تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798321808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسی تخصصی سامسونگ M5650 Lindy


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: گوشی M5650 Lindy سامسونگ در ظاهر شباهت زیادی به سری گوشی های Corby دارد . سامسونگ با ارائه گوشی Lindy به روند تولید گوشی های صفحه لمسی با قیمت مناسب ادامه می دهد و Lindy نیز تلاش می كند تا داده پر سرعت و WLAN را برای تمام كاربران فراهم كند . این گوشی دارای طراحی ساده و قابلیت صفحه لمسی است و می توان آن را توالی زنجیره Corby در نظر گرفت . Lindy تماما از پلاستیك ساخته شده است و دارای پشتیبانی از سرویس های اجتماعی ، منوی پیشرفته ، گرافیك كارتونی و صفحه نمایش لمسی خازنی است . Lindy نیز مانند سایر اعضای جدید خانواده سامسونگ ویژگی های جدیدی را به همراه دارد كه از آنها می توان به Wi-Fi ، سوكت صوتی 3.5 میلی متری و كلیدهای اختصاصی موسیقی اشاره كرد . مزایا:

• پشتیبانی از چهار باند UMTS 900 / 2100 ، GSM/EDGE /و HSDPA 7.2Mbps
• صفحه نمایش لمسی 2.8 اینچ خازنی TFT با وضوح QVGA و 256K رنگ
• 50MB حافظه داخلی و محل كارت حافظه microSD تا 8GB
• دوربین 3 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك ، تشخیص لبخند و فیلمبرداری در وضوح QVGA در 15fps
• دوربین ثانویه برای مكالمه تصویری
• كنترل های اختصاصی موسیقی در قاب جلو
• Wi-Fi
• بلوتوث 2.1 با A2DP و USB 2.0
• پورت microUSB
• سوكت صوتی استاندارد 3.5 میلی متری
• جلوه های ویژه صوتی DNSe و SRS
• كیفیت صوتی عالی
• رادیو FM با RDS
• سرویس تشخیص موسیقی ( Find Music )
• Touchwiz و منوی كارتونی
• مرورگر مستندات Office
• باز كردن هوشمند قفل
• پشتیبانی شبكه های اجتماعی با آپلود مستقیم فایل
• قیمت مناسب گوشی با توجه به ویژگی هایی مانند Wi-Fi
معایب :

• شتاب سنج برای چرخش اتوماتیك صفحه نمایش ندارد
• صفحه كلید QWERTY روی صفحه نمایش ندارد
• شماره گیری هوشمند ندارد
• محل كارت حافظه microSD زیر درب باتری است
• كنترل های موسیقی فقط روی صفحه اصلی كار می كنند
طراحی :

گوشی M5650 Lindy سامسونگ دارای یك جعبه استاندارد است كه در آن یك شارژر معمولی ، كابل داده microUSB و یك هدست شیك 3.5 میلی متری در رنگ سفید وجود دارد . در داخل جعبه كارت حافظه مشاهده نمی شود و باید یك كارت microSD را جداگانه خریداری نمایید .




این گوشی تماما پلاستیكی است كه ابعاد آن 106 ×57 ×12 میلی متر و وزن آن 98 گرم می باشد . وزن Lindy درست مانند S3650 Corby است . تنها تفاوت ظاهری این دو گوشی ، وجود كلید های موسیقی در Lindy است و سوكت صوتی 3.5 میلی متری در Lindy امكان استفاده از قاب های شیك Corby در این گوشی را فراهم نمی كند . ساختار پلاستیكی M5650 Lindy به پایین بودن وزن آن كمك می كند . كل سطح گوشی براق است و اثر انگشت را بخوبی نشان می دهد . با اینحال گوشی در برابر خش مقاوم است . Lindy دارای لبه های گرد است و طراحی بیضی شكل آن موجب می شود كه به راحتی در دست جا بگیرد . قاب پشت گوشی نیز دارای انحناء است كه موجب سهولت استفاده از گوشی می شود .




خروجی صدای گوشی و دوربین مكالمه تصویری بالای صفحه نمایش وجود دارند . حسگر نور محیط برای تنظیم روشنایی صفحه نمايش ، فراهم نشده است . زیر صفحه نمایش شش كلید سخت افزاری وجود دارد كه شامل دو كلید تماس در دو طرف دكمه Back و كنترل های اختصاصی موسیقی است . كلیدهای Call و End در بدنه گوشی قرار دارند و فشار دادن آنها با یك كلیك واضح همراه است . دكمه های Media با رنگ آبی بخوبی تفكیك شده اند . رنگ درب باتری نیز آبی است . درست زیر كلید pause / Play یك میكروفن باریك وجود دارد . كلید های اختصاصی موسیقی فقط روی صفحه اصلی كار می كنند و یك Widget برای آنها وجود دارد . بنابر این در صورت اجرای موسیقی در زمینه و پرداختن به تایپ متن ، ویرایش مخاطب یا مرور در تصاویر نمی توان موسیقی را متوقف كرد یا به تراك های دیگر رفت و برای این كار باید به صفحه اصلی بروید .






دكمه دیافراگم و كلید Hold در طرف راست گوشی قرار دارد كه از این كلید برای قفل كردن صفحه لمسی و باز كردن قفل آن استفاده می شود . این دو كلید در فاصله نزدیك به یكدیگر قرار دارند كه استفاده از آنها را كمی مشكل می كند . كلید دیافراگم درست در وسط قرار دارد كه این محل مناسبی برای گرفتن عكس نیست . محل كارت حافظه MicroSD نیز در همین طرف زیر درب باتری مخفی شده است .




محل بند گوشی در بالای گوشه چپ است كه كلید ولوم و پورت microUSB نیز در طرف چپ گوشی وجود دارند . از این پورت برای وصل كردن شارژر یا كابل داده استفاده می شود . پورت USB دارای یك پوشش پلاستیكی است .






در بالای گوشی فقط سوكت صوتی 3.5 میلی متری قرار دارد كه فاقد پوشش است . در پایین گوشی نیز فقط یك زایده كوچك برای باز كردن درب باتری مشاهده می شود .






در قاب پشت گوشی طرح هایی بصورت نیم دایره مشاهده می شود . لنز دوربین و بلندگو در دو انتهای بالا و پایین قاب پشت Lindy قرار دارند . با برداشتن قاب پشت ، باتری گوشی مشخص می شود كه از نوع Li-Ion با توان 960mAh است . زیر باتری فقط محفظه سیم كارت وجود دارد .






بطور كلی می توان گفت كه M5650 Lindy سامسونگ یك كپی دقیق از S3650 Corby است . این یك گوشی صفحه لمسی جمع و جور است و طراحی مناسبی دارد . این گوشی تاحدودی شبیه اسباب بازی است كه ممكن است بعضی از كاربران توجه زیادی به آن نداشته باشند . با اینحال Lindy یك گوشی كوچك با قابلیت WlAN ، HSDPA و قیمت مناسب است .





صفحه نمايش :
صفحه نمایش 2.8 اینچ Lindy دارای وضوح 240 x 320)QVGA پيكسل) است و كیفیت تصویر آن نیز رضایت بخش است اگرچه به پای گوشی های رده بالای سامسونگ نمی رسد . میزان خوانایی صفحه نمایش زیر نور خورشید پایین تر از استانداردهای نوكیا یا iphone است و بزرگترین مشكل آن زاویه دید باریك می باشد .


اگرچه صفحه نمایش در محیط های سرپوشیده بخوبی كار می كند . همانطور كه قبلا اشاره شد M5650 Lindy دارای یك صفحه نمایش لمسی خازنی است كه به كوچكترین اشاره نیز واكنش نشان می دهد .
ساختار منو :
گوشی M5650 Lindy سامسونگ دارای سه بخش متفاوت برای صفحه اصلی است كه با كشیدن در كنار صفحه می توان بین آنها سوئیچ كرد . انتخاب فعلی توسط سه نوار در بالای صفحه نمایش نشان داده می شود . تقریبا تمام گوشی های Touchwiz با این ویژگی همراه می باشند . كل منوی گوشی مانند منو در مدل S3650 Corby زنده و شاد است . هر یك از بخش های صفحه اصلی را می توان با تعداد دلخواه از Widgets مورد نظر پر كرد . پیش زمینه های مختلف در واقع سه بخش از یك desktop پانوراما می باشند (مانند گوشی S8000 Jet سامسونگ ) . Widgets نرم افزارهای كوچكی هستند كه روی صفحه اصلی قرار می گیرند و شامل تقویم ، ساعت جهانی ، گالری عكس ، پخش MP3 ، رادیو و ... می باشند .




تمامی Widgets در منوی Touchwiz در یك فهرست كشویی در كنار صفحه ذخیره می شوند كه با استفاده از فلش های كوچك در پایین گوشه چپ یا با ضربه زدن روی فضای خالی صفحه نمایش می توان آنها را روی صفحه آورد و با drag كردن آنها را در محل دلخواه قرار داد . در صورت نیاز نداشتن به یك Widget می توانید آن را با drag به فهرست برگردانید . بجز اصلی و گرافیك های جدید آیكن ها سایر بخش های منو مانند دیگر گوشی های سامسونگ است . یك tab در پایین صفحه نمایش وجود دارد كه دارای سه كلید Context است كه كارایی آنها براساس منوی فعال فعلی تغییر می كند . در كل منو انیمیشن و جلوه های ویژه نیز وجود دارد.






منوی اصلی به صورت یك ماتریس 3×4 از آیكن ها نشان داده می شود در حالی كه زیرها منو بصورت لیست می باشند . منوی اصلی مانند منو در S3650 Corby در سه صفحه متفاوت گسترده می شود كه با كشیدن انگشت در كنار صفحه می توان در آنها مرور كرد . تقریبا تمامی نرم افزارها اكنون روی منوی اصلی وجود دارند و در یك ساختار تخت مانند iphone مرتب شده اند . فقط برای تنظیمات باید به زیر منو ها بروید . كاربر مانند گوشی Jet به راحتی می تواند آیتم ها در منوی اصلی را مطابق با نیاز خود مرتب كند .






در M5650 Lindy سامسونگ از اجرای همزمان چند برنامه پشتیبانی می شود یعنی نرم افزارهای جاوا بصورت minimize در زمینه اجرا می شوند. اگرچه كلید سخت افزاری برای سوئیچ بين نرم افزارها وجود ندارد كه اجرای همزمان برنامه ها را كمی مشكل می كند .


سامسونگ برای این گوشی ویژگی باز كردن هوشمند قفل قرارداده است كه بیش از این Gesture Lock نامیده می شد . این ویژگی به كاربران امكان می دهد تا بطور همزمان قفل گوشی را باز كنند و با كشیدن یكی از حروف روی صفحه قفل باز شده ، یك آیتم منو و نرم افزار را اجرا نمایند یا حتی یك مخاطب را شماره گیری كنند . هر یك از حروف A تا Z را می توان برای اجرای ویژگی های مورد نظر تعیین كرد . برای مثال می توان از آن برای اجرای نرم افزارهایی مانند پخش موسیقی ، منوی پیام رسانی ، مرورگر وب ، نرم افزارهای جاوا یا صفحه شماره گیری استفاده كرد .




گوشی M5650 Lindy دارای تم زیبای Corby است كه بطور خاص برای كاربران جوان این گوشی طراحی شده است و بخشی از كل منوی كارتونی دینامیك محسوب می شود كه سامسونگ تبلیغات بسیاری برای آن داشته است .

تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن گوشی M5650 Lindy حداكثر 2000 مخاطب را با زمینه های متعدد ذخیره می كند و قادر است مخاطبین ذخیره شده در سیم كارت و حافظه گوشی را بطور همزمان نشان دهد . جستجو با تایپ كردن تدریجی نام مخاطب مورد نظر صورت می گیرد. تعداد زیادی از زمینه های مختلف اطلاعات برای هر مخاطب فراهم شده است . كاربر می تواند حداكثر 5 شماره تلفن ، 4 آدرس ایمیل ، URL و ... را ذخیره كند . برای هر مخاطب می توان یك عكس و زنگ شخصی و همچنین یك یادداشت تعیین كرد ، حتی می توان یك ویدئو را بعنوان Caller ID قرار داد . این گوشی در برقراری تماس بخوبی عمل می كند .








صفحه شماره گیری در Lindy مانند سایر گوشی های لمسی كار می كند و دارای سه دكمه مجازی دفترچه تلفن ، more و back است . در زمان تایپ یك شماره یا جستجوی آن در لیست مخاطب با ضربه زدن روی more می توان به گزینه هایی مانند مكالمه صوتی ، مكالمه تصویری ، ارسال پیام یا اضافه كردن به دفترچه تلفن دسترسی پیدا كرد . دكمه های سخت افزاری تماس نیز وجود دارد . این گوشی شماره گیری هوشمند ندارد . روش بهتری برای شماره گیری نیز وجود دارد .






Photo Contacts بصورت یك دسته عكس نشان داده می شود . با ضربه زدن روی یك عكس منویی از گزینه ها ایجاد می شود كه با استفاده از آن می توان یك مكالمه صوتی را آغاز كرد یا یك پیام را ارسال نمود . این ویژگی اكنون بطور اتوماتیك تصاویر مرتبط به مخاطبینی را كه عمدتا با آنها در تماس هستید ذخیره می كند . اگرچه مانند Jet گزینه ای برای بر چسب گذاری چهره افراد وجود ندارد .




پیام :

گوشی M5650 Lindy سامسونگ از انواع پیام ها پشتیبانی می كند . این گوشی دارای یك ویرایشگر مشترك برای SMS و MMS و یك ویرایشگر جداگانه برای ایمیل است . فرهنگ لغت T9 نیز برای كاربر فراهم شده است. در این گوشی صفحه كلید افقی QWERTY وجود ندارد كه دلیل آن می تواند اندازه كوچك صفحه نمایش باشد .




یك email client اصلی وجود دارد كه فاقد گزینه برای بازگردانی اتوماتیك تنظیمات است و باید آنها را بطور دستی وارد كنید كه پس از آن كار با ایمیل بسیار آسان است . محدودیت پیوست برای ایمیل های ارسالی 5MB است كه برای انواع فایل ها كافی می باشد . در صورت دریافت یكی از مستندات Office بعنوان پیوست می توان آن را با مرورگر مستندات Office مشاهده كرد . Lindy از سومین شبكه های اجتماعی مانند MySpace ، Facebook ، Twitter و Bebo پشتیبانی می كند . همچنین دارای Widgets این سرویس ها روی صفحه اصلی است .




هر چهار Widget منوی همانندی دارند كه دارای یك دكمه بزرگ update در بالا ، یك زمینه متنی برای پیام وضعیت / حالت فعلی و تعدادی دكمه در پایین صفحه است . در MySpece Widget ، گزینه های موجود شامل چك كردن پیام ها ، دسترسی به چت و اضافه كردن دوستان است . Facebook Widget نیز امكان چك كردن پیام ها ، اضافه كردن دوستان جدید و Poking یك دوست را فراهم می كند . Twitter Widget دارای دو كلید مجازی دوستان و هم گروه ها است . دكمه تنظیمات در همه جا موجود است و گزینه هایی برای پردازش اتوماتیك و اضافه كردن یك عكس دارد .






Widgets فقط از داده شبكه استفاده می كنند و با ارتباط بی سیم قابل استفاده نمی باشند . پشتیبانی از شبكه های اجتماعی دارای یك آیتم اختصاصی در منوی اصلی است. آیتم Communites كاربر را به وب سایت هایی مانند Facebook ، Picasa و Filckr می رساند و از قابلیت آپلود مستقیم فایل ها برخوردار است . كاربر می تواند اطلاعات Login را از پیش تنظیم كند تا هر بار برای دسترسی به آن وب سایت ها مجبور به وارد كردن مجدد آنها نباشد . M5650 Lindy اطلاعات مربوطه را ذخیره می كند . در این گوشی مانند Sense UI اچ تی سی در Hero ، HD2 یا گوشی Dext موتورولا از دفترچه تلفن پشتیبانی نمی شود . كنترل های موجود در Lindy سامسونگ امكان چت ، به روز رسانی وضعیت ، آپلود عكس و خواندن پست های جدید دوستان را فراهم می كنند .






موسیقی و رادیو :

نرم افزار پخش موسیقی در این گوشی درست مانند مدل های Jet و Star است و از مدل M8800 Pixon تاكنون تغییرات زیادی نداشته است . این برنامه امكان فیلتر كردن تراك ها براساس خواننده ، آلبوم و نوع را فراهم می كند . PlayList اتوماتیك نیز ایجاد می شود كه سپس می توان از آن بعنوان فیلتر استفاده كرد . علاوه بر این كاربر می تواند PlayList شخصی نیز ایجاد كند . نرم افزار پخش موسیقی بصورت minimize در زمینه اجرا می شود كه در اینصورت فقط در حالت قرار داشتن در صفحه اصلی می توانید با كلید های سخت افزاری موسیقی آن را كنترل كنید . دكمه های مجازی موسیقی روی صفحه نمایش وجود ندارد و در عوض جلد آلبوم اندازه بزرگتری دارد .




نرم افزار پخش موسیقی دارای یك Widget اختصاصی روی صفحه اصلی است كه امكان دسترسی به نسخه كامل نرم افزار را فقط با یك ضربه فراهم می كند . با انتخاب اكولایزر ، پیش تنظیمات استاندارد مانند پاپ ، جاز ، كلاسیك و ... ارائه می شود . اگرچه دارای سه گزینه دیگر شامل جلوه های ویژه صوتی ، دینامیك و استریو است . این برنامه دارای قابلیت لمسی برای سریع جلو بردن و به عقب برگرداندن تراك است و با این ویژگی می تواند جایگزین یك MP3 Player پرتابل شود .




Lindy M5650 سامسونگ به رادیو FM با RDS مجهز است كه نرم افزار رادیو دارای كنترل های مناسب و سرویس تشخیص موسیقی (Find music) می باشد. این سرویس مانند TrackID سونی اریكسون كار می كند . نرم افزار رادیو در منوی Applications است اگرچه Widget رادیو روی صفحه اصلی دسترسی سریع به این نرم افزار را فراهم می كند . با ضربه زدن روی آنها رادیو اجرا می شود و می توان از كنترل های Widget برای اجرا / متوقف كردن رادیو یا تغییر ایستگاه استفاده كرد . این ویژگی فقط بین ایستگاههای ذخیره شده سوئیچ می كند و باید برای جستجو از نرم افزار اصلی استفاده كنید . امكان ذخیره كردن ایستگاهها وجود دارد اگرچه برچسب گذاری آنها فقط براساس فركانس صورت می گیرد و نمی توان آنها را دوباره نامگذاری كرد . لیست جداگانه ای برای ایستگاههای دلخواه وجود دارد .




نرم افزار پخش ویدئو دارای منوی ساده ای است و ویژگی های بسیاری ندارد . اندازه صفحه نمایش برای مشاهده ویدئو چندان مناسب نیست . این برنامه از ویدئو های MP4 پشتیبانی می كند .









دوربین :

گوشی M5650 Lindy سامسونگ دارای یك دوربین 3 مگاپیكسل با كانون اتوماتیك است كه ماكسیمم وضوح آن2048 x 1536 پیكسل می باشد. دوربین به ویژگی تشخیص لبخند نیز مجهز است و در صورت فعال بودن این ویژگی با فشار دادن دكمه دوربین فورا عكس گرفته نمی شود . در عوض دوربین چهره داخل فریم را دنبال می كند و به محض لبخند زدن وی بطور اتوماتیك عكس می گیرد .




منوی دوربین دارای ویژگی لمسی است و یكی از راحت ترین منو ها در گوشی های صفحه لمسی محسوب می شود . كیفیت عكس های دوربین در حد یك دوربین 3 مگاپیكسل ، رضایت بخش است . دوربین این گوشی در وضوح QVGA در 15fps فیلمبرداری می كند كه كیفیت ویدئو های آن چندان مطلوب نیست و آنها فقط برای MMS مناسب می باشند .




سایر امكانات :

مرورگر فایل در M5650 Lindy سامسونگ می تواند فایل ها و پوشه ها را در حافظه گوشی یا كارت حافظه بطور جداگانه یا با هم نشان دهد . پوشه هایی برای انواع فایل های مختلف مانند عكس ، ویدئو ، صوت و ... وجود دارد كه امكان تفكیك محتوای حافظه را برای گوشی فراهم می كند . با اینحال كاربر می تواند فایل ها را در هر پوشه ای قرار دهد زیرا گوشی در كار كردن با آنها مشكل ندارد . امكان كپی یا انتقال فایل ها بصورت جداگانه یا گروهی وجود دارد و می توان پوشه های جدید را ایجاد و حذف نمود ( بجز پوشه های عكس ، صوت و ... ). فایل ها را می توان از طریق بلوتوث بصورت جداگانه یا با هم ارسال كرد . در كل File manager امكان انتخاب فایل ها و قفل كردن آنها وجود دارد تا بطور تصادفی حذف نشوند . سرعت خواندن فایل های كارت حافظه به اندازه كافی سریع است و نمونه های كوچك تصاویر ذخیره شده در پوشه مربوطه روی كارت حافظه نیز سریع بصورت فهرست مرتب می شوند .


سرعت راه اندازی كارت حافظه بسیار عالی است و Lindy طی 10 تا 15 ثانیه كارت حافظه را تشخیص می دهد . این گوشی با كارت های 16GB microSD كه پر از هزاران فایل متفاوت هستند كار می كند و از آنجایی كه سرعت راه اندازی كارت حافظه بالا است ، كاركردن با این فایل ها برای كاربران لذت بخش می باشد . زمانی كه كارت به پر شدن نزدیك می شود تا حدودی سرعت آن كاهش می یابد . این گوشی برخلاف بعضی گوشی های سامسونگ فقط یك گالری عكس دارد ، اگرچه گالری آن از كارایی لازم برخوردار است .




گالری در M5650 Lindy بخشی از File Manager است و راه اندازی آن به سادگی باز كردن یك پوشه حاوی عكس است . پس از باز كردن یك عكس برای مشاهده می توانید با كشیدن انگشت روی صفحه به عكس بعدی بروید و مجبور نیستید به لیست عكس برگردید . مرور در تصاویر بسیار سریع است و بدلیل وجود صفحه نمایش خازنی ، وقفه ای در آن مشاهده نمی شود . زوم نیز بخوبی كار می كند اگرچه باید از زوم با یك انگشت استفاده كنید كه پس از 3 ثانیه لمس تصویر با انگشت ، زوم انجام می شود . پس از آن برای بزرگنمایی باید انگشت خود را بطرف بالا و برای كوچك نمایی باید آن را بطرف پایین بكشید . یك نوار زوم نیز فراهم شده است كه دارای آیكن هایی است كه با انگشت می توان در آنها مرور كرد و امكان زوم را با ضربه زدن فراهم می كند . امكان مرور در تصاویر در حالت افقی وجود دارد . از آنجایی كه شتاب سنج برای چرخش اتوماتیك وجود ندارد می توان از طریق دكمه اختصاصی روی صفحه نمایش به حالت افقی سوئیچ كرد .






این گوشی در سراسر دنیا قابل استفاده است زیرا دارای پشتیبانی از چهار باند GSM می باشد . گوشی M5650 Lindy سامسونگ در باند 1900/2100 از نسل سوم پشتیبانی می كند و با HSDPA می توان از انتقال داده شبكه در سرعت بالا بهره گرفت . این گوشی از Wi-Fi نیز پشتیبانی می كند و Wi-Fi manager ، استاندارد سامسونگ است كه بخوبی كار می كند . از سایر گزینه های ارتباطی Lindy می توان به بلوتوث با A2DP ، پورت microUSB برای هماهنگی با PC و انتقال داده و همچنین به سوكت صوتی 3.5 میلی متری اشاره كرد . گوشی در حالت Mass Storage دسترسی به كارت حافظه را فراهم می كند اگرچه در اینحالت به حافظه داخلی دسترسی ندارید و نمی توان از گوشی برای برقراری تماس یا انتقال داده استفاده كرد .
M5650 Lindy نیز مانند Jet دارای مرورگر وب Dolfin براساس webkit است كه یك نرم افزار داخلی می باشد. مرورگر از Flash و الگوریتم جدید ( زوم با یك انگشت ) پشتیبانی می كند و یكی از بهترین مرورگرهای وب در گوشی های پیشرفته محسوب می شود . زوم با روش جدید بخوبی كار می كند اگرچه با دوبار ضربه زدن روی متن یا یك تصویر نیز گوشی بطور اتوماتیك روی آن زوم می كند . با دو ضربه دیگر می توانید به وضعیت قبل از زوم برگردید .




مرورگر جدید وب علاوه بر پشتیبانی جاوا و Flash از حالت مشاهده تمام صفحه و مرور Kinetic نیز برخوردار است كه با كشیدن انگشت روی صفحه می توانید در آن به آسانی مرور كنید . مرور سرعت بالایی ندارد . پشتیبانی Flash شامل ویدئوهای كامل YouTube نیز می شود اگرچه بنظر نمی رسد كه قدرت پردازش Lindy امكان مشاهده آنها را فراهم كند .




این گوشی دارای یك سری نرم افزار سودمند برای مدیریت زمان است . تقویم دارای حالت مشاهده براساس روز ، هفته و ماه می باشد . كاربر می تواند حالت مشاهده پیش فرض در تقویم را انتخاب كند و روز شروع هفته را دوشنبه یا یكشنبه تعیین نماید .








در M5650 Lindy سامسونگ فقط یك نوع رویداد در تقویم وجود دارد . می توان تاریخ و زمان آغاز رویداد را تعیین كرد و یك آلارم را برای آن قرار داد كه بعنوان یادآوری كار می كند . آلارم قابل تنظیم است. در این گوشی می توان حداكثر 10 آلارم را تنظیم كرد كه هر یك دارای گزینه هایی مانند زنگ شخصی ، ولوم ، روزهای تكرار و نام است .








ماشین حساب گوشی از ویژگی های اصلی برخوردار است . از سایر ویژگی های Organizer می توان به ضبط صوت ، ساعت جهانی و مبدل واحد اشاره كرد. زمان ضبط صوت محدود به 60 دقیقه است . تایمر شمارش معكوس و كرنومتر نیز وجود دارد . نرم افزارهای To-do و یادداشت برای نوشتن كارها و یادداشت ها فراهم شده اند . همچنین می توان از Memo Widget برای قرار دادن یك یادداشت روی صفحه اصلی استفاده كرد تا فراموش نشود . Widget و نرم افزار بصورت جداگانه می باشند بنابراین نباید انتظار داشته باشید كه یادداشت ها بصورت اتوماتیك و pop-up روی صفحه ظاهر شوند . to-do Widget نیز وجود دارد .








M5650 Lindy دارای مرورگر مستندات Office است كه از فایل های Word ، PowerPoint ، EXcel و PDF پشتیبانی می كند . این نرم افزار توسط Access ایجاد شده و یكی از بهترین نرم افزار های این بسته محسوب می شود . مرورگر مستندات در زمان باز كردن فایل ها با سرعت كافی كار می كند اگرچه مرور در آن نسبتا كند است .






از سایر نرم افزارهای از پیش نصب شده در این گوشی می توان به RSS reader ، Last.fm و نرم افزار معروف Palringo اشاره كرد كه یك IM Client است . گوشی M5650 Lindy سامسونگ دارای یك سری بازی های آزمایشی است كه این بازی ها عبارتند از Asphalt 4 ، DJ MixTour ، Crazy Penguin Catapult ، Tetris Refresh ، Pacman CE و Monopoly .











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 469]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن