تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821403355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دادگاه تجديدنظراستان تهران:بيشتر به دعاوي محجورين رسيدگي مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس دادگاه تجديدنظراستان تهران:بيشتر به دعاوي محجورين رسيدگي مي‌شود
اجتماعي. داخلي . قضايي. دادگاه تجديد نظر
رييس دادگاه‌هاي تجديد نظر استان تهران گفت: هم اكنون پرونده‌هاي مربوط به دعاوي محجورين و فسخ قراردادها بيشترين تعداد پرونده‌هاي دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران را تشكيل مي‌دهد.

محمد علي ابراهيم خاني روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اجتماعي ايرنا گفت: در بيشتر اين پرونده‌ها افراد براي فرار از انجام تعهدات قراردادي خود اعلام محجور بودن مي‌كنند و اين سبب مي‌شود دادگاه ها روابط اقتصادي فرد را در مدت قرارداد بررسي كنند.

وي افزود: برخي افراد به دليل آنكه اموال خود را از دست داده‌اند دعاوي فسخ قراردادهاي مي‌كنند تا پرونده در قالب كيفري مطرح شود.

رييس دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران اقدامات قوه قضاييه را محصول عملكرد ساير دستگاه‌ها دانست و گفت: قوه قضاييه مكلف است به جرايم پيشگيري از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجراي قوانين و مصوباتي كه جنبه بيروني دارد، رسيدگي كند.

ابراهيم خاني افزود: امروز رسيدگي به جرايم راهكارهاي نويني را طلب مي كند و براي كاهش جرايم بايد دستگاه‌هاي نظارتي فعالتر شوند.

وي با اشاره به اينكه در حال حاضر ‪ ۵۱‬شعبه فعال تجديدنظر به پرونده ها رسيدگي مي‌كند، گفت: فقط در تير و مرداد ماه سال جاري ‪ ۹‬هزار پرونده به اين مرجع ارسال شد و در شهريور ماه نيز هشت هزار و ‪ ۵۰۰‬پرونده در دادگاه هاي تجديدنظر استان تهران تشكيل شد.

رييس دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران حداكثر زمان براي رسيدگي به پرونده ها در دادگاه‌هاي تجديدنظر را سه ماه ذكر كرد و گفت: تعداد اوراق برخي پرونده‌هاي به اندازه‌اي است كه براي جابجا كردن آنها از خودروي وانت استفاده مي‌شود و اين نشان مي‌دهد كه قاضي رسيدگي‌كننده به پرونده با چه حجمي از كار روبرو است.
 يکشنبه 5 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 338]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن