تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821205177




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور 800 متخصص؛ كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران در مشهد آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور 800 متخصص؛ كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران در مشهد آغاز شد
خبرگزاري فارس: هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران، باحضور 800 متخصص در پارك علم و فناوري خراسان آغاز شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، رئيس پارك علم و فناوري خراسان پيش‌از ظهر امروز در آغاز اين مراسم گفت: اميدواريم برگزاري اين كنگره منجر به بهره‌گيري از علم در صنايع غذايي شود و منشا بركات بسياري در حوزه غذاي كشور باشد.
حسن علم‌الهدايي افزود: با توجه به مزيت‌هاي نسبي و فعاليت‌هاي انجام شده در خراسان رضوي، اين استان به ‌عنوان قطب بزرگي در صنايع غذايي محسوب مي‌شود كه نمودار آن در عرصه راهبردي استان رسم شده‌ است.
وي با تاكيد بر به‌ كارگيري فناوري‌هاي نوين در صنايع غذايي اظهار داشت: در كنار رويكردهاي نوين علمي در صنايع غذايي بايد مبحث الگوسازي در صنايع غذايي و تغذيه اهميت داده شود.
وي ادامه داد: متاسفانه هم‌اكنون طبقه فقير و مرفه جامعه در زمينه به‌ كارگيري مناسب مواد غذايي مختلف دچار مشكل هستند بنابراين آنها از مشكل سوء‌تغذيه رنج مي‌برند.
وي با اشاره به اينكه پژوهشكده علوم و صنايع غذايي خراسان رضوي با 28 سال سابقه انجام فعاليت‌هاي تحقيقاتي به عنوان متولي اصلي تحقيقات صنعت غذاي شرق كشور در پارك علم و فناوري خراسان مستقر است، افزود: اين پژوهشكده در كنار پارك علم و فناوري خراسان آمادگي لازم براي استقرار واحدهاي تحقيق و توسعه صنايع مختلف را دارد.
وي با اشاره به اينكه متاسفانه هم‌اكنون 2 درصد از بودجه صنايع به بخش تحقيقات مربوط مي‌شود، گفت: همچنين صنايع تنها يك درصد از درآمدشان را در بخش تحقيق و پژوهش صرف مي‌كنند.
رئيس انجمن متخصصين علوم و صنايع‌ غذايي ايران خاطرنشان كرد: سال 87 يكي از بحراني‌ترين سال‌ها در طول 40 سال اخير براي صنايع غذايي كشور بوده ‌است.
محمد حسيني بيان‌ داشت: بزرگ‌ترين بحران صنايع غذايي كشور طي سه ماه اخير كمبود شير خواهد بود.
حسيني درباره فعاليت‌هاي اين انجمن گفت: راه‌اندازي پنج مركز علمي كاربردي، انتشار 20 جلد كتاب و ايجاد پايگاه خبري صنايع غذايي ايران از جمله فعاليت‌هايي است كه تاكنون توسط اين انجمن انجام شده‌ است.
وي ايجاد شعب انجمن متخصصان علوم و صنايع غذايي را در مراكز استان‌ها از جمله برنامه‌هاي آتي اين انجمن دانست و تاكيد كرد: همكاري با مديران صنايع غذايي و برگزاري نمايشگاه غذاهاي حلال از جمله برنامه‌هاي اين انجمن است.
قائم‌مقام دبيركنگره علوم و صنايع غذايي ايران نيز در اين مراسم گفت: با توجه به پيشرفت‌هاي علمي كشور دوره دغدغه كاستي تحقيقات كه طي سال‌هاي گذشته مورد انتقاد بوده، هم‌اكنون به سر آمده است.
عبدالمجيد مسكوكي بااشاره به اينكه هيچگونه پژوهشي بدون نتيجه نخواهد بود، افزود: امروزه شاهد رشد توليد مقالات داخلي و چاپ آنها در نشريات علمي بين‌المللي هستيم.
هجدهمين كنگره ملي علوم و صنايع غذايي ايران 24 و 25 مهرماه در پارك علم و فناوري خراسان در حال برگزاري است.
انتهاي پيام/ش
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن