تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1845878147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زوج طلایی فریبکار


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: زوج طلایی فریبکار سینمای ما- سحر عصرآزاد: فیلم «سن پطرزبورگ» در کنار همه ویژگی‌هایی که دارد وقتی با نگاهی مقایسه‌ای به شخصیت‌پردازی مورد توجه قرار می‌گیرد، یک زوج طلایی و کارکردی را در شکلی موجه به سینما معرفی می‌کند. کاراکتر دو مرد، دو رفیق، دو دوست، دو شریک که با روحیات متفاوت و گاه کاملاً متضاد مجبور به همراهی شده و نیاز دراماتیک آنها مشترک می‌شود، این بار در قالب شخصیت‌های فرشاد و کریم نمود خوبی پیدا کرده، اما ردیابی این زوج در سینمای ایران به همین ویژگی اولیه ختم نمی‌شود بلکه با کمی دقت متوجه می‌شویم در فیلم‌های «نقاب» و «نیش زنبور» هم تعریف اولیه شخصیت‌ها، نیاز دراماتیک و اهداف نهایی آنها نیز با هم تشابه دارد. گرچه در «سن پطرزبورگ» فرشاد و کریم در پیچ و خم‌های اولیه داستانی با هم برخورد کرده و به واسطه انگیزه‌های مادی و یافتن گنج با هم همراه می‌شوند، اما نفس همراهی این دو با روحیه اغواگرانه فرشاد و روحیه بدوی و لمپن کریم همان تضاد کلاسیک را تأمین می‌کند. تضادی که این بار به دلیل تأثیری که فرشاد آگاهانه بر زنان می‌گذارد و آنها را فریب می‌دهد، به پیشرفت نقشه آنها برای رسیدن به گنج کمک می‌کند و پیچ و خم‌های جذابی را به مسیر درام می‌دهد. علاوه بر اینکه از وجه بازیگری قرار گرفتن پیمان قاسم‌خانی و محسن تنابنده در نقش این زوج هم تازگی دارد و هم توانسته تضادهای نمایشی و البته ویژگی‌های کاربردی آنها را به خوبی نمایش داده و ترکیبی پذیرفتنی از این زوج پیش روی مخاطب قرار دهد تا مسیر حرکت آنها را پیگیری کند. همین الگو با کمی تغییر در «نقاب» و «نیش زنبور» هم جواب داده و بی دلیل نیست که با کمی اغماض می‌توان «نیش زنبور» را نسخه کمدی «نقاب» دانست. در «نقاب» هرچند قهرمان اصلی زنی است که به قصد انتقامجویی مرگ خواهرش، نقشه‌ای برای به دام انداختن این زوج فریبکار طراحی کرده، اما در بخشی عمده از فیلم قهرمان محوری این زوج هستند، زوجی که پارسا پیروزفر و امین حیایی نقش آنها را ایفا می کند و هم از وجه انتخاب بازیگر و هم شخصیت پردازی - آن بخشی که به فیلمنامه اولیه وفادار مانده - تأثیرگذار هستند. تفاوت این زوج با قهرمانان «سن پطرزبورگ» در این است که آنها فریب دادن زنان و دختران پولدار، سوء استفاده و تلکه کردن آنان را به عنوان یک حرفه و شغل انجام می‌دهند. در واقع یک روند حساب‌شده از آغاز تا پایان ماجرا طراحی کرده‌اند که در درازمدت به یک شکل حرفه‌ای رسیده است. همین رابطه با خوانشی طنز در «نیش زنبور» هم بین زوج رضا کیانیان و رضا عطاران وجود دارد. به این مفهوم که آنها نیز با توجه به رده سنی خود، پیرزنان پولدار را هدف قرار می‌دهند و با تلکه کردن آنها به پول می‌رسند. هرچند در این فیلم زوج کیانیان - عطاران نتوانسته تصویری پذیرفتنی از این الگوی کلاسیک ارائه کند، اما تعریف اولیه شخصیت‌ها، نیاز دراماتیک و نگاهی حرفه‌ای به این کار، «نیش زنبور» را هم با همه نقاط ضعفش در این رده‌بندی قرار می دهد. طبعاً می‌توان نمونه های متعدد دیگری را در فیلم‌های ایرانی و بیش از آن در فیلم‌های خارجی مثال زد که اساس همراهی زوج قهرمان، بر پایه تضاد و نیازهای دراماتیک متفاوت آنها بنا شده باشد، اما به نظر می‌آید تکیه بر اغواگری و فریبکاری مردانه که می‌تواند نمودی متفاوت به شخصیت پردازی مردان بخصوص در رابطه با زنان بدهد و از کلیشه‌های رایج و نگاه تخت فاصله بگیرد، عامل اصلی تفاوت این زوج های فریبکار با نمونه‌های مشابه باشد. منبع : خبر آنلاین




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن