تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821292283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور: تنها با مديريت مصرف انرژي بودجه عمراني كشور 4 برابر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:آریا نیوز: رييس جمهور: تنها با مديريت مصرف انرژي بودجه عمراني كشور 4 برابر مي شود
خبرگزاري آريا- رييس جمهور با بيان اينكه سنت الهي در شكست ظالمان ، ستمگران ،خودخواهان و پيروزي مومنان وصالحان استوار است، گفت : امروز هم سرنوشت ستمگران عالم از سرنوشت فرعونيان و نمروديان مستنثي نيست.

به گزارش خبرگزاري آريا، دكتر محموداحمدي نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) پس از طي مسير فرودگاه تا ورزشگاه شهيد عضدي رشت كه به خاطر استقبال پرشور و بي نظير مردم استان گيلان بيش از 4 ساعت به طول انجاميد، در اجتماع مردم اين خطه از كشورمان با اشاره به اينكه استان گيلان خاستگاه دانشمندان ، فقيهان ، عارفان وعلماي بزرگ است، اظهار داشت : مردم قهرمان گيلان در دوران تجاوز دشمنان در جنگ هاي جهاني اول و دوم، حماسه ساز بودند و پرچمدار مبارزه با استعمار و ديكتاتوري وابسته به استكبار هستند.

وي افزود : مردم گيلان در دوران انقلاب اسلامي و دفاع مقدس نيز پيشتاز بوده و سلسله جنبان عرصه هاي جهاد و شهادت هستند .

رييس جمهور با بيان اينكه ويژگي هاي مردم استان گيلان را با افتخار و با فرياد بلند بيان مي كند تا علاوه بر اينكه جهانيان بشنوند، در تاريخ پر افتخار اين خطه ثبت شود ، تصريح كرد : سرزمين گيلان، سرزمين علم و فرهنگ و تمدن و نيز شجاعت و حماسه و شهادت است كه مالامال از عشق و دست هاي پر بركت و قدمهاي استوار و انديشه هاي بلند و ايماني است .

دكتر احمدي نژاد با اشاره به سرنوشت كساني كه از پيام پيامبران تمرد كرده و بر آن اصرار مي ورزند، گفت: كساني كه از سخنان پيامبران سرپيچي كرده و بر آن اصرار كنند، دچار عذاب الهي خواهند شد و همه از سرنوشت فرعونيان و نمروديان آگاه هستيد . امروز نيز در جهان عده اي بنا را بر ستم ، تجاوز ، اشغالگري و بي احترامي به حقوق انسانها گذاشته اند و قطعاً سرنوشت آنها از سرنوشت فرعونيان و نمروديان مستثني نيست .

رييس جمهور با اشاره به اينكه مشكل اقتصادي قدرتهاي بزرگ دو عامل اساسي دارد، گفت : عامل اول ظلم و جنايتي است كه در حق ملتها اعمال كردند . آنها بيش از 10 سال است كه با ظلم و تجاوز و استبداد، ثروت ملتها را غارت كرده¬اند و ملت ها را در ناداني و جهل نگه داشته اند تا متوجه غارتگري آنها نشوند .

وي افزود : آنها بناي رفيعي كه از تمدن مادي در سرزمين خود بنا كرده اند ، حاصل ظلم و تجاوز به ثروت ملت ها است . استعمار بيش از 300 سال سابقه دارد و در صد سال اخير ، پوشش زيبا به آن داده و اين بار به عنوان «استعمار نو» ثروت ملت ها را در خدمت سرمايه داران جهاني غارت مي كنند .

رييس جمهور علت دوم مشكلات اقتصادي قدرتهاي بزرگ را دور شدن آنها از احكام الهي ، عدالت و ناديده گرفتن حلال و حرام دانست و خاطر نشان كرد : آنها دزدي هاي خود را با فرمول ها و عناويني چون برنامه و دستاورد علمي مزين كردند و بدين وسيله مرزهاي احكام الهي را درنورديدند و شرايط كنوني، سرنوشت كساني است كه دعوت الهي را بي پاسخ مي گذارند و در برابر عدالت و پاكي مقاومت مي نمايند .

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه حدود 30 سال است كه ملت ايران را به جرم عدالت خواهي ،يكتاپرستي و پاكي تحت سنگين ترين فشارهاي اقتصادي و سياسي قرار داده اند،با اشاره به موضوع هسته اي كشورمان تصريح كرد: قدرتهاي بزرگ و زياده طلب در موضوع هسته اي ايران با نهايت ظلم و خودخواهي وارد شدند و در حالي كه انبارهاي خود را لبريز از بمب هاي اتمي كردند، بنا داشتند ، ملت ايران را از استفاده صلح آميز از حق قانوني خود بازدارند، اما به لطف ايستادگي ملت بزرگ ايران امروز پرچم ايران اسلامي در دنيا با افتخار در اهتزاز است و دشمنان در شرمندگي هستند .

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه قدرتهاي فاسد در برابر ملت ايران و همه ملت هاي عالم شكست خورده و خجالت زده هستند، گفت : از زبان شما ملت عزيز ايران به كشورهاي استعمارگر و تجاوزگر توصيه مي كنيم كه ديگر به ظلم و جنايت خاتمه دهيد و وقت آن رسيده است كه به راه عدالت و پاكي برگرديد؛ چرا كه اين به نفع همه شماست.

دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه ملت ايران متحد و يكپارچه و به مثابه يك تن واحد است، اظهار داشت : ملت ايران محكم و استوار در مقابل زورگويي ها ايستاده است ؛ البته اهل منطق و صلح طلب است، اما هر دستي كه به سمت منافع ايران دراز شود، ملت ايران با قاطعيت آن دست را از بازو قطع خواهد كرد .

وي خاطر نشان كرد : سنت الهي بر محو ظلم و ستم و حاكميت مومنان و صالحان استوار است و اين قانوني الهي و تخلف ناپذير است .

وي اضافه كرد : امروز در جهان خيزش هاي متعدد و روز افزوني عليه نظام سلطه در جريان است و در مقابل، گرايش به سمت احكام الهي افزايش پيدا كرده است . رييس جمهور تصريح كرد : امروز همه دست در دست هم در جهت عدالت ، خدمت و ساختن در حال حركت هستند و فرياد همه آنها ضديت با استكبار و ظلم و تبعيض است .

دكتر احمدي نژاد اضافه كرد : افتخار ملت ايران اين است كه پرچمدار دعوت به عدالت و صلح طلبي و دعوت بشريت به موعود منتظر و فرزند برومند پيامبر گرامي اسلام حضرت مهدي (عج ) است .

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنراني خود در جمع مردم گيلان با بيان اينكه در 30 سال گذشته كارهاي فراوان و افتخار‌آميزي انجام شد و چهره كشور تغيير يافت، افزود: البته مشكلات زيادي هم در كشور وجود دارد و سرعت كارها علي‌رغم سرمايه‌گذاري فراوان، كافي نيست و هنوز بيكاري، تبعيض، بازدهي پائين فعاليت‌هاي اقتصادي، اتلاف‌ها و دوباره‌كاري‌ها ديده مي‌شود.

وي افزود: خدمتگزاران در دولت بيش از 2.5 سال با مطالعه و استفاده از نظر كارشناسان و اساتيد دلسوز، ريشه تورم، گراني، نوسانات و بيكاري‌ها را شناسايي كرده و در اين زمينه برنامه‌اي را ارائه داده‌اند.

دكتر احمدي‌نژاد با بيان اينكه روزانه بيش از يك ميليون و 800 هزار بشكه نفت در داخل كشور مصرف مي‌شود، گفت: اكنون در ايران 80 هزار ميليارد تومان انرژي مي‌سوزد؛ در حالي كه اگر قرار بود با رعايت استانداردها مصرف شود، بايد نصف يا يك سوم اين ميزان مصرف مي‌شد.

وي با اشاره به اينكه روزانه بيش از 50 هزار ميليارد تومان اتلاف و مصرف نامناسب در بخش انرژي وجود دارد، افزود: اگر همت كنيم و همين يك قلم را با هم مديريت كنيم، به سرعت پيشرفت خواهيم كرد.

رئيس جمهور يادآور شد: امسال بودجه عمراني عملياتي حدود 17 تا 18 هزار ميليارد تومان است اما در مقابل، در يك سال بيش از 50 هزار ميليارد تومان از ثروت ملي مي‌سوزد يا مصرف نامناسب مي‌شود. اگر همت كنيم و اين را احيا كنيم، بودجه عمراني كشور 4 برابر مي‌شود و يا در بخش اشتغال مي‌توانيم با اين پول، ريشه بيكاري را در 2 سال بخشكانيم.

دكتر احمدي‌نژاد تاكيد كرد: حقوق خيلي از مردم كشور ما فقط كفاف زندگي روزمره آنان را مي‌دهد و اگر نوساني اتفاق بيفتد زندگي آنان دچار مشكل مي‌شود.

رييس جمهور ادامه داد: در طول 50 سال كه كشور ما يارانه انرژي را توزيع مي‌كند، بيش از 70 درصد يارانه انرژي به دست 30 درصد مي‌رسد و بخش برخوردار كشور بيش از 30 برابر بخش محروم مصرف مي‌كند.

دكتر احمدي‌نژاد تصريح كرد: البته دهك‌هاي بالاي جامعه هم محترمند، ولي اين خلاف عدالت است كه آنها بيش از سايرين از يارانه استفاده كنند. امروز دولت مصمم است با اصلاح روش توزيع يارانه‌ها اين رقم را استحصال و عادلانه توزيع كند.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: بعد از آنكه در مصاحبه اخير خود در تلويزيون گفتم كه 60 درصد اين مبلغ را بايد به 7 دهك پائين برگردانيم و به ضعيف‌ترها ماهانه حدود 70 هزار تومان پرداخت كنيم، بعضي‌ها عصباني شدند و گفتند چرا احمدي‌نژاد اين موضوع را با مردم در ميان گذاشت. حتما بايد از دسته و گروه آنها اجازه گرفت؟ من نوكر مردم هستم و معتقدم اول از همه بايد مسائل با مردم در ميان گذاشته شود.

وي تصريح كرد: به غير از آن 60 درصد، بقيه وجوه حاصله براي توليد و كارهاي عمراني در نظر گرفته مي‌شود.

رئيس جمهور با بيان اينكه نمايندگان عزيز در مجلس هم حامي و طرفدار طرح دولت هستند و مي خواهند اين طرح با دقت اجرا شود، گفت: با طرح اصلاح يارانه‌ها يكي از رشته‌هاي اصلي تورم مستمر كه عامل تبعيض است از بين مي رود تا ديگر شاهد ديو تورم نباشيم.

دكتر احمدي نژاد در ادامه سخنانش در جمع مردم استان گيلان با بيان اينكه دولت در اين سفر هداياي خوب و خدمات جديدي براي گيلان تدارك ديده است، گفت: استان گيلان علي‌‌رغم همه استعدادها، به دليل پوشش سبز مورد غفلت واقع شده بود، اما در سفر پيشين اين موضوع را كنار زديم.

وي افزود: نرخ بالاي 12درصد بيكاري براي گيلان اسباب شرمندگي همه ما است و دولت براي مقابله قوي با اين موضوع در جلسه خود اجراي 62 طرح بزرگ صنعتي براي گيلان را تصويب مي‌كند.

رئيس جمهور تصريح كرد: در كشوري كه استعداد‌ هست، جوانان هستند و بيكاري هست، يكي از بهترين طرح‌ها، بنگاه‌هاي زودبازده است و بيش از يك ميليون نفر از جوانان كشور و حدود 40 هزار نفر در گيلان با اين طرح مشغول به كار شدند.

وي ادامه داد: دست‌هايي خواستند به اين طرح صدمه بزنند و در وام‌هاي بانكي مدتي وقفه ايجاد شد اما امروز ما در خدمت شما هستيم و طرح بزرگ بنگاه‌هاي زودبازده هم فعال مي شود.

دكتر احمدي نژاد اتخاذ تصميم براي شبكه‌هاي آبياري استان، تخصيص بودجه به راه‌آهن قزوين - رشت، پيگيري راه‌آهن رشت به ساري و ساخت مجموعه‌هاي جديد ورزشي را از جمله مواردي عنوان كرد كه در جلسه روز پنج‌شنبه هيات دولت مورد تصويب قرار خواهد گرفت.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آریا نیوز]
[مشاهده در: www.aryanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن