تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821279369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتظارات از جلسه دادستان كشور ـ 4 رشيدي: دادستاني با اعمال دستوراتي آلودگي هوا را به استانداردها نزديك كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: انتظارات از جلسه دادستان كشور ـ 4 رشيدي: دادستاني با اعمال دستوراتي آلودگي هوا را به استانداردها نزديك كند
خبرگزاري فارس: مدير عامل مركز كنترل كيفيت هواي شهر تهران گفت: انتظار داريم دادستاني با توجه به جايگاه حقوقي و قضايي كه دارند با اعمال دستوراتي وضعيت آلودگي هواي تهران را به استانداردهاي روز سازمان بهداشت جهاني نزديك كنند.


يوسف رشيدي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس در پاسخ به اين پرسش كه براي دستگاه‌هاي مرتبط با آلودگي هواي تهران بعد از نشست‌هاي سال‌هاي 84 و 85 دادستان كشور چه تكليفي براي آن‌ها تعيين شد، گفت: دستگاه‌ها مكلف شدند كه به وظايف قانوني خود عمل كنند. در گزارش‌هايي كه از سوي شهرداري در هر 2 جلسه ارائه شد، عنوان شد كه شهرداري به وظايف خود در رابطه با كاهش آلودگي هواي تهران تقريباً 100 درصد عمل كرده است و حتي در برخي مواقع بيش از وظايف خود نيز اقداماتي انجام داده است.
وي خاطرنشان كرد: طبق بند «د» ماده 104 برنامه سوم توسعه و ماده «الف» قانون برنامه چهارم توسعه دولت مكلف است وضعيت هواي تهران و شهرهاي آلوده را به حد استانداردهاي سازمان بهداشت جهاني برساند و آئين‌نامه‌هاي اجرايي محيط زيست را تهيه كند اما نه در دولت قبل و نه دولت فعلي اقدامي صورت نگرفته كه اهداف برنامه‌هاي مذكور محقق شوند.
مدير عامل مركز كنترل كيفيت هواي شهر تهران با بيان اين كه با استانداردهاي جهاني خيلي فاصله داريم، ادامه داد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهاني، هر آلاينده حداكثر يك بار مي‌تواند از حد استاندارد خارج شود. امسال طي 6 ماه اول سال آلودگي هواي شهر تهران 46 روز بيش از حد استاندارد بوده است.
وي در پاسخ به پرسشي در رابطه با تأثيرات برگزاري نشست، يكشنبه دادستان كشور با مسئولان مرتبط با ترافيك و آلودگي هوا گفت: اگر مواردي كه مطرح مي‌شود به صورت خاص پيگيري شود؛ برگزاري اين نشست‌ها براي ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاً حتماً تأثير دارد.
رشيدي تأكيد كرد: آلودگي هوا مسئله‌اي است كه همه با آن درگير هستيم و از مضرات آن بهره‌مند مي‌شويم. راهكارهاي رفع اين مشكل مشخص است به نتيجه رسيدن راهكارها نيازمند اعتبار و عزم ملي است. بدون شك اگر امروز به جاي 80 كيلومتر 400 ـ 300 كيلومتر مترو داشتيم، عرضه و تقاضاي خودرو و سفرها اصولي و كاربردي مديريت مي‌شد، مسلماً امروز با مشكلي به نام آلودگي هوا به شدتي كه وجود دارد مواجه نبوديم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا دادستاني با دستگاه‌هايي كه نسبت به ايفاي وظايف خود كوتاهي مي‌كنند برخورد حقوقي نمي‌كند، گفت: دادستاني خود بايد به اين پرسش پاسخ بدهد. ضمن آن كه تأكيد دادستان كشور در جلساتي كه برگزار شد؛ بر اختصاص منابع و همكاري دستگاه‌ها‌ست. مي‌توان قبل از آن كه مسئله به امور حقوقي برسد آن را با اتكا به اعتبارات و عزم ملي حل كرد.
مديرعامل مركز كنترل كيفيت هواي شهر تهران تأكيد كرد: انتظار داريم دادستاني با توجه به جايگاه حقوقي و قضايي كه دارند با اعمال دستوراتي وضعيت آلودگي هواي تهران را به استانداردهاي روز سازمان بهداشت جهاني نزديك كنند.
انتهاي پيام/
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن