تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توفيق [انجام كار نيك] از خوشبختى و بى توفيقى از بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براساس يك توافق سه جانبه ميان عراق، ايران و صليب سرخ


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: براساس يك توافق سه جانبه ميان عراق، ايران و صليب سرخ
براساس يك توافق سه جانبه ميان عراق، ايران و صليب سرخ
تفحص شهدا و مفقودان جنگ تحميلي عليه ايران از سر گرفته مي شود

ايران، عراق و صليب سرخ جهاني با امضاي يادداشت تفاهمي كميته مفقودين جنگ تحميلي عراق عليه ايران را تشكيل مي دهند.
به گزارش وزارت امور خارجه در اين رابطه روز پنج شنبه گذشته نمايندگان ايران و عراق در مقر كميته بين المللي صليب سرخ در ژنو حاضر شدند و با امضاي يك يادداشت تفاهم موافقت خود را با تشكيل و راه اندازي كميته اي براي پرداختن به تمامي مسايل حل نشده انساني در هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران اعلام كردند.
اين يادداشت تفاهم مشترك را از جانب ايران سيدمحمدعلي حسيني معاون حقوقي بين المللي وزارت امورخارجه، وجدان سليم وزير حقوق بشر عراق و مژوان روگو مدير عمليات خاورميانه صليب سرخ امضا كردند.
براساس اين يادداشت تفاهم، سه طرف موافقت كردند كه در اولين فرصت نخستين نشست كميته سه جانبه مفقودين و تفحص اجساد قربانيان جنگ را به منظور جستجوي اجساد در مرزهاي مشترك 2 كشور تشكيل دهند. همچنين به موجب يادداشت تفاهم مذكور، يك كميته سه جانبه به منظور حل و فصل نهائي موارد اندك حل نشده و باقي مانده اسراي سابق دو طرف تشكيل خواهد شد. اين كميته بر مبناي نتايج سازوكار مشتركي كه قبلا ميان ايران و صليب سرخ در بهمن ماه 1382 در تهران به امضا رسيده بود آغاز به كار خواهد كرد.
در نشست معاون كميته بين المللي صليب سرخ ضمن تقدير از فعاليت هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه حل وفصل مسئله اسرا و مفقودين جنگ تحميلي، ابراز اميدواري كرد كه با توجه به پيشرفت چشمگيري كه كميته بين المللي صليب سرخ و جمهوري اسلامي ايران در چارچوب سازوكار مشترك بدان دست يافتند، توافقنامه سه جانبه ياد شده نيز بتواند به حل و فصل نهائي مسئله مفقودين 2 كشور و كاهش آلام خانواده هاي آنان كمك كند.
در پايان اين نشست طرفين براي نشان دادن حس نيت خود اعلام داشتند كه آماده اند در اسرع وقت اجساد تعدادي از كشته شدگان جنگ كه در عمليات تفحص كشف شده را به يكديگر تحويل دهند.
 جمعه 26 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن