تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815525418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفی کنسول بازیSony PlayStation 3 - 60 GB


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:

کنسولي فراتر از يک بازي!
با سيستم کامپيوتري PLAY STATION 3 به تجربهاي دلانگيز و فوقالعاده از سرگرمي دست پيدا ميکنيد. موتور پهنباندCELL شاهکاري برتر را در پردازش موازي به نمايش ميگذارد و اين، فراتر از آن چيزي ست که تا به امروز تجربه کردهايد. درايو Blu-ray Disc پنجرهاي جديد به سوي بازيهاي نسل جديد و فضاهاي ذخيرهسازي باز کرده است. اين دستگاه ميتواند يک کنسول بازي، پخش کنندهي فيلم و موزيک Blu-ray يا حتي سرويسهاي آنلاين باشد؛ فرقي نميکند. PLAY STATION 3 شما را به يک بازي فراتر از معيارهاي عادي دعوت ميکند.
دستگاه ps3 در يازدهم نوامبر سال 2006 ميلادي در كشور ژاپن، يعني 6 روز بعد عرضه در آمريکاي شمالي عرضه، و با استقبال بينظيري مواجه شد.
اين كنسول در دو مدل 60 و 20 گيگابايتي عرضه شده است. اين دو مدل تنها در ظرفيت هارد و قابليت اتصال به اينترنت بيسيم تفاوت دارند که البته، اين قابليت در مدل 60 گيگابايتي ارائه شده است.
مشخصاتCPU ،GPU ، رم و درايو دستگاه

CPU
cell ساخت مشترک سه شركت بزرگ سوني، توشيبا و اي بي ام است. اين سي. پي. يو هفت هستهي جداگانه را شامل ميشود كه هر كدام مانند يك پردازشگر به صورت جداگانه عمل کرده و در نوع خود يكي از قويترين پردازندههاي موجود محسوب ميشود.

پردازنده گرافيكي يا GPU
RSX ساخت شركت Nividia و با سرعت پردازش 550 مگاهرتز از قويترين پردازندههاي گرافيكي موجود در كنسولهاي نسل جديد به شمار ميرود.

RAM
ميزان حافظه رم XDR اين دستگاه 512 مگابايت ميباشد كه 96 مگابايت آن براي سيستم عامل در نظر گرفته شده است.

Optical Drive يا درايو نوري
تكنولوژي به كاررفته در درايو نوري PS3، تكنولوژي بلوري ساخت شركت سوني است. لازم به ذكر است ديسكهاي بلوري ظرفيتي برابر با 50 گيگابايت دارند كه به همين دليل بازيها دو ديسكه نميشوند.

بررسي ويژگيهاي جديد دستگاه

موتور پهنباند (Cell Broadband Engine)
موتور پهنباند CELL در PLAY STATION 3 روياي بزرگي براي توليدكنندگان بازي محسوب ميشد. طراحي پردازشگر چندگانه CELL، شاهکاري در پردازش موازي به شمار ميرود. قابليت انجام بيش از چند کار در يک زمان، به معناي تجربهي بازيهاي واقعيتر است.
به لطف اين پردازنده تجربيات جديدي خواهيد داشت: هوش مصنوعي غير قابل پيشبيني دشمن، خرد شدن شيشهها بر اساس اندازه جسمي که با آنها برخورد کرده و ذرات کوچک گردوغبار در امتداد نور خورشيد، به خلق تجربيات قابل قبولتري ميانجامند. موتور پهنباند CELL، توانائي و قدرت فراواني را براي حرکت به آنسوي هوش مصنوعي دارد.

خصوصيات اصلي موتور پهنباندCELL

• طراحي چند رشتهاي منفرد (Unique Multi-Core Design)ـ پيشرفت در طراحي معماري هسته، معرف يک عنصر پردازشي قدرتمند (PPE) و قابل ارتقا تا هشت عنصر پردازشي مشترک (SPE) ميباشد.
• پردازش موازي واقعي (True Parallel Processing)ـ هرSPE براي پردازش موازي واقعي از يک حافظهي پرسرعت معيني بهره ميبرد. اين قابليت، به همراه طراحي منحصر به فرد هسته، CELL را قدرتمندتر و کار آمدتر از ديگر پردازشگرهاي تک هستهاي و چند رشتهاي مرسوم ساخته است.
• قدرت (Power)ـ قدرت پردازشي موتور CELL در مدل PS3 حدودا 40 بار سريعتر از موتور پردازشي PS2 است و از اين جهت جهش بسيار بزرگي به شمار ميرود.

درايو Blu-Ray
درايوهاي اپتيکال نسل جديد از ملزومات اساسي سرگرميهاي نسل جديد به شمار ميروند و ديسك Blu-ray يکي از آنها ست. همان طور که DVD جهشي تکنيکي از CD به نسل بعدي ديسک درايوها به شمار ميرود، ديسك Blu-rayنيز تکنولوژي جديدي در عرصهي ذخيرهسازي اطلاعات و سرگرميهاي ديجيتال ارائه ميکند.
با Blu-ray قدرتي بينظير در خلق بازيهاي کاملتر و واقعيتر را تجربه ميکنيد. اين تجربه چيزي فراتر از يک تحول است. و سازندهگان اين مدلةا را از محدوديتهاي فضاي ذخيرهسازي آزاد ميکند.

خصوصيات اصلي Blu-ray Disc

• کيفيت بالاـ قابليت ذخيرهسازي بالاي 25 گيگابايت (50 گيگابايت در حالت دو لايه) در مقايسه با ظرفيت 4 گيگابايتيDVD هاي متداول اين امکان را ميدهد تا با دادههايي با حجم بالا و مورد نياز فيلم و بازيهاي باکيفيت کار شود.
• تصاويري با کيفيت طبيعي ـ تصاويري با کيفيت طبيعي با رزولوشن 1080 پيكسلي که بالاترين کيفيت تصويري تعريف شده تا به امروز ميباشد.
• سرگرميهاي خانگي ـ هفت استوديو از هشت استوديوي مهم فيلمسازي که فيلمهايي با تكنولوژي Blu-ray انتشار دادهاند. اين استوديوها Warner، Paramount، Fox، Disney، Sony و MGM Lionsgate را شامل ميشوند.
• قابليت ذخيرهي اطلاعات رسانهاي ـ Blu-ray فضاي ذخيرهسازي بيمانندي را براي ذخيرهي اطلاعات ديجيتال از قبيل عکس، ويديوهاي خانگي، موزيک و فيلم و بازي ارائه ميدهد.
• حداکثر نرخ بيت ـ پردازنده CELL در انجام محاسبات بسيار قوي عمل ميکند. به اين ترتيب، PLAYSTATION®3 ميتواند محتواي يک ديسک Blu-ray را با نرخ بيت Mbps 48 به آساني پخش کند. اين حداکثر نرخ بيت تعريفشده براي يک Blu-rayاستاندارد است.
• حمايت صنايع ـ Blu-ray گستردهترين شبکهي حمايت از طرف صنايع را نسبت به تمام فرمت هاي ديسک که تا کنون عرضه شده داراست. بيش از 170 شرکت الکترونيکي معتبر دنيا از قبيلApple ، Dell ، Hitachi ، Hewlett-Packard ، JVC ، LG ، Mitsubishi ، Panasonic ، Pioneer ، Philips ، Samsung ، Sharp ، Sony ، TDK و Thomson از اين فرمت حمايت ميکنند.

PLAYSTATION با دسترسي کاملا رايگان به اينترنت
نسل بعدي ارتباط آنلاين با اتصال به شبکه PLAYSTATION تجربه کنيد. با متصل کردن PS3 به اينترنت پهنباند به راحتي ميتوانيد به صورت آني و بدون پرداخت هر گونه هزينه يا حق اشتراکي به شبکهي PLAYSTATION متصل شده، از قابليتهاي اين شبکه از قبيل بازيهاي آنلاين، انتقال پيغام به دوستان و دسترسي به محتواي انحصاري فروشگاههايPLAYSTATION بهره ببريد.

مشخصههاي اصلي PLAYSTATION

• بازيهاي آنلاين ـ با شبکه PLAYSTATION ميتوانيد يک ID اختصاصي براي خودتان درست کنيد. به اين ترتيب، قادر خواهيد بود به شبکهي بازيهاي گروهي و آنلاين بپيونديد و نسلي کاملا جديد در بازيهاي تحت شبکه را تجربه کنيد.
شما ميتوانيد تجربهي سرگرمي خود را به کمک اشتراک آزاد يا انحصاري در فروشگاه PLAY STATION کامل کرده و از مجموعهاي بينظير از بازيها و فايلهاي قابل دانلود، از کلاسيک گرفته تا عناوين طراحي شده که قبلا ديده نشده اند لذت ببريد. همچنين ميتوانيد بازيهاي تحت ديسک خود را با امکاناتي مانند مراحل جديد، نقشه يا اسلحه ارتقا دهيد. بازيهاي PS1 به صورت مستقيم ميتواند توسط PS3 دانلود و براي اجراي بازي به دستگاه PSP منتقل شود.
• دوستان و انتقال پيغام ـ شما ميتوانيد با استفاده از آيدي شخصيتان در شبکه PLAYSTATION با دوستان و آشنايان خود ارتباط داشته باشيد و حتي هنگام بازي با دوستانتان صحبت کنيد. هر زمان که آنلاين هستيد سلام کنيد، يا با دوربين، USB، Eye Toy و headset چت تصويري داشته باشيد (هر کدام از مواردي که نام برده شد به صورت جداگانه فروخته ميشود).
• گشت و گذار در اينترنت ـ به آساني در اينترنت با جستجوگري که در PLAY STATION 3 ارائه شده گشت و گذار کنيد. جستجوگر اينترنتي PS3 قادر به باز کردن همزمان شش پنجرهي جستجو است.
• به روز کردن نرم افزار کنسول ـ به روز کردن نرم افزار دستگاه، آسان و بدون پرداخت هر گونه هزينهاي است.

دسته هاي بيسيم
با استفاده از دستهي SIXAXIS تجربيات شما رنگ واقعيتري به خود ميگيرند. سنسورهايي طراحي شدهاند که اطلاعات دريافتي را هنگام کج نگهداشته شدن دسته يا کشيدن آن توسط بازيکن ميخوانند. با اينکه سوني در طراحي دسته ها هنوز به سنتي که در طراحي آنها وجود داشته پايبند بوده و از همان طراحي چند سال پيش خود بهره برده است، تکنولوژي جديد به کاررفته در ساخت دستهها طوري عمل ميکند که اين دستهها به جزيي طبيعي از بدن بازيکن تبديل شوند.

خصوصيات اصلي دسته بيسيم SIXAXIS

• سيستم تشخيص حرکتي (Motion Sensing System) ـ در سايهي پيشرفت تکنولوژي و سيستم تشخيص حرکتي با حساسيت بالا، دستهها به جزيي طبيعي از بدن بازيکن تبديل شدهاند.
• بلوتوث (Bluetooth)ـ بلوتوث براي بازي کردن در حالت بيسيم دستهها مورد استفاده قرار ميگيرد. دستگاه PS3 ميتواند تا هفت دستهي بيسيم را در يک زمان پشتيباني کند.
• بيسيم يا باسيم (Wireless or Wired)ـ دستههاي PS3 به آساني ميتوانند از دستههاي بيسيم به دستههاي باسيم تغيير حالت دهند.
• دسته هاي بازي آنالوگ (Analog Joy Sticks)ـ زاويهي شيب دستههاي آنالوگ اندکي افزايش يافته تا کارکردي ديناميک و آسان را تجربه کنيد.
• دکمههاي L2/R2 ـ فرم دکمههاي L2/R2 تغيير کرده که اين باعث بالا بردن سرعت و دقت دستهها براي کنترل ماهرانهتر شده است.
• شارژ باتري دستهها با استفاده از USB Charging - دستهها را با کابل به USB متصل کنيد تا به صورت اتوماتيک شارژ شوند. براي اين کار ميتوانيد با هر USB به کار رفته در دستگاه کار کنيد.

قابليتهاي چند رسانهاي

کنسول PLAYSTATION®3 به شما امکان داده است تا به طيف کاملي از رسانههاي ديجيتال دسترسي داشته باشيد. قدرت و انعطافپذيري PS3 آغازگر عصري جديد در عرصه سرگرميهاي خانهگي به شمار ميرود.
• موسيقي و صدا ـ به شما امکان داده شده تا براي به دست آوردن اطلاعاتي از قبيل عنوان آلبوم، خواننده و... به راحتي به اينترنت متصل شويد. CDهاي موزيک را پخش کنيد. CD ها را به صورت مستقيم در هارد دستگاه کپي کنيد و فرمتهاي ديگر فايلهاي صوتي را ذخيره کرده، به آنها گوش دهيد.
• فيلم و ويديوـ شما ميتوانيد ديسکهاي Blu-ray و DVD را پخش کرده و با بهرهگيري از کابل HDMI از نهايت کيفيت در فيلمها و بازيها بهره ببريد (به عبارت ديگر، PLAY STATION 3 براي نمايش تصوير با کيفيتي بالا نيز به کار ميرود). در عين حال، ميتوانيد دوربين ويديوي ديجيتال خود را با کابل USB به دستگاه متصل کنيد. ويديوي شخصي خود را ذخيره و پخش کنيد يا آنکه با متصل شدن به فروشگاه PLAYSTATION دانلود نماييد.
• قابليت همکاري سيستم ـ دستگاههايPLAY STATION 3 و PSP هماهنگي جالبي با هم دارند. به شما امکان داده شده رسانههاي صوتي و تصويري مختلفي مانند عکس، ويديو و موزيک را از PLAY STATION 3 به PSP منتقل کنيد.
• عکس هاـ شما ميتوانيد آلبوم عکسهاي ديجيتال خود را ذخيره کنيد و از گزينههاي ارايه شدهي مختلف براي نمايش عکسها بهره ببريد.
• اينترنت ـ امکان جستجوي اينترنتي با استفاده از جستجوگر اينترنتي PS3 و دستههاي بيسيم SIXAXIS نيز فراهم شده است.

کالبد شکافي PlayStation 3
کنسول ps3 نيز مانند xbox360، بر اساس ظرفيت هارد ديسک آن در دو مدل اصلي 60 و 20 گيگابايتي وارد بازار شده است. در اين جا سعي شده بيشتر بر روي مدل 60 گيگابايتي توجه شود. کنسول 60 گيگابايتي اين دستگاه يک آداپتور b/g 802.11 براي اتصال بيسيم به اينترنت و يک فلاش مموري را شامل ميشود.

جعبه اي در داخل جعبه اي ديگر
به طور ساده Disassemble کردن PS3 به فرايندي اطلاق ميشود که کار جدا کردن اجزاي دستگاه، از سادهترين قسمت آن شروع و به قسمتهاي پيچيدهتر ختم ميشود. در ابتدا بايد شکاف هارد باز و هارد 60 گيگابايتي دستگاه برداشته شود. پس از آن ميرسيم به برداشتن کاور براق بيروني. در اينجا برچسبي چسبانده شده. اين برچسب هشدار ميدهد که در صورت باز کردن پوشش دستگاه به وسيلهي برداشتن پيچهاي آن، گارانتي دستگاه باطل خواهد شد. باز کردن يک پيچ باعث ميشود کاور براق دستگاه جدا شود. با باز کردن 7 پيچ بعدي کاور اصلي جعبه سياه برداشته خواهد شد.
در زير اين کاور ميتوانيد ديسک درايوBlu-ray، يک کارت خوان ساده و جعبهي محافظ براق را مشاهده کنيد. منبع تغذيه در زير جعبهي محافظ است و به طور کامل در داخلPS3 قرار دارد.
مبدل در داخل کنسول جا گرفته است. بعد از جداکردن منبع تغذيه ميتوانيد درايوBlu-ray، کارت حافظه و يک صفحهي حرارتي بزرگ را ببينيد. مادربورد نيز در زير اين صفحه (به همراه تمام خنک کنندهاي فعال پايين کنسول) و به صورت معکوس نصب شده است. در زير مادربورد فن 160 ميليمتري و يک هيت سينک بزرگ قرار دارد. اگر اين خنککنندهها را برداريد ميتوانيد فضاي بين دو تراشهي دستگاه را ببينيد. اين دو تراشه به صورت مستقيم به خنککننده ، هيت سينک و لولههاي گرمايي متصل هستند. بعد از آن تنها چيزي که بايد حفاظ آن برداشته شود مادربرد دستگاه است که بعد از برداشتن آن Cell، RSX،EE و تراشههاي GS نمايان ميشوند.
براي پياده کردن قطعات PS3 به ابزار خاصي نياز نداريد. اين کار با يک پيچ گوشتي و انبردستي به راحتي انجام ميشود.

تراشه ها و بيت ها
Ps3 پيچيدهترين دستگاه کنسول تا به امروز ميباشد. با نگاهي به داخل اين دستگاه متوجه ميشويد که طراحي حرارتي آن حتي از نوتبوکها و کامپيوترهاي خانگي نيز پيچيدهتر است. بر روي مادربورد ps3 چندين قسمت مهم وجود دارد که نگاهها را به خود جلب ميکند. پردازشگر CELL و موتور گرافيکي دستگاه دو قسمت مهم اين شاخصه به شمار ميروند. در طول پنج سال طراحي کنسول، پردازشگر CELL مشترکا توسط سوني، توشيبا و آي بي ام توسعه داده شد. نام اين پردازشگر از طرحي براي يک تراشه که به روشي مشابه در مکانيزمهاي پيچيده عمل ميکند گرفته شده است. CELLهاي چندگانه توانائي انجام کارهاي متداول را دارند، اما تمام تلاشها براي رسيدن به هدفي بزرگتر بوده است.

واحد پردازش مرکزي CELL
CELL يک تراشه چند رشتهاي است که توانايي انجام کارهاي چندگانه و محاسبات اعداد نمايي را دارد. اين CELL از يک عنصر پردازشي قدرتمند (PPE) و هشت عنصر پردازشي مشترک (SPE) تشکيل شده که بر مبنايPOWER PC هاي 64 بيتي ساخته شدهاند و در فرکانس GH3.2 عمل ميکند. CELL از 234 ميليون ترانزيستور ساخته شده و براساس تکنولوژي تراشههاي سيليکوني توليد شده است.
بيشتر پردازشگرهاي مدرن امروزي جزو نمونههاي غير قابل استفاده هستند. به لطف ذخيرهي انرژي و تعداد بسيار زياد ترانزيستور درCELL، اين پردازنده ميتواند از تمام قابليتهاي خود استفاده کند. وجود محدوديتهاي منطقي در معماريCELL باعث کاهش عملکرد آن در برنامههاي چندين رشتهاي ميشود. به هر حال برنامهنويسي هوشمندانه، کامپايلرهاي زيبا و سرعت فوق العادهي CELL ميتواند اين اشکال را به حداقل برساند. CELL به طور ذاتي فلسفهي ساخت پرازشگرهاي RISC را دنبال ميکند.
هر SPE يا Synergistic Processing Elements مستقل با دقت خاص، داراي پردازندهي برداري با 128 BItرجيستر (رجيستر محل حافظهي موقت در پردازشگر مرکزي است) و 4 واحد مميز شناور با دقت خاص است. هر SPE ميتواند يک دستور را دريافت چند عمليات را اجرا کند؛ درست شبيه اينتل که از تکنولوژي MMS يا SSE استفاده ميکرد تا SMID را به پردازشگرهاي پنتيوم اضافه کند. تکنولوژي پردازشگر SMID براي رسانههاي کاربردي از قببيل بازيها، فيلمها و ساير فرمها با محتواي ديجيتال بسيار ايدهآل است.
6 تاي اول SPE براي انجام محاسبات پيشرفته و سنگين اختصاص يافته است. هفتمين SPE براي امنيت سيستم عامل در نظر گرفته شده و هشتمين SPE به بهبود بازده توليد به وسيلهي پيروي از اصل 13 IEکمک ميکند. اين فرايند براي وظايف سنگين محاسباتي و رسانههاي کاربردي از قبيل بازيها، فيلمها و ساير فرمها با محتواي ديجيتال بهينه است.

واحد پردازش گرافيکي RSX
در حال حاضر اطلاعات بسيار کمي درمورد پردازشگر RSX انويديا منتشر شده است. به هر حال ما ميتوانيم از طريق مونتاژ آن، اطلاعات مختصري را از اين پردازنده به دست آوريم. RSX يک موتور گرافيکي MHZ550 مبتني بر معماري G70 است. همان معمارياي که در واحد پردازشي گرافيک (GPU) سري 7800 جيفورس مورد استفاده قرار گرفت. چهار حافظهي گرافيکي (GDDR3 512Mbit) در بستهيRSX مجتمع شده که تمام 256مگابايت حافظهي مورد نياز GPU را مهيا ميکند. تراشههاي داخل کنسول ما مدل SAMSUNG، با سنجش زمان (clocked 700MHZ) هستند که در واقع هم راستا با چيزي است که خبرها و گزارشات در سال گذشته ادعاي آن را داشتند. پلي استيشن 3 نيز مانند نسخه اصلي سXBOX، توانسته است کنترل کنندهي حافظه را در موتور گرافيکي متحد کند. بر طبق اسنادي که امسال فاش شد، توسعهدهندگان لزوما از RSX براي دسترسي به حافظهي اصلي XDR يا حافظهي GDDR3 که در داخل تراشهي RSX مستقر است استفاده کردهاند.
حدودا 256 مگابايت از حافظهي Samsung XDR حافظهي اصلي سيستم را تامين ميکند. همچنين کنسولSamsung NAND با 128 مگابايت ظرفيت ارائه شده که بيانگر آن است که PS3 به طريقي از حافظهي فلش استفاده ميکند.
در اينجا اتصالات سريالي مابين CPU و GPU به آساني قابل مشاهده است. البته اين پيچيدگي در PS3 مشهو تر است. با در نظر گرفتن اينکه XBOX360 در اصل 2 کنترل کنندهي اصلي دارد،PS3 دو تراشهي ديگر را نيز به آن اضافه کرده است.

خنک کننده ها
PS3 به وسيلهي يک انبار حرارتي (heat sink) منفرد که فضاي زيادي از مادربورد را اشغال ميکند خنک ميشود. در زيرheat sink اين دستگاه چهار پخشکنندهي گرما قرار دارد که دو تاي آنها به پردازشگر CELL وRSX اختصاص داده شده است. فرمي از تبادل گرمائي که براي انتقال گرما به فواصل نسبتا دور با به وجود آوردن يک اختلاف کوچک دمايي مورد استفاده قرار ميگيرد) حرارت را از CELL وRSX در امتداد heat sink سيستم پراکنده ميکنند. اين heat sink بوسيله يک فن 160MM منفرد که يک لوله تخليه هواي گرم را در امتداد عقب و اطراف کنسول دارد، خنک ميشود. پردازشگر CELL که به طور آشکارا بزرگترين منبع توليد حرارت و گرما در سيستم است، مستقيما در زير فن 160MM واقع شده است.

منبع تغذيه
تمام منبع تغذيه ps3 در درون دستگاه قرار دارد. اين دستگاه براي کار به يک مبدل بيروني نياز دارد تا با توجه به استانداردهاي محلي براي وسايل الکترونيکي هر منطقه مورد استفاده قرار بگيرد. آمريکا و ژاپن از برقي با ولتاژ 110-120 ولت و با فرکانسHZ 60 بهره ميبرند. از طرف ديگر اروپا از برقي با ولتاژ 220 ولت و با فرکانس HZ 50 بهره ميبرد. اما PS3 از يک منبع تغذيهي فراگير استفاده ميکند!

ذخيره سازي
همان طور که ميدانيد ديسک Blu-ray، نسل بعدي ديسکهاي نوري است که توانايي بالقوهاي براي جانشيني ديسکهاي dvd دارد. ديسک Blu-ray توانايي ذخيرهي اطلاعات تا 25 گيگابايت، بر روي ديسک يک لايه و تا 50 گيگابايت بر روي ديسکي دولايه در اندازه يک cd / dvd حدودا 12 سانتيمتري خواهد داشت که اين مقدار 5 برابر ظرفيت ديسکهاي dvd کنوني است. اين مقدار ظرفيت براي ذخيرهي اطلاعات در بازيهاي نسل جديد فوقالعاده است. در حال حاظر Blu-ray رقابت شديدي را با HD-DVD در دست گرفتن بازار ديسکهاي نوري نسل بعد دارد که هيچ کدام از اين دو فرمت تا کنون برتري آشکاري را نسبت به ديگري نداشته است.
BD-ROM (دستگاه گرداننده ديسک blue-ray) که در ps3 وجود دارد، حداکثر سرعت خواندن 2x را براي ديسک هاي blue-ray و 8x را برايdvd و 24x را براي cd دارا ميباشد. اين درايو همچنين از فرمت Super Audio CD نيز پشتيباني ميکند.

ديسک سخت
Seagate که تا پيش از اين هاردهاي 20 گيگابايتي XBOX360 را توليد ميکرد، اين بار نيز امتياز ساخت هارد درايو 20 و 60 گيگابايتي را برايPS3 به دست آورده است. در اين هارد درايو سيار از رابط SATA 1.5Gbps استفاده ميشود. آنچه باعث وجه تمايز PS3 نسبت به عملکرد کنسولهاي مايکروسافت ميشود، اين است که هاردPS3 به راحتي و از طريق بدنهي مخصوص کنسول قابل دسترسي است. برداشتن يک کاور و باز کردن چند پيچ، تنها چيزي است که براي جدا کردن هارد درايو از کنسول لازم داريد. نکتهي جالبتر اينکه SONY در راهنماي خدمات پس از فروش خود صريحا اظهار کرده که سيستم فوق، هارد "2.5 SATA را ميپذيرد. به اين ترتيب، ديگر نگران محدوديت در ذخيرهي آنچه کابرانXBOX360 تجربه ميکنند نخواهيد بود. شما مشکلي در ارتقاي هارد کنسول 20 گيگابايتي خود نخواهيد داشت. حتي در مواقعي هم ميزان حجم فضاي ذخيرهسازي آن نسبت به مدل 60 گيگابايتي نيز افزايش يافته است. همچنين امکان ارتقاي دستگاه به درايورهايي با سرعت بيشتر RPM 7200 نيز وجود خواهد داشت.
فرايند تغيير هارد به انواع ديگر هاردهاي SATA بسيار آسان است. فقط بايد در نصب درايو جديد از همان شيوهي برداشتن درايور قبلي و به صورت معکوس استفاده کنيم. سيستم بعد از بالا آمدن، به کاربر هشدار ميدهد که درايو جديد تشخيص داده شده و آماده فرمت شدن است. بعد از فرمت کردن، سيستم به طور کامل تغييرات فضاي ذخيره سازي را تشخيص و بدون هيچ مشکلي به کار خود ادامه ميدهد.

روي هم رفته، ps3 کنسولي است که پياده کردن قطعات آن (Disassembling) آسانتر از هر کنسول ديگري ميباشد. در حال حاضر، اولين هک روي سيستم توسط اتصال يک هارد درايو 320 گيگابايتي به انجام رسيده است.PS2 يکي از سختترين کنسولها به لحاظ هک شدن و پياده کردن قطعات آن به شمار ميرود. به هر حال، وقايع رخ داده خبرهاي خوشي را نويد دادهاند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 403]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن