تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس براى خدا دانش بياموزد و به آن عمل كند و به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمانها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821338012




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

1 ( صفحه اول )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 1 ( صفحه اول )
آغاز طرح پيشگيري از تنبلي چشم در استانهاي خراسان

خراسان امروز : طرح پيشگيري از تنبلي چشم در استانهاي خراسان آغاز شد.در مراسمي كه با حضور دكتر شكيب، مديركل سازمان بهزيستي خراسان رضوي در يكي از مهدكودكهاي شهر مشهد برگزار شد، به طور رسمي در 4 هزار پايگاه سنجش بينايي ثابت و سيار اجراي اين طرح در استان خراسان رضوي آغاز شد.در اين خصوص معاون پيشگيري بهزيستي خراسان رضوي گفت: در اجراي اين برنامه، حدود 2500 مربي آموزش ديده، 100 بينايي سنج، 20 چشم پزشك و 2 بيمارستان در شهر مشهد مراحل شناسايي، درمان و پيگيري بيماري تنبلي چشم (آمبليوپي) را آغاز كردند.به گفته حاجي پور در سال گذشته 117 هزار و 567 كودك مورد معاينه قرار گرفتند كه 7 دهم درصد از آنان بيماري تنبلي چشم تشخيص داده شدند.
از خراسان شمالي هم خبر مي رسد، مراسم افتتاحيه طرح كشوري پيشگيري از تنبلي چشم در اين استان برگزار شد.مديركل سازمان بهزيستي خراسان شمالي در اين خصوص گفت: آمبليوپي يا تنبلي چشم يك نوع اختلال بينايي است كه در دنيا 120 ميليون نفر و در ايران يك ميليون نفر به آن مبتلا هستند كه فقط در صورت تشخيص به موقع قابل درمان مي باشد.خبرنگار ما از بيرجند نيز گزارش داد: مديركل سازمان بهزيستي خراسان جنوبي در مراسم آغاز به كار اين طرح طي سخناني گفت: اين طرح در تمامي مهدهاي كودك تحت نظارت سازمان بهزيستي و آموزش و پرورش و خانه بهداشت دانشگاه علوم پزشكي در سراسر استان اجرا مي شود.وي گفت: 12 اداره و نمايندگي بهزيستي سراسر استان با داير نمودن 518 پايگاه و به كارگيري 773 مربي در طول يك ماه اين طرح را اجرا مي كنند.وي ادامه داد: بيش از 33 هزار كودك در سطح استان در سنين سه تا شش سال قرار دارند كه واجد شرايط طرح غربالگري بينايي هستند.خبر ديگري نيز حاكي است، اين طرح در 74 پايگاه سنجش بينايي در مهدهاي كودك شهرستان خليل آباد اجرا مي شود.

استاندار خراسان جنوبي در پاسخ به پرسش قدس تشريح كرد؛ نحوه اختصاص 550 ميليارد ريال اعتبار براي خشكسالي

بيرجند- خبرنگار قدس: استاندار خراسان جنوبي از افزايش 75 درصدي اعتبارات عمراني سال جاري اين استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
سيد صولت مرتضوي در نشستي مطبوعاتي مجموع اعتبارات ابلاغ شده به استان از محل هاي تملك و دارايي، ملي و ساير رديف هاي بودجه اي را بيش از دو هزار و 230 ميليارد ريال اعلام كرد.وي افزود: علاوه بر اين اعتبار، 50 ميليارد ريال از محل توازن نيز بزودي به استان ابلاغ مي شود.به گفته وي، بيش از دو هزار ميليارد ريال تسهيلات بانكي به اين استان اختصاص يافته كه در بخش مسكن مهر و بنگاه هاي زودبازده به بانكهاي عامل ابلاغ شده است. وي از افزوده شدن دو شهر جديد به مجموعه شهرهاي استان خراسان جنوبي خبر داد و افزود: بخش قهستان و طبس مسينا به مجموعه شهرهاي استان افزوده شده است.وي در خصوص مسكن مهر متذكر شد: در اين بخش تنگناها و ديدگاه هايي وجود داشته كه در حال حاضر با سياستهاي دولت مشكل مشاورين و مجريان ذي صلاح و آماده سازي رفع شده است و در اين راستا نيز به زودي شاهد روند پيشرفت اين طرح خواهيم بود.

اجرايي شدن پروژه راه آهن بيرجند
نماينده عالي دولت در خراسان جنوبي در خصوص اقدامات انجام شده در راستاي اجرايي شدن مصوبه راه آهن بيرجند نيز اذعان داشت: مطالعات اين پروژه انجام شده و اميدواريم در لايحه بودجه 88 تقديم مجلس شود.
وي ابراز اميدواري كرد: با پيگيري هاي انجام شده، در سال 88، پروژه راه آهن بيرجند اجرايي شود.
وي با بيان اينكه همه مصوبات اول هيأت دولت به استان به جز دو مصوبه (گچ افضل آباد و پنبه نسوز) اجرايي شده است، از عملياتي شدن حدود 40 درصد از پروژه هاي سفر دوم هيأت دولت در استان خبر داد.
مرتضوي با اشاره به اجراي پروژه خط انتقال نفت از استان كرمان به خراسان جنوبي گفت: اقدامهاي اوليه براي اجراي اين پروژه آغاز شده و پيش بيني مي شود با اجراي اين پروژه از سال آينده صادرات گاز از اين استان انجام گردد.
وي در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار ما مبني بر ميزان اعتبار خشكسالي در استان تصريح كرد: 550 ميليارد ريال اعتبار خشكسالي طي سه مرحله به استان اختصاص يافته كه در مرحله اول 90 ميليارد ريال، مرحله دوم 135 ميليارد ريال و مرحله سوم 290 ميليارد ريال به استان ابلاغ شده است.
وي متذكر شد: اعتبار خشكسالي مرحله اول در بخش تأمين منابع آبي، كمك بلاعوض به كشاورزان نيازمند، تأمين آب و زيرساخت ها هزينه شده است.
وي اضافه كرد: 135 ميليارد ريال اعتبار مرحله دوم خشكسالي نيز براي كمك به استحصال وام هاي كشاورزي اختصاص يافته است.وي همچنين در پاسخ به پرسش ديگر مبني بر ميزان جذب اعتبارات توسط دستگاه هاي اجرايي استان، اظهار داشت: در سال جاري، اعتبارات و تبادل توافقنامه ها نسبت به سالهاي گذشته خيلي بهتر بوده است.
مرتضوي در خصوص روند پيشرفت پروژه هاي فولاد استان نيز عنوان كرد: چهار موافقت اصولي براي ايجاد كارخانه فولاد در شهرستانهاي قاين، بيرجند، سربيشه و فردوس صادر شده است كه در حال حاضر، فولاد قاين و بيرجند از پيشرفت مناسبي برخوردار است.

سفر به سبك هيأت دولت
استاندار خراسان جنوبي گفت: با هدف تسهيل در خدمت رساني صحيح و سريع به مردم، سفرهاي شهرستاني به همراه مجموعه دستگاه هاي اجرايي استان انجام مي شود و در هر شهرستان پس از بررسي مشكلات، تصميماتي جهت رفع مشكلات در شوراي اداري اخذ مي شود.
به اعتقاد وي، اين گونه سفرها كه از سفرهاي رئيس جمهور الگو گرفته شده است گامي مهم در جهت نهادينه كردن شعار عدالت محوري در جامعه است.
وي در رابطه با اقدامهاي انجام شده براي رفع مشكل مسكن در استان يادآور شد: در بحث واگذاري زمين به مسكن مهر، هيچ محدوديتي در استان وجود ندارد.
مرتضوي ضمن ياد آوري اينكه، هيچ تعاوني در استان مشكل زمين ندارد اظهار داشت: اخيراً 100 هكتار از اراضي شمال شهر به محدوده شهر بيرجند افزوده شده است.

هشدار نسبت به استفاده از برخي مكملهاي غذايي

خراسان امروز- محبوبه علي پور: ناآگاهي از علل مؤثر در كاهش شيردهي به نوزادان است.
دكتر مجدي، رئيس مركز بهداشت استان خراسان رضوي در حاشيه سمينار آموزشي تغذيه با شير مادر با بيان اين مطلب به خبرنگار ما گفت: بنابر پژوهشي كه در سال 1384 در كل كشور انجام شد، مشخص گرديد، 27 درصد مادران نحوه شيردهي را به درستي نمي دانستند.
همچنين، بخشي از اين مقوله، ناشي از باورهاي نادرست در جامعه مي باشد. چنان كه برخي از مادر بزرگها به خوراندن آب قند در روزهاي نخست تولد اصرار دارند يا برخي مادران شير كودك مبتلا به اسهال خود را قطع مي كنند.
وي در ادامه افزود: ناكافي بودن شير مادر 8/40 درصد، امتناع كودك از شيرخواري 7/28 درصد، بيماري مادر 4/12 درصد و بيماري كودك 5/5 درصد از عوامل كاهش ميزان شيردهي اطفال است.
دكتر مجدي با اشاره به اينكه بنابر پژوهش ياد شده 2/3 درصد ضعف در روند شيردهي اطفال، ناشي از اشتغال مادر است، اظهار كرد: مادر براي داشتن يك شيردهي مناسب نياز به حمايت همه جانبه خانواده، جامعه و قانون دارد اما در عمل اين حمايتها ديده نمي شود.
وي در ادامه به چالشهاي قانوني در وضعيت شيردهي مادران اشاره كرد و افزود: دلايل گوناگوني باعث شده قوانين حمايتي از مادران شيرده به درستي اجرا نشود.
بنابراين براي كارآمد شدن قوانين حمايتي از مادران شيرده بايد فرهنگ سازي شود و همچنين، در اجراي اين قوانين نظارت و قاطعيت بيشتري لحاظ شود. چنان كه حقوق مادران شاغل رعايت نشد، با فشار قانوني بتوان منافع آنان را تأمين كرد.
وي در پاسخ خبرنگار ما كه پرسيد، در حال حاضر والدين به خوراندن مكملهاي مختلف به اطفالشان اصرار دارند، آيا اين مواد مشكلاتي را براي كودكان در پي ندارد، گفت: به طور كلي وقتي مادران به مركز يا خانه هاي بهداشت مراجعه مي كنند، مطابق استانداردهاي خاصي به آنها آموزش مي دهند كه قطره مولتي ويتامين يا ويتامين A و D را از 15 روزگي تا يك سالگي به فرزندشان بدهند. حتي در صورت لزوم مي توان اين زمان را تا دو سالگي ادامه داد.
همچنين مصرف قطره آهن از زمان شروع غذاي كمكي يعني پايان 6 ماهگي تا 2 سالگي ممكن است، اما مصرف خودسرانه و بدون مشاوره با پزشك مي تواند پيامدهاي سويي داشته باشد. زيرا، اغلب اين مكملها از كشورهاي مختلف و با تركيبات متفاوت عرضه مي شود.
گفتني است، سمينار دو روزه آموزشي تغذيه با شير مادر امروز به كار خود پايان مي دهد.

كشف بيش از 1100 كيلوگرم موادمخدر در بيرجند

بيرجند- خبرنگار قدس: فرمانده هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند از كشف هزار و 136 كيلوگرم ترياك خبر داد.
سرهنگ هادي غفوري در جمع خبرنگاران تصريح كرد: در راستاي اجراي طرح عملياتي قوامين و پيرو اخبار مردمي مبني بر ورود كاروان موادمخدر، عمليات اطلاعاتي توسط مأموران هنگ سوم تكاوري سلمان بيرجند انجام و در پي اين عمليات، مقدار هزار و 136 كيلوگرم ترياك و سه هزار و 99 تير فشنگ كشف و ضبط شده است.
به گفته وي، در اين رابطه يك خودروي اشرار نيز توقيف شده و عمليات تعقيب كاروان اشرار نيز توسط قرارگاههاي عملياتي در حال انجام است.
وي افزود: اين عمليات در عمق كوير حوزه عملياتي قرارگاه فجر صورت گرفته است.

يك مسؤول: فرايند كار آموزش و پرورش يادگيري توأم با توليد علم است

خراسان امروز: همزمان با هفته پيوند اوليا و مربيان مراسمي با حضور رئيس، معاونان و كارشناسان ناحيه 4 مشهد و جمع زيادي از اوليا و مربيان مدرسه راهنمايي ملت ناحيه 4 در محل سالن اجتماعات تربيت معلم شهيد كامياب برگزار شد.سيد علي مدني، رئيس آموزش و پرورش ناحيه 4 مشهد در اين مراسم طي سخناني با اشاره به رسالت آموزش و پرورش گفت: بحث تربيت، امروزه در مدارس از موضوعات بسيار مهمي است كه قبل از آموزش بايد بدان توجه شود.وي در ادامه گفت: فرايند آموزش و پرورش، يادگيري است و يادگيري سبب توليد علم مي شود.وي افزود: ما در آموزش و پرورش بايد طوري عمل كنيم كه يادگيري براي زيستن، براي دانستن و براي انجام دادن باشد.

در دهمين همايش «روز ملي آمار و برنامه ريزي» عنوان شد؛ علم آمار، ابزار اساسي و قدرتمندي در تمامي شاخه هاي علوم پايه است

خراسان امروز - ساجدي نيا: استاد پيشكسوت گروه آمار دانشگاه فردوسي گفت: آمار نقش يك ابزار اساسي و قدرتمند مانند رسانه را در تمامي شاخه هاي علوم پايه، تجربي و انساني دارد.به گزارش خبرنگار ما، دكتر ابوالقاسم بزرگ نيا كه در دهمين همايش «روز ملي آمار و برنامه ريزي» در دانشگاه فردوسي سخن مي گفت، افزود: هر يك از رشته هاي متعدد علمي و شاخه هاي گوناگون معارف بشري، سهمي را براي پاسخ به پرسشهاي گوناگون آدمي و رفع نيازهاي مادي و معنوي قائلند يا حداقل اين انتظار از آنها بين مردم وجود دارد.
وي خاطرنشان كرد: يك ويژگي علم آمار اين است كه روش و ميزان دقت خود را در برخورد با مسايل واقعي شرح مي دهد و با توجه به ملموس بودن بيشتر مسايل پيش رو، ناچار به قوي ترين ابزارهاي نظري، به ويژه علوم رياضي و نظريه احتمال توسل مي جويد.همچنين مديركل امور شوراهاي اجتماعي استانداري خراسان رضوي نيز طي سخناني در اين همايش از طراحي يك سامانه آماري براي اولين بار در كشور خبر داد و گفت: اين سامانه تاكنون به استادان دانشگاه، كارشناسان و مسؤولان ارشد كشور عرضه شده تا براي كاربردي كردن مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد.مهندس شمقدري در خصوص نقش آمار در مديريت راهبردي با ارايه تعريفي در اين ارتباط اظهار داشت: اين نوع مديريت مأموريتي است كه بر مبناي تفكر، برنامه ريزي، نگاه به آينده، ترسيم چشم انداز مبتني بر آمار (به عنوان مؤثرترين ابزار) و... باشد.وي با تأكيد بر اينكه چنانچه براي انجام هر كاري، احساس اضطرار و ضرورت را در خود تقويت كنيم به نتيجه مطلوب خواهيم رسيد، گفت: آمار به انسان، قدرت و قوت در تصميم گيري مي دهد.
وي ادامه داد: اگر آمار دقيقي داشته باشيم مي توانيم محكم قضاوت و تحليل كنيم.
 پنجشنبه 2 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن