تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816397926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت سفير3 وسلاح هاي ويژه مقابله با بالگرد ها و تانك


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: خبرگزاري فارس: رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه با اعلام جديدترين دستاوردهاي اين نيرو گفت: دشمن خيال نكند كه اگر هليكوپترهاي آپاچي آنها در عراق و افغانستان عملكرد مطلوبي داشتند، در صورت تجاوز به ايران هم ميتوانند چنين اقتداري داشته باشند. يقينا ما با اقدامات خود به اقتدار آپاچي پايان خواهيم داد.

سرهنگ ناصر عرببيگي رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه پاسداران در آستانه دهه فجر پيروزي انقلاب اسلامي به تشريح جديدترين دستاوردهاي اين نيرو جهت خودكفايي نيروهاي مسلح و افزايش توان علمي و دفاعي كشورمان پرداخت.
وي در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به ايام پرافتخار دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار داشت: نيروهاي انقلاب طي سالهاي پرفراز و نشيبي كه پشت سر گذاشتند، هر روز آبديدهتر شدند به طوري كه امروز جوانان انقلابي ما هيچ هراسي از تهديدات دشمن ندارند و خط و نشانهاي رژيم صهيونيستي و دولتهاي استكباري كه بخاطر از دست دادن منافعشان در خاورميانه و ايران، اينگونه به دست و پا افتادهاند، هيچ تاثيري بر روي نظام اسلامي نميگذارد و به هيچ وجه ما مرعوب آنها نخواهيم شد.
عرببيگي ادامه داد: در طول سالهاي دفاع مقدس ما توانستيم عليرغم تحريمهاي اقتصادي همه جانبه دنيا، با بكارگيري خلاقيت، ابتكار و خودباوري كه امام(ره) در وجود جوانان انقلابي ايجاد كرد، بخوبي از پس دشمن بعثي كه تمام ابرقدرتها را به عنوان پشتيبان در پشت سر خود داشت، برآييم و خاك ميهن اسلامي را از لوث وجود آنها پاك كنيم و براي اولين بار در طول تاريخ پرفراز و نشيب ايران، نه تنها هيچ سرزميني را از دست نداديم بلكه جواب دندان شكني هم به دشمن داده شد.
وي با اشاره به دوران بازسازي پس از جنگ تحميلي و برنامههاي بلند مدت سپاه پاسداران تصريح كرد: در همين راستا بود كه سازمانهاي جهاد خودكفايي در نيروها بنيان نهاده شد و وظيفه انجام تحقيقات صنعتي در حوزه خودكفايي دفاعي و رفع نيازهاي تجهيزاتي نيروها بر عهده اين سازمانها قرار گرفت.

* در كار تحقيقات، اسير ساختارهاي كلاسيك نميشويم
عرببيگي با بيان اينكه سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه نيز در طول اين سالها همواره منشاء خيرات و بركات فراوان براي اين نيرو بوده است، اذعان داشت: "تحقيقات بر اساس نياز روز " شعار محوري ما در سازمان جهاد خودكفايي است، به اين مفهوم است كه ما تحقيقات خود را مبتني بر تهديد دشمن قرار داديم.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه خاطرنشان كرد: براي تحقق اين امر دائما تهديدات خارجي، فرامنطقهاي، منطقهاي و داخلي به همراه توانمنديهاي دشمن، توسط كارشناسان و محققين ما رصد ميشود و آنچه كه از بين اقدامات آنها، تهديد تشخيص داده شود، در دستور كار قرار گرفته، تيمهاي تحقيقاتي به سرعت شكل ميگيرد و در آن حوزه شروع به فعاليت ميكنند.
وي ادامه داد: ما ساختار و سازمان خود را طوري طراحي كرديم كه به شكل ماتريسي، بلافاصله تيمهاي تحقيقات تخصصي شكل ميگيرد و هيچگاه اسير ساختار و سازمانهاي كلاسيك نخواهيم شد.

* مقابله با اقدامات تروريستي در دستور كار نيروي زميني سپاه
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه با اشاره به گستره كاري اين سازمان در حوزه مقابله با تهديدات هوايي در ارتفاع پست، مقابله با تهديدات زميني، مقابله با اقدامات جاسوسي و نيز مقابله با پديده شوم تروريسم كه ساختار و پرداخته استكبار جهاني و اسرائيل و با معاونت برخي كشورهاي منطقه است، تصريح كرد: در اين محورها به عنوان تهديد، چندين برنامه اساسي و زير بنايي در دست اقدام است و در حوزه تسليحات و تجهيزات نيز مولفه تحرك و واكنش سريع را در دستور كار قرار دادهايم.
عرببيگي همچنين اظهار داشت: تجهيزاتي كه در دفاع بكار ميبريم بايد متحرك باشند و بتوانند به سرعت جابجا شده و در موقع لزوم و در كمترين زمان، در دسترس رزمندگان قرار بگيرند.
وي با تاكيد بر موضوع چابك سازي و سبكسازي در تجهيزات، گفت: افزايش برد، دقت و سرعت عمل در برابر اقدام دشمن، همواره مد نظر متخصصين ما قرار دارد و ما به سرعت در حال انجام تحقيقاتي هستيم كه بتواند اين سه مولفه را در سلاح و مهماتهاي ما نهادينه كند.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه با تاكيد بر اهميت موضوع به روزرساني تجهيزات و انجام اقداماتي در اين خصوص افزود: اين اقدامات به ما كمك ميكند تا سلاحهاي موجود را بر اساس نياز روز مدرنيزه كرده و در اختيار يگانهاي مختلف قرار دهيم.

* براي تمامي تهديدات دشمن برنامهريزي ميكنيم
وي درباره توان اشراف اطلاعاتي سپاه پاسداران نسبت به تحركات دشمن كه لازمه مقابله با اقدامات جاسوسي و تروريستي آنهاست، خاطرنشان كرد: در ساختار جديد سپاه كه با تدبير فرماندهي محترم كل سپاه انجام شده، طوري برنامه ريزي شده كه دائما دشمن رصد ميشود و از توانمنديها و تجهيزات آنها و نيز از اقدامات عملي كه در بيرون از مرزها و حتي درون مرزها بوسيله دشمن انجام شود، در اسرع وقت مطلع شويم.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه ادامه داد: اين اطلاعات در قالب تيمهاي كارشناسي مورد تجزيه و تحليل قرار ميگيرد و براي هر يك از تهديداتي كه از تحليل كارشناسان استخراج ميشود برنامه ريزي عملي ميكنيم.

* طراحي تجهيزات كشف عملياتهاي انتحاري در نيروي زميني سپاه
عربيگي با اشاره به حادثه تروريستي جنوب شرق كشور كه منجر به شهادت جمعي از فرماندهان سپاه و عشاير منطقه شد، تصريح كرد: پس از اين حادثه اقدامات موثري به سرعت در دستور كار قرار گرفت و تجهيزاتي را در دست طراحي داريم كه ميتواند مرزداران ما را براي كشف محمولههاي مهمات و مواد منفجره به داخل كشور و نيز كشف اين مواد در مراكز حساس و مبادي ورودي شهرها و همچنين كشف عملياتهاي انتحاري توانمند كند.
وي افزود: اين اقدامات با سرعت در حال پيگيري است و به محض آماده شدن، به توليد انبوه رسيده و در اختيار واحدهاي مامور مقابله با تروريسم قرار داده ميشود.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه با تاكيد بر اينكه اقدامات ما براي مقابله با فعاليتهاي جاسوسي منحصر به ماموريتهاي نيرو بوده و بحث مبارزه با جاسوسي در كشور برعهده ديگر نهادها از جمله وزارت اطلاعت ميباشد، گفت: آنچه تهديد به ما ديكته ميكند و مطالعات و تحليلهايي كه كارشناسان ما دارند، حتما در آن محورها عمل خواهيم كرد.

* در صورت تهاجم دشمن به اقتدار بالگرد آپاچي و تانكهاي دشمن پايان ميدهيم
عربيگي در خصوص تلاش براي طراحي تسليحات ضدبالگرد در پدافند ارتفاع پست و ضدزره براي مقابله با خودروهاي زرهي دشمن، آن را جزء برنامههاي محوري و اساسي سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه دانست و تصريح كرد: چندين پروژه قابل توجه در اين دو حوزه مهم در دست اقدام است كه برخي از آنها نيز تست شده و در صورت تجاوز دشمن، آنها متوجه قدرت ما خواهند شد.
وي با اشاره به عملكرد ارتش امريكا در كشورهاي منطقه افزود: دشمن خيال نكند كه اگر هليكوپترهاي آپاچي آنها در عراق و افغانستان اقتدار دارند و عرض اندام ميكنند، در صورت تجاوز به ايران هم ميتوانند چنين اقتداري داشته باشند و يقينا ما با اقدامات خود به اقتدار آپاچي پايان خواهيم داد.
عرب بيگي با شگفتانگيز خواندن توانايي هاي به دست آمده در طراحي و ساخت سلاحهاي ضدزره در سپاه پاسداران اظهار داشت: اين اقدامات و تنوع تسليحاتي به حدي است كه دشمن فكر آن را هم نميتواند بكند و در صورت هرگونه تهاجم زميني، تانكهاي رويينتن آنها با پاسخ محكم سلاحهاي رزمندگان ما مواجه خواهند شد.

* گردانهاي امام حسين(ع) متناسب با ماموريت خود تجهيز ميشوند
وي گفت: پدافند غيرعامل در حوزه استتار، اختفا و ساير محورهايي كه در پدافند عامل مطرح است براي دفاع از نيروي انساني، تجهيزات، تسليحات و اماكن در دستور كار قرار دارد و كارشناسان ما دائما در حال بهبود استتار، اختفا و پوشش در مقابل دشمن هستند تا ضريب ايمني بيشتري در تجاوزهاي دشمن به ويژه در تجاوزهاي هوايي براي يگانهاي مختلف نيرو ايجاد كند.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه همچنين با اشاره به بكارگيري گردانهاي امام حسين(ع) در نيروي زميني سپاه تصريح كرد: تسليحات و تجهيزات اين گردانها نيز مانند ساير گردانهاي پياده نيروي زميني و البته متناسب با ماموريت گردانهاي امام حسين(ع) است و هيچ تفاوتي از لحاظ كيفي و كارآيي با ساير تجهيزات ندارند بلكه تنها ممكن است تفاوت در بخشي از تجهيزات باشد كه متناسب با ماموريت، تغيير ميكند.

*ساخت منحصر به فردترين خودروي تاكتيكي كشور توسط سپاه
عربيگي در بخش ديگري از گفتگوي خود با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، از طراحي و ساخت پيشرفتهترين خودروي تاكتيكي در نيروهاي مسلح كشورمان به نام "سفير3 " خبر داد و تصريح كرد: اين خودروي منحصر به فرد در ظرفيت يك و يكچهارم تن و با تجهيزات ويژه و قابليتهاي بسيار بالا، شيبرويهاي عمودي و جانبي بسيار مطلوب ساخته شده و هيچ خودرويي در داخل كشور با اين ويژگيها ساخته نشده كه اينچنين توان شيبروي را داشته باشد.
وي با اشاره به قدرت بالا و سرعت عمل ويژه اين خودرو، اظهار داشت: اين خودرو به سرعت قابليت تبديل به خودروي حامل سلاح، بويژه سلاحهاي پدافندي را دارد يعني خودرويي 2 ماموريتي است كه ميتواند هم نفربر باشد و هم حامل سلاح.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه ادامه داد: اين خودرو داراي تجهيزاتي است كه ميتواند رزمندگان را در سرما و گرما محافظت كرده و در شرايط مختلف عملياتي ميتواند بقاي رزمنده را در صحنه نبرود افزايش دهد.
عربيگي خاطر نشان كرد: سفير3 كه مجهز به تيربارهايي در طرفين است و در مواجهه ناگهاني با دشمن ميتواند واكنش مسلحانه نشان داده و جان سرنشينان را حفظ كند، در آينده نزديك رونمايي خواهد شد.

* استفاده از ظرفيت دانشگاهها در امر تحقيقات دفاعي نيروي زميني سپاه
وي در ادامه اين گفتگو تعامل مراكز تحقيقاتي را يكي از ويژگيهاي معمول آنها دانست و با بيان اينكه هيچ مركزي به تنهايي نميتواند موفقيتهاي چشمگيري داشته باشد، به شوراي مشترك تحقيقات در سپاه متشكل از تمام سازمانهاي جهاد خودكفايي اشاره كرد و افزود: در اين شورا تقسيم كار شده و پروژههاي مشترك مطرح ميشود و بخشهايي از توانمندي يك سازمان در اختيار سازمان ديگر قرار ميگيرد، تا علاوه بر تكميل پروژههاي يكديگر و در حل مشكلات و گلوگاههاي تكنولوژي نيز تشريك مساعي صورت گيرد.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه با تاكيد بر لزوم تعامل علمي با مراكز پژوهشي و تحقيقاتي كشور، به تشكيل دفاتري در سازمان جهاد خودكفايي اشاره كرد و گفت: اين مراكز ميتواند مامني باشد براي جذب محققين، مخترعين و افراد خلاقي كه در سطح جامعه و در بين دانشجويان دانشگاهها وجود دارند و به تنهايي نميتوانند طرحهاي خود را اجرا كنند.
عربيگي ادامه داد: در حال طراحي يك مركز رشد هستيم كه اين مركز ميتواند دانشجويان و فارغالتحصيلان دانشگاهها را كه قادر نيستند به تنهايي توفيقي در امر تحقيقات داشته باشند، مورد حمايت مالي، علمي و تجهيزاتي قرار دهد.
وي گفت: در اين مركز موضوع تحقيقاتي به افراد داده ميشود و اين عزيزان ميتوانند در اين مراكز فعاليت كنند و با حمايتهاي متنوع توانمند شده و در نهايت بعنوان يك محقق ارزنده دفاعي در اختيار نيروهاي مسلح قرار گيرند.
وي با بيان اينكه از مراكزي مانند دانشگاه امام حسين(ع) نيز استفادههاي بسياري تحت عنوان پشتوانههاي علمي ميكنيم، گفت: اخيرا توافقنامهاي با رياست اين دانشگاه داشتيم كه طبق آن، كليه پژوهشكدهها و دانشكدههاي فني مهندسي اين دانشگاه تحت عنوان پشتيباني علمي از سازمانهاي جهاد خودكفايي، سازماندهي شدند و كميسيون مشتركي تشكيل شده كه ما نيازهاي تكنولوژيك خود را مطرح ميكنيم و اساتيد دانشگاه نيز به سازمانهاي جهاد مامور ميشوند تا پشتيباني علمي و حل گلوگاهها صورت بگيرد.

* در حوزه مرزباني ماموريتهاي مشتركي با ناجا داريم
عرببيگي در خصوص تعامل با سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني ارتش نيز ضمن مثبت و سازنده ارزيابي كردن اين تعامل، تصريح كرد: ساختاري در وزارت دفاع و ستاد كل نيروهاي مسلح وجود دارد كه هم سازمانهاي جهاد سپاه هم ارتش و حتي ناجا در آنجا با يكديگر هماهنگ ميشوند و همكاريهاي ارزندهاي با هم دارند چراكه در آن ساختار از انجام كارهاي موازي جلوگيري ميشود و در واقع يك همافزايي براي كار سازمانها صورت ميگيرد.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه با بيان اينكه برخي ماموريتهاي نيروي انتظامي با ماموريتهاي نيروي زميني سپاه همپوشاني دارد، گفت: اين همكاري ها در يك كارگروه مشترك در ستاد كل مطرح ميشود و براي مثال در حوزه خودرويي داراي مشتركاتي هستيم. در اين كارگروه مشترك، تمام نيازهاي طرفين در طرحهاي تحقيقاتي ديده ميشود و جاهايي مانند حوزه مرزباني كه داراي ماموريتهاي مشترك هستيم با يكديگر همكاري داريم.

* برنامه 5ساله پنجم تحقيقات سپاه مراحل تصويب نهايي را طي ميكند
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني با اشاره به عنايت ويژه فرمانده كل سپاه به امر تحقيقات و پژوهشهاي دفاعي گفت: تحقيقات به عنوان يكي از معاونت هاي اصلي فرمانده كل انجام وظيفه ميكند و طرحي به نام تعالي تحقيقات سپاه در اين معاونت شكل گرفته است كه در اين طرح در همه ابعاد مورد نياز شامل نيروي انساني، تجهيزات، برنامهريزي و افزايش توانمندي تصميم گيري ميشود و فرمانده كل سپاه نيز اين طرحها را در اولويت اول براي تصويب قرار دادند.
عرببيگي با بيان اينكه تعداد قابل توجهي از اين طرحها تصويب شده به تهيه برنامه 5 ساله پنجم تحقيقات اشاره كرد و افزود: اين برنامه هم اكنون مسير مراحل تصويب را طي ميكند.
وي همچنين با اشاره به ارتقاء چشمگير اعتبارات تحقيقاتي در سپاه، تصريح كرد: بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري، تمام سازمانها بسيج شده و در اين طرح همكاري ميكنند و اين امر نتايج خوبي نيز مانند ارتقاء سطح تحصيلي محققين، ايجاد هيئت علمي تحقيق و توسعه كمي و كيفي نيروي انساني سازمانهاي تحقيقاتي، توسعه تجهيزات موردنياز تحقيقاتي داشته است.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه با بيان اينكه امروز توليد تانك و نفربر، توپهاي صحرايي، پدافند موشكهاي ضدهوايي، خودروهاي تاكتيكي، تجهيزات مخابراتي و جنگال در كشور به يك توليد روتين تبديل شده است، ادامه داد: وقتي ما تكنولوژي موشكي با هم پيچيدگيهايش را در اختيار داريم و دنيا يكي از دستاوردهاي مهم ما را در موشك سجيل مشاهده كرد و نيز توان پرتاب ماهواره در مدار زمين و برتر از همه اينها دانش هستهاي كه امروز در كشور نهادينه شده را به عنوان يك صنعت بنيادين در اختيار داريم، يقينا تجهيزات نيروي زميني هم جزو توانمنديهايي است كه در داخل كشور وجود دارد.

* از استانداردهاي خارجي تا جايي كه به نفعمان باشد استفاده ميكنيم
عرببيگي در خصوص تعامل با كشورهاي ديگر نيز گفت: ما با كشورهاي دوست و مستقل همان طور كه رهبري معظم انقلاب فرمودند همكاري ميكنيم و حاضريم توانمنديهاي خود در حوزه تحقيق و پژوهش را در اختيار آنها قرار دهيم.
وي خاطرنشان كرد: در بخش تحقيقات، تمام روشها و رويههايمان را استاندارد كرديم يعني كل فرايند تحقيقات صنعتي بر اساس دانش روز، استاندارد شده و همه اين رويهها به شكل آئيننامههاي مستحكم و مستند در كارگاههاي آموزشي به محققين آموزش داده شده و اجرا ميشود.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه اظهار داشت: خود اين مستندسازي، يك استاندارد دارد كه ما از آن دانش برخورداريم و اين موارد با آخرين استانداردهاي جهاني و همچنين استاندارد مختص جمهوري اسلامي تطبيق داده ميشود.
عربيگي افزود: ما افتخار ميكنيم كه كشوري هستيم كه خودمان استاندارد داريم و وابسته به استانداردهاي تحميلي برخي كشورها نخواهيم بود و از آن استانداردها تا جايي استفاده ميكنيم كه به نفعمان باشد و الا جمهوري اسلامي خود داراي يك استاندارد مبناست.

* دنيا بايد ايران با به عنوان يك قدرت نوظهور جهاني بشناسد
وي در بخش پاياني گفتگوي خود با اشاره به دروغ پردازي هاي رسانه هاي غربي درباره توانايي دفاعي كشورمان، تصريح كرد: اين دروغپراكنيهاي رسانههاي غربي، حتي مسئولينشان را نيز فريب داده به گونهاي كه آنها باور كردند كه ميتوانند به جمهوري اسلامي ضربه بزنند و گمان ميكنند با بكارگيري چند عنصر خود فروخته مانند منافقين، سلطنتطلبها و گروهكهاي معاندي كه منافع خود را در هر همصدايي با استكبار جهاني ميب?نند، ميتوانند به اين نظام لطمه بزنند كه اين يك تصور غلط است و ما محكم از انقلاب خود دفاع ميكنيم.
رييس سازمان جهاد خودكفايي نيروي زميني سپاه تاكيد كرد: دشمن كوچكتر از آن است كه بتواند اين نظام را تضعيف كند، چه برسد به سرنگوني و آنها هيچ راهي ندارند جز اينكه اين قدرت نوظهور را پذيرفته و با آن تعامل كند.
عرببيگي با بيان اينكه ما تا انقلاب جهاني امام عصر(عج) ايستادهايم و به عنوان سربازي جانبركف از اين نظام دفاع ميكنيم، اظهار داشت: قطعا ما به هيچ وجه به آنچه تاكنون داشتيم بسنده نكرده و هر روز در راه ارتقا توانمنديهاي دفاعي خود گام برميداريم و دشمن بداند كه در روز واقعه، جواب محكمي به او خواهيم داد چراكه قدرت اين نظام به درياي پرخروش ملت ايران متصل است.








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 408]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن