تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812559373




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس واحد اسلامشهر: طي ربع قرن فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي از خروج ميليونها دلار ارز از كشور جلوگيري شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رئيس واحد اسلامشهر: طي ربع قرن فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي از خروج ميليونها دلار ارز از كشور جلوگيري شد


اسلامشهر- خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس واحد اسلامشهر اظهار داشت :در حال حاضر حدود 3 ميليون نفر از دانشگاه آزاد اسلامي فارغ التحصيل شده اند كه اگر فقط 10 درصد از اين افراد براي ادامه تحصيل به خارج از كشور اعزام مي شدند بيش از 6 ميليارد دلار ارز از كشور خارج مي شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز"اردوي توجيهي دانشجويان ورودي جديد دانشكده هاي ادبيات و علوم انساني – فني و مهندسي – هنر – تربيت بدني – حسابداري و مديريت و علوم پايه دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر با حضور مسئولين محترم دانشگاه آزاد اسلامي و شهرستان اسلامشهر در حرم مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي برگزار شد .
در اين مراسم كه حدود5000 نفر از دانشجويان ورودي جديد ، اين واحد دانشگاهي حضور داشتند ، دكتر علي بدرقه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر با عرض تبريك آغاز سال تحصيلي جديد و ورود دانش پژوهان به مراكز آموزش عالي گفت :ربع قرن از فعاليت دانشگاه آزاد اسلامي مي گذرد ، دانشگاهي كه در ابتداي امر توسط هديه يك ميليون توماني امام راحل شكل گرفت و فعاليت خود را با اين اقدام در سراسر كشور آغاز نمود و تا به امروز بيش از 357 مركز و واحد آموزشي ،0بيش از30 هزار عضو هيئت علمي ، 30 هزار نفر پرسنل ، بيش از 14 ميليون متر مربع فضاي آموزشي، پژوهشي و رفاهي ، 600 مدرسه سما ، 114 آموزشكده سما ، 50 مركز رشد و فن آوري و... موفق شده است عنوان بزرگترين مركز آموزش عالي را به خود اختصاص دهد كه اين نشان شجاعت ، درايت و مديريت مدبرانه دكتر جاسبي رياست عالي و تلاش و كوشش ديگر مسؤلان دانشگاه آزاد اسلامي است كه توانسته به اين مرحله از موفقيت دست يابد و با اين موفقيت توانسته است براي چند سال پياپي رياست شوراي اجرايي اتحاديه دانشگاه هاي جهان اسلام را بر عهده گيرد.
رئيس واحد اسلامشهر در ادامه خطاب به دانشجويان اظهار داشت :در حال حاضر حدود 3 ميليون نفر از دانشگاه آزاد اسلامي فارغ التحصيل شده اند كه اين مسئله خود نشان دهنده مقبوليت در بين افراد جامعه مي باشد كه اگر فقط 10 درصد از اين افراد براي ادامه تحصيل به خارج از كشور اعزام مي شدند بيش از 6 ميليارد دلار ارز از كشور خارج مي شد كه اين امر مي توانست به كشور لطماتي را وارد نمايند كه دانشگاه آزاد اسلامي از اين اقدام جلوگيري نمود چه بسا اگر اين افراد به خارج از كشور اعزام مي شدند پس از اتمام تحصيلات ، مي توانست تبعات فرهنگ مبتذل غربي را براي كشور به ارمغان داشته باشد كه اين مهم باعث از هم گسيختگي فرهنگي اجتماع مي شد .
بدرقه خاطر نشان كرد :دانشگاه آزاد اسلامي در عرصه تحقيقات علمي و پژوهشي توانسته است تا كنون بيش از 4000 مقاله را توليد كرده و موفق شده است در بخش فيزيك و جوش هسته اي در دنيا از صاحب نظران تراز اول باشد .
واحد اسلامشهر نيز در اين راستا در تلاش و تكاپوي فراوان جهت دستيابي به علم و دانش روز مي باشد و در اين خصوص با راه اندازي دفتر تكنولوژي نوين و تشكيل گروههاي علمي در قالب 8 تيم سازه ماكاروني – بتن – ربات مين ياب – شبيه سازي امداد ، بازي هاي رايانه اي موفق گرديده در مسابقات ملي و بين المللي به نتايج درخشان برسد و با همكاري مستمري كه با سازمان مركزي وجود دارد مقدمات راه اندازي رشته هاي جديد مانند نانو تكنولوژي – گرايشهاي بيو تكنولوژي و IT در واحد اسلامشهر انجام شده و بزودي اقدام به پذيرش دانشجو خواهد نمود و اخيراً در مسابقات بتن، واحد اسلامشهر در بين دانشگاههاي آزاد اسلامي و دولتي مقام نخست را كسب نمود.
همچنين با توجه به تخصيص 600 ميليون تومان، كارگاه ها و آزمايشگاه هاي اين واحد دانشگاهي به تعداد بيش از 80 كارگاه و آزمايشگاه رسيد وبا اين اقدام خود كفا شده و از اعزام دانشجويان به مراكز تحقيقاتي و پژوهشي به بيرون از مركز آموزشي كه ساليانه مبالغ هنگفتي صرف انعقادقرارداد با شركت هاي مختلف مي شد ، جلوگيري شد و با اين مهم طي توافقاتي كه با سازمان استاندارد كشور به عمل آمده واحد اسلامشهر تنها دانشگاهي خواهد بود كه بزودي مدرك استاندارد صادر مي كند .
وي با بيان اينكه ما بايد زمينه را براي تحقيقات پژوهشي دانشجويان و محققان فراهم كنيم ، گفت :بايد بتوان چارچوب فرهنگي را در تمام جهات مد نظر قرار داده و در تمام امور به كار ببنديم بطوريكه در اين خصوص واحد اسلامشهر طي دو سال پياپي در اين شهرستان به عنوان دستگاه برتر در امر اقامه نماز برگزيده است كه مويد همين مسئله مي باشد تا بتوان بدون هيچ دغدغه فرهنگي به فعاليت هاي علمي و پژوهشي خود در راستاي رشد و تعالي واحد حركت نماييم و با افتخار نام واحد اسلامشهر را در سراسر كشور تعميم دهيم و در راستاي تكريم ارباب رجوع و اطلاع رساني نيز اداره روابط عمومي واحد اسلامشهر در بين ادارات و نهادهاي شهرستان اسلامشهر مقام برتر را كسب نموده است .
رئيس واحد اسلامشهر در پايان سخنان خود اظهار داشت :در خصوص گراميداشت ربع قرن فعاليت صادقانه دانشگاه آزاد اسلامي جشنواره سراسري ادبي و هنري و چند همايش ملي در اين واحد دانشگاهي نوآوري و در سال شكوفايي برگزار خواهد شد و در اين مكان مقدس عهد مي بنديم كه دست به دست هم داده براي تحقق ارزشهاي مقدس و تعالي علم ، و ترقي علم ، دانش و فرهنگ اسلامي از هيچ تلاشي فرو گذار نباشيم .
در ادامه مراسم جناب آقاي طالشي معاون آموزشي واحداسلامشهر به نمايندگي از كليه معاونين و رؤساي دانشكده ها نيز آغاز سال تحصيلي جديد را به دانشجويان تبريك عرض نموده و افزود :در سال نوآوري و شكوفايي همه با هم در ساختن محيطي دانشگاهي كه در خور شأن دانشگاه آزاد اسلامي باشد اهتمام ورزيده و وظايفي را كه در قبال رشد جامعه اسلامي داريم به خوبي انجام دهيم .
در راستاي تحقق اين امر حوزه آموزش اسلامشهر از بدو تأسيس توانسته با برنامه ريزي دقيق و هدفمند گامهاي مؤثري را در جهت ارتقا و اعتلاي سطح دانش و فرهنگ دانشجويان بردارد و با جذب هرچه بيشتر اساتيد مجرب ، متخصص و متعهد اهداف تعيين شده خود را مطابق استانداردهاي جهاني عينيت بخشد .
وي گفت:تا كنون بيش از 19 هزار دانشجو در مقاطع كارداني و كارشناسي جذب اين واحد شده اند و در آينده اي نزديك نيز چند رشته كارشناسي ارشد به رشته هاي موجود اين واحد اضافه خواهد شد و در طرح توسعه و چشم انداز واحد اسلامشهر تا سال 1390 تعداد اعضاي هيئت علمي تمام وقت به 600 نفر خواهد رسيد – دانشكده هاي مصوب به عدد 12 و رشته هاي تحصيلي به تعداد 150 افزايش خواهد يافت .
به گزارش ايسكانيوز در اين مراسم مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي و شهرستان اسلامشهر ، رئيس ، معاونان ، رؤساي دانشكده ها ،‌ دانشجويان و اساتيد با اهداي تاج گل و نثار فاتحه با آرمانهاي ملكوتي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي تجديد ميثاق نموده و عهد بستند تا همگي در راه اعتلاي نام ايران اسلامي همت گمارند .
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 415]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن