تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعاى شخص روزه دار هنگام افطار مستجاب مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812756876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دفاع افغانستان: تحليل‌ها حاكي از بحراني شدن اوضاع امنيتي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير دفاع افغانستان: تحليل‌ها حاكي از بحراني شدن اوضاع امنيتي كشور است
كابل وزير دفاع ملي افغانستان اعلام كرد كه در نشست اخير وزيران دفاع كشورهاي عضو ناتو در بوداپست مجارستان تحليل عمومي بر اين بود كه وضعيت امنيتي افغانستان نسبت به قبل بحراني تر شده است .

به گزارش ايرنا، عبدالرحيم وردگ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شدت عمليات و نيز تلفات غيرنظاميان بيشتر شده است .

وي در عين حال تاكيد كرد كه اين مساله به آن معنا نيست كه كشورهاي غربي و نيروهاي افغان در جنگ با تروريسم در اين كشور متحمل شكست شده اند.

وزير دفاع يادآور شد: از نظر ما وضعيت قابل كنترل است و قادر خواهيم بود در صورت تجهيز نيروهاي افغان و مساعي بيشتر اوضاع امنيتي را به حالت اوليه باز گردانيم .

وي كه دستاوردهاي سفر هيات نظامي افغان در نشست بوداپست را تشريح مي كرد، گفت : در اين نشست اتفاق نظر بر اين بود كه براي تامين امنيت بايد ارتش و نيروهاي افغانستان تقويت شوند و افغان‌ها عهده دار اين مسووليت شوند.

وزير دفاع افغانستان يادآورشد: تقويت نيروهاي مسلح و واگذاري امنيت به افغان‌ها از نظر سياسي ، اقتصادي و اجتماعي هم به نفع كشورهاي خارجي است وي در ادامه با اشاره به افزايش شمار افراد ارتش افغانستان طي مدت چهار سال به ‪ ۱۳۴‬هزار نفر، تصريح كرد كه در نشست بوداپست بر ادامه طرح اصلاحات در تشكيلات پليس تاكيد شد.

وردگ با بيان اينكه جامعه جهاني در رشد كمي و كيفي پليس افغانستان نقش موثري دارد، افزود: افزايش نيروهاي مسلح نمي‌تواند در شرايط فعلي اقتصادي به تنهايي از سوي افغان‌ها انجام شود.

وزير دفاع افغانستان گفت: مقرر شد كه صندوق جديدي براي دريافت كمك ها در اين رابطه در قرارگاه سازمان نظامي ناتو ايجاد شود.

وي افزود:در حال حاضر يك صندوق وجود دارد و قرار است از آن استفاده شود و يا صندوق ديگري ايجاد گردد.

وردگ گفت كه هم اكنون مقدار تجهيزات از سوي كشورهاي كمك‌كننده به ارتش افغانستان فراهم شده است كه اعتباري براي انتقال آنها موجود نيست.

وزير دفاع افغانستان افزود: براي تجهيز تسليح و آموزش ‪ ۱۰‬هزار نفر به يك ميليارد دلار نياز است كه اين مبلغ در دراز مدت يكصد مليارد دلار خواهد بود.

وردگ اظهار داشت: در نشست بوداپست كاهش تلفات غيرنظاميان مطرح شد و همگي اتفاق نظر داشتند كه افزايش تلفات سبب آسيب جدي و بدبيني نسبت به نيروهاي خارجي مي‌شود و حيثيت دولت افغانستان را هم خدشه دار مي‌كند.

وي افزود: همچنين قرار شد كه تدابيري براي كاهش تلفات در عمليات اتخاذ گردد كه در اين رابطه ناتو دستور العمل جديدي را به واحدهاي مربوطه صادر كرده است .

اين مقام افغان گفت : براي كاهش تلفات غيرنظاميان علاوه بر تشريك مساعي دو جانبه به گسترش همكاري اطلاعاتي نيز نياز است .

وي در ادامه افزود: از سوي هيات افغان در اين نشست مشاركت نيروهاي ناتو در نابودي آزمايشگاه‌هاي هرويين ، حمله به كاروان‌هاي بين‌المللي قاچاق مواد مخدر و نيز پيشگيري از انتقال مواد شيميايي به افغانستان براي توليد هرويين پيشنهاد شد كه پس از بحث زياد مورد تاييد قرار گرفت .

وزير دفاع افغانستان تصريح كرد: نظر وزيران دفاع كشورهاي عضو ناتو بر اين بود تا وقتي كه كشت ، توليد و حمل موادمخدر در افغانستان ادامه داشته باشد و منابع مالي تروريسم از اين طريق تامين گردد، امنيت تامين نخواهد شد.

وي انتقال موادمخدر از افغانستان را طاعون دانست و يادآور شد كه افزايش شماري معتادين در سطح جهاني حيثيت اين كشوررا زير سوال برده و باعث بدنامي شده است .

اين مقام افغان گفت : در نشست بوداپست همكاري منطقه‌اي و مساعدت كشورهاي همسايه براي تامين امنيت و مبارزه با مواد مخدر مورد تاكيد قرار گرفت .

وي ادامه داد: تروريسم به عنوان يك پديده منطقه‌اي مرز نمي‌شناسد حتي كشورهاي قدرتمند به تنهايي قادر به مبارزه با آن نيستند بلكه نياز به عزم جهاني است.

وردگ گفت : در اين رابطه به همكاري منطقه‌اي خصوصا كشورهاي همسايه در مبارزه با اين معضل به عنوان يك اصل اساسي نياز است .

وي از كشورهاي همسايه افغانستان خواست در مبارزه با تروريسم و مواد مخدر كه تهديدي براي جهان است و نيز جنايت‌هاي سازمان يافته با اين كشور همكاري كنند.

اين مقام افغان خواهان مساعي بيشتر منطقه‌اي در اين رابطه شد و گفت :
بدون استفاده از راهكار و راهبرد مشترك پيروزي بر اين تهديدات امكان پذير نيست .

وردگ افزود: افغانستان به عنوان يك كشور مستقل در توسعه روابط با كشورهاي منطقه با هيچ محدوديتي از سوي كشورهاي هم پيمان مواجه نيست و از هر تصميم مثبتي براي افزايش همكاري‌ها استقبال مي‌كنند.

وزير دفاع افغانستان يادآور شد: تامين امنيت اين كشور نيازمند عزم ملي و همكاري منطقه‌اي است و در اين رابطه همكاري كشورهاي همسايه در مبارزه با مواد مخدر و ممانعت از رفت وآمد تروريست‌ها بسيار ضرروي است .
 سه شنبه 23 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن