تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821222574




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از چهارگوشه كشور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: كوتاه از چهارگوشه كشور
رزمايش ياوران ولايت در كبودرآهنگ‌

كبودر آهنگ - خبرنگار اطلاعات: رزمايش ياوران بسيجيان كبودر آهنگ در منطقه برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحيه كبودر آهنگ گفت: اين رزمايش با حضور 6 گردان عاشورا و يك گردان الزهرا(س) به منظور ارتقاي آمادگي رزمي بسيجيان در كبودرآهنگ برگزار شد و بسيجيان با حضور گسترده خود در اين رزمايش افتخاري ديگر آفريدند.

سرهنگ علي رشيدي تصريح كرد: در اين رزمايش، بسيجيان تمرينات تاكتيكي، كمين و ضدكمين، پدافند دورادور، تخمين مسافت در شب و ... را آموزش ديدند.

برگزاري رزمايش ثامن‌الائمه (ع) در اردكان‌

اردكان - خبرنگار اطلاعات: فرمانده سپاه ناحيه اردكان گفت: رزمايش بزرگ بسيجيان اين شهرستان با عنوان ثامن‌الائمه (ع) در قالب 5 گردان عاشورا و الزهرا (س) از 14 تا 17 آبان‌ماه برگزار مي‌شود. سرهنگ جاهدي در جلسه‌اي با حضور مسئولان اردكان با بيان اين مطلب افزود: كسب مهارت‌هاي لازم براي دستيابي به قابليت‌هاي تاكتيكي و تكنيكي، رزم‌هاي دفاعي از كوي و برزن و كمين و ضد كمين از اهداف اصلي اين رزمايش است.

وي گفت: در اين رزمايش بيش از 1400 نفر از اعضاي گردان‌هاي عاشورا و الزهرا (س) حضور دارند. روستايي فرماندار اردكان نيز با قدرداني از رزمندگان و نقش شهدا در پيروزي انقلاب، بر فراهم كردن تسهيلاتي براي برگزاري اين رزمايش تاكيد كرد و خواستار كمك مسئولان در اين رابطه شد.

فرماندار اردكان خواستار گسترش فضاي سبز در منطقه شد

* روستايي فرماندار اردكان در جلسه‌اي با حضور شهردار اين شهر خواستار ايجاد فضاهاي سبز در منطقه كويري اين شهرستان براي نشاط و شادابي مردم شد.

در اين جلسه مقرر شد از آب چاه‌هاي موجود براي هدايت آن به جوي‌هاي دو طرف بولوار شهيد باهنر با همياري دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي استفاده شود كه اجراي اين طرح بالغ بر 800 ميليون ريال هزينه در بر دارد.

بهره‌برداري از 3 سردخانه در لرستان تا پايان امسال‌

خرم‌آباد - خبرنگار اطلاعات: مدير حوزه رياست سازمان جهاد كشاورزي لرستان گفت: تا پايان امسال 3 واحد سردخانه به ظرفيت 8 هزار تن در اين استان به بهره‌برداري مي‌رسد.

ترابي‌نژاد با اعلام اين مطلب افزود: سازمان جهاد كشاورزي لرستان 34 مجوز ساخت سردخانه نگهداري مواد غذايي در مناطق مختلف استان به ظرفيت 78 هزار تن صادر كرده كه در اين رابطه 8 طرح مربوط به سفر رئيس جمهوري به استان با 23 هزار تن ظرفيت است.

وي گفت: در صورت به بهره‌برداري رسيدن طرح‌هاي سفر رئيس جمهوري، ظرفيت سردخانه‌ها در لرستان به 26 هزار تن مي‌رسد كه تا حدودي نياز استان برآورده خواهد شد.

به گفته وي منبع تامين اعتبار سردخانه‌هاي درحال ساخت، مربوط به بنگاههاي زودبازده كوچك و كارآفرين است و ميزان اعتبار اختصاص يافته به اين طرح‌ها تاكنون 27 ميليارد و پانصد ميليون ريال بوده است و جهت تكميل ساخت بقيه واحدهاي سردخانه‌اي مربوط به سفر، به اعتباري بالغ بر 65 ميليارد ريال است.

پايان نمايشگاه بين‌المللي رايانه، برق و ماشينهاي اداري در همدان‌

همدان - خبرنگار اطلاعات: پنجمين نمايشگاه بين‌المللي رايانه، برق و ماشينهاي اداري همدان به كار خود پايان داد.

برگزاري اين نمايشگاه در همدان كه خود شاهراه ارتباطي غرب كشور محسوب مي‌شود، نويددهنده پويايي و تحول در بازار اقتصادي منطقه است.

كريمي فرماندار همدان در حاشيه برگزاري اين نمايشگاه گفت: توسعه نمايشگاه در اين برهه، كاري است قطعي و واجب و بيش از گذشته به همت مسئولان امر نياز دارد.

وي گفت: براي توسعه نمايشگاه، سرمايه‌گذار جذب خواهيم كرد تا با آسودگي، بيشتري توسعه فيزيكي ساخت سايت دائمي آن به پايان برسد.‌

افزايش آمار ولادت در استان همدان‌

ظ آمار ولادت در نيمه نخست امسال نسبت به سال گذشته 7/1 درصد در استان همدان افزايش يافته است.

به گزارش روابط عمومي اداره‌كل ثبت احوال استان همدان در اين مدت 15 هزر و 301 نفر در اين استان متولد شدند كه به طور متوسط در هر ماه 2550 روز و در هر شبانه‌روز 82 نفر در استان همدان به دنيا آمده‌اند كه بيشترين ولادت‌ها در مردادماه بوده است.

همچنين در اين مدت 5407 نفر فوت كرده‌اند كه اين رقم نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/1 درصد افزايش داشته است كه بيشترين وفات‌ها در شهريور ماه و كمترين آن در فروردين ماه بوده است. از اين آمار متولدشدگان 8044 نفر پسر و 7257 نفر دختر هستند.

آمار متولدان پسر در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 1/4 درصد افزايش نشان مي‌دهد و اين رقم در مورد متولدان دختر با 8 درصد كاهش روبرو است و به عبارتي در مقابل هر يكصد نفر دختر 111 پسر در استان همدان متولد شده‌اند. ‌

گفتني است كه بيشترين تعداد ولادت براي مادران شهري بين سنين 25 تا 29 سالگي و براي مادران روستايي سنين بين 20 تا 24 سالگي بوده است و دوقلو‌هاي به ثبت رسيده نيز در اين مدت 175 مورد بوده است و 3 مورد آن نيز سه قلو ثبت شده است.

زمينه اشتغال براي 21 مددجو در ابركوه فراهم شد

ابركوه - خبرنگار اطلاعات: كميته امداد امام خميني(ره) ابركوه با پرداخت وام اشتغال و خودكفايي، زمينه اشتغال 21 مددجو را فراهم كرده است.‌

مسئول واحد خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) ابركوه در اين باره گفت: در نيمه نخست امسال 750 ميليون ريال تسهيلات بدون بهره با بازپرداخت 7 ساله به مددجويان زيرپوشش اين نهاد پرداخت شده است.‌

چاكرالحسيني افزود: با پرداخت اين ميزان تسهيلات، مددجويان در بخش‌هاي كشاورزي، دامداري و قاليبافي مشغول به كار شدند.‌

بهره‌برداري از كارخانه بزرگ توليد آلومينيوم در بندرعباس‌ تا پايان امسال‌

بندرعباس - خبرنگار اطلاعات: كارخانه توليد آلومينيوم به عنوان يكي از بزرگترين پروژه‌هاي صنعتي كشور، اواخر امسال در بندرعباس به بهره‌برداري مي‌رسد.‌

علي‌اكبر گلكار مجري طرح آلومينيوم هرمزال، با بيان اين مطلب و با اشاره به اينكه هشت هزار ميليارد ريال براي اين طرح سرمايه‌گذاري شده است، گفت: با بهره‌برداري از اين طرح، استان هرمزگان به قطب صنعت آلومينيوم كشور تبديل خواهد شد.

وي با بيان اينكه با بهره‌برداري از اين كارخانه، 67 درصد به ميزان توليدات اين محصول صنعتي در كشور، افزوده خواهد شد، گفت: بندرعباس به دليل دسترسي به آب‌هاي بين‌المللي و بهره‌مندي از منطقه ويژه اقتصادي، محلي مناسب براي توسعه هرچه بيشتر اين صنعت است.

وي اظهار داشت: در مرحله نخست، بيش از 300 ميليون يورو از اعتبارات خارجي و كنسرسيوم بانكهاي خارجي كشور ايتاليا، جذب اين طرح شده است.

گلكار افزود: با راه‌اندازي اين كارخانه، دست كم 500 نفر در بخش‌هاي مختلف آن مشغول به كار خواهند شد.

تقدير از سالمندان و معلولان در سرايان‌

سرايان - خبرنگار اطلاعات: سالمندان، روشندلان و ناشنوايان زيرپوشش اداره بهزيستي شهرستان سرايان طي مراسمي تقدير شدند.

دراين مراسم كه در محل اداره بهزيستي سرايان برگزار شد، سيدمصطفي مهرداد رئيس اين اداره بر تلاش سازمان بهزيستي استان و كاركنان اداره بهزيستي شهرستان، براي جبران حقوق از دست رفته معلولان بخصوص نابينايان تاكيد كرد. وي همچنين درخصوص موضوع مناسب‌سازي ادارات و مكانهاي عمومي براي معلولان گفت: با تشكيل كميته حمايت از حقوق معلولان در اداره بهزيستي، قانون جامع حمايت از اين قشر، مناسب‌سازي ادارات و مكانهاي عمومي شهرستان و پيشبرد اهداف سازمان بهزيستي پيگيري مي‌شود.

لنجان، بالاترين نرخ بيكاري را در استان اصفهان دارد

زرين شهر - خبرنگار اطلاعات: شهرستان لنجان با داشتن شانزده درصد نرخ بيكاري، بالاترين نرخ آمار بيكاري را در استان اصفهان دارد.‌

علي كريم‌زاده، فرماندار لنجان، بابيان اين مطلب گفت: با توجه به عبور رودخانه زاينده‌رود از اين شهرستان و شرايط مساعد براي كشاورزي، تنها 3درصد از مردم به شغل كشاورزي مشغول هستند.

وي همچنين مهاجرپذير بودن شهرستان لنجان را دليل اصلي بالا بودن نرخ بيكاري دانست.نادرالاصلي، معاون سياسي، امنيتي استانداري اصفهان نيز در اين جلسه، لنجان را يك قطب صنعتي در استان و كشور دانست و گفت: در حال حاضر شاهد مهاجرت‌هاي زيادي به لنجان هستيم كه علت اصلي آن صنعتي بودن اين شهرستان است و بايد در تمامي زمينه‌ها صحيح مديريت شود.




 چهارشنبه 1 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن