلام همكاري كشورهايي است كه علاقه مند به برنامه‌هاي مبارزه با مواد مخدر در ايران هستند و بيشتر جنبه معنوي كار اهميت دارد.

احمدي مقدم خاطر نشان كرد: اتخاذ راهبرد همه جانبه در مبارزه با مواد مخدر سبب شد ايران در حوزه كاهش تقاضا و آسيب گام‌هاي بلندي بردارد و حرف هايي براي گفتن داشته باشد، در حاليكه در سه سال گذشته ايران رتبه‌اي در اين زمينه نداشته است.

مشاور رييس جمهور ياد آور شد: در اين سمينار منطقه‌اي ‪ ۱۵‬كشور از كشورهاي غرب آسيا و خاورميانه، محققين پنج كشور خارج از منطقه و سازمان‌هاي بين المللي مانند يونيسف در اين سمينار شركت كرده‌اند .

وي در مورد ورود مواد مخدر به زندان‌ها گفت: جاي تاسف است ولي واقعيت اين است كه در محافظت شده‌ترين زندان‌هاي دنيا هم مواد مخدر وارد مي‌شود و در حقيقت برنامه‌هاي كاهش تقاضا بر اين ناظر است كه اگر معتادي وجود داشته باشد، به نحوي دسترسي به مواد مي‌يابد و در مبارزات تك بعدي تنها مي توان هزينه‌ها را افزايش داد.

احمدي مقدم با اشاره به اينكه برنامه‌هاي كاهش تقاضا در ايران كه از زندان‌ها شروع شد از جمله برنامه‌هاي موفق بوده، گفت: با اجراي اين برنامه‌ها ورود مواد مخدر به حداقل خود رسيد و از زندان به عنوان محلي براي سالم‌سازي معتادان استفاده مي‌شود.

وي پيشگيري را مهمترين برنامه براي جلوگيري از ابتلا به اعتياد دانست و گفت: براي پيشگيري، جامعه نياز به آموزش دارد.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخد در مورد بيمه درماني معتادان نيز ياد آور شد: ما در حال پيگيري موارد اجرايي در خصوص اين موضوع كه براي معتاداني كه بيمه هستند، خدمات ترك اعتياد آنها نيز تحت پوشش بيمه قرار گيرد، هستيم .

احمدي مقدم با اشاره به اينكه در حال حاضر ‪ ۶۰۰‬هزار نفر تحت درمان قرار دارند، تاكيد كرد: اعتياد قابل علاج است و بايد جامعه درعلاج آن معتاد كمك كند.

وي در مورد روند توليد مواد مخدر در افغانستان گفت: روند توليد در افغانستان به رغم افزايش همه ساله كشفيات افزايش داشته است.

احمدي مقدم تصريح كرد: سال گذشته نسبت به سال ‪ ۴۴ ،۱۳۸۵‬درصد و امسال نيز نسبت به سال گذشته ‪ ۲۵‬درصد افزايش كشفيات داشتيم، اما تمام اين كشفيات تاثيري در بازار عرضه داخلي نداشته و موادي كه به وارد كشور مي‌شود مازاد بر تقاضاي مواد مخدر در داخل كشور است.

وي گفت: اگر سازمان‌هاي جهاني روي توليد مواد مخدر درافغانستان متمركز نشوند اقدامات ساير كشورها در كنترل ورود و انتقال كم اثر خواهد بود.

احمدي مقدم در مورد توزيع شربت ترياك گفت: مرحله آزمايشي اين طرح با جمعيتي بالغ بر ‪ ۱۰‬هزار نفر در سال جاري آغاز شد و قرار بود كه گام دوم ابتداي آبان شروع بشود و اميد است تا ‪ ۵۰‬هزار نفر توسعه بيابد كه با فراگير شدن آن تا پايان سال نسبت به اجرايي شدن طرح تصميم‌گيري لازم بشود.

وي با اشاره به اينكه در شش ماه اول سال جاري ‪ ۳۷۰‬تن كشفيات مواد مخدر داشته‌ايم گفت: در دنيا ‪ ۹۳‬درصد كشفيات مواد افيوني كه منشا ترياك دارند توسط جمهوري اسلامي كشف مي‌شود.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن