تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):از نشانه های عالم ، نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821280303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت‌الله غنيمي ‌فرد: سقوط قيمت نفت به سود آمريكا نيست‌


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: حجت‌الله غنيمي ‌فرد: سقوط قيمت نفت به سود آمريكا نيست‌
غنيمي ‌فرد گفت: عملا در اواسط تابستان براساس آنچه در 40 سال گذشته در تاريخ اتفاق افتاده، به دليل نزديكي انتخابات آمريكا، انتظار كاهش قيمت نفت در بازار وجود داشت.
حجت‌الله غنيمي ‌فرد معاون سرمايه‌گذاري شركت ملي نفت ايران گفت: كاهش قيمت نفت همزمان با ادامه تورم جهاني در برخي نقاط دنيا منجر به افزايش هزينه‌هاي توليد هر بشكه نفت به 60 دلار شده است.
غنيمي ‌فرد در جمع خبرنگاران با بيان اين خبر افزود: عملا در اواسط تابستان براساس آنچه در 40 سال گذشته در تاريخ اتفاق افتاده، به دليل نزديكي انتخابات آمريكا، انتظار كاهش قيمت نفت در بازار وجود داشت.
وي ادامه داد: اطلاعات فعلي از تحليل بازار غرب نشان مي‌دهد كه با توجه به بحران اقتصادي قبل كه منجر به كاهش قيمت‌ها شده بود، در ماه‌هاي آينده قيمت نفت كمتر نيز بشود، اما در عين حال تشديد كاهش قيمت، خطر اقتصادي نبودن توليد در برخي منابع توليد را به وجود مي‌آورد؛ بويژه در مناطقي كه توليد بيشتر از شن‌هاي نفتي بوده است.
غنيمي‌فرد با بيان اين كه كاهش قيمت نفت از آمريكا شروع شد و به اروپا و در نهايت آسيا كشيده شد، تصريح كرد: يكي از دلايل كاهش قيمت نفت به دليل نزديك شدن به انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا بوده است. البته بخش ديگري از اين كاهش قيمت نيز به دليل افزايش بي‌رويه توليد نفت خام در ماه جولاي (تيرماه) است و قسمتي از آن نيز مربوط به ركود اقتصادي بويژه در غرب و به دنبال آن در آسياست.
معاون سرمايه‌گذاري شركت ملي نفت ايران با اشاره به اين كه كاهش قيمت نفت موجب مي‌شود اين نوع توليدكنندگان از مجموعه‌ توليدكنندگان نفت خارج شوند و يا با هزينه‌هاي هنگفت، سود بسيار ناچيزي داشته باشند، اظهار كرد: از طرفي ديگر سياست‌هاي غرب بويژه آمريكا براي ميان مدت اين است كه وابستگي خود را به نفت اوپك كم كند كه البته با قيمت‌هاي كم نفت اين امر امكان‌پذير نيست.

قيمت نفت به زير 70 دلار در هر بشكه رسيد
در آستانه نشست اضطراري اوپك براي مهار روند كاهش قيمت‌ها، هر بشكه نفت سبك آمريكا روز چهارشنبه با بيش از 2 دلار كاهش به 53/69 دلار رسيد. به گزارش فارس، در حالي كه 13 عضو اوپك قرار است روز جمعه و با هدف افزايش قيمت نفت به بالاي 100 دلار در هر بشكه توليد خود را كاهش دهند، قيمت هر بشكه نفت سبك آمريكا ديروز (چهارشنبه)‌ با بيش از 2 دلار كاهش به 53/69 دلار رسيد.
افزايش نشانه‌هاي بروز ركود اقتصادي در جهان و در نتيجه كاهش تقاضا به همراه افزايش ارزش دلار دليل كاهش قيمت نفت طي ماه‌هاي اخير عنوان شده است. قيمت نفت نسبت به ركورد 147 دلاري تيرماه به كمتر از نصف رسيده است. آنتوني نونان، تحليلگر مسائل نفتي در اين باره گفت: كاهش قيمت‌ها به دليل ركود اقتصادي و كاهش تقاضاست و شايد بازار واكنش چنداني به اقدام اوپك در كاهش توليد خود نشان ندهد.
افزايش ارزش دلار يكي ديگر از دلايل كاهش شديد قيمت نفت عنوان شده است. در تيرماه كه هر بشكه نفت برابر 147 دلار معامله مي‌شد، ارزش هر يورو به 59/1 دلار رسيده بود، اما اين رقم ديروز به 29/1 دلار رسيد و روز سه‌شنبه هر يورو در برابر 32/1 دلار معامله مي‌شد. انتشار اخباري درباره احتمال كاهش نرخ بهره از سوي بانك مركزي اتحاديه اروپايي علت افزايش ارزش دلار در روز چهارشنبه عنوان شده است.
هر بشكه نفت برنت درياي شمال نيز در اين روز با 64/2 دلار كاهش نسبت به روز گذشته، به 08/67 دلار رسيد.
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن