تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على هرگاه عالِم با تقوا و توبه كار نباشد، موعظه اش از دل مردم مى لغزد همچنانكه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817125635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي مطهري:استيضاح وزير كشور را چهارشنبه به هيات رئيسه مي‌‏دهيماستيضاح كردان بر اساس كينه‌‏هاي‌‏ شخصي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: علي مطهري:استيضاح وزير كشور را چهارشنبه به هيات رئيسه مي‌‏دهيماستيضاح كردان بر اساس كينه‌‏هاي‌‏ شخصي نيست


تهران- خبرگزاري كار ايران
علي مطهري به عنوان طراح استيضاح وزير كشور در پاسخ به اين‌‏كه چرا امروز طرح استيضاح علي كردان به هيات رئيسه ارائه نشد، گفت:‌‏ اين طرح به تعداد كافي امضا دارد و آماده ارائه به هيات رئيسه است. ما براي ارائه اين طرح نيازي به امضاي زياد نداشتيم چرا كه تنها ده امضا براي ارائه طرح استيضاح وزرا كافي است.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، علي مطهري در جمع خبرنگاران پارلماني ادامه داد: اين‌‏كه امروز طرح استيضاح وزير كشورارائه نشد به دليل پاره‌‏اي مشكلات آيين نامه‌‏اي بود چون اگر اين طرح را امروز تقديم هيات رئيسه مي‌‏كرديم، هيات رئيسه بايد آن را امروز يا جلسه آينده اعلام وصول مي‌‏كرد و وزيركشور نيز بايد ظرف ده روز در جلسه علني مجلس حضور مي‌‏يافت. از آنجا كه هفته آينده مجلس تعطيل است برگزاري جلسه علني براي نمايندگان با مشكلاتي همراه خواهد بود چرا كه نمايندگان براي سركشي به حوزه‌‏هاي انتخابي خود از تهران خارج مي‌‏شوند.
مطهري با اشاره به مشورت و مذاكره‌‏اي كه با ديگر طراحان استيضاح وزير كشور داشته است، افزود: قرار بر اين شد تا اين استيضاح را روز چهارشنبه تقديم هيات رئيسه كنيم كه همان روز و يا در جلسه يك‌‏شنبه دو هفته بعد اعلام وصول شود.
وي در پاسخ به اينكه اين استيضاح دقيقاً چند امضا دارد؟، گفت: قريب به 30 تن از نمايندگان طرح استيضاح وزير كشوررا امضا كرده‌‏اند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس كه پيش از اين گفته بود يك هفته به دولت فرصت مي‌‏دهيم تا نسبت به وضعيت وزير كشور تصميم گيري كند، در پاسخ به اينكه اين اعلام فرصت را چگونه به اطلاع رئيس‌‏جمهور و وزير كشور رسانديد؟ اظهار داشت: ‌ما اعلام اين فرصت را از طريق رسانه‌‏ها و به واسطه برخي دوستان با پيام‌‏هاي شفاهي به استماع مسوولان دولت رسانديم البته برخي نمايندگان نيز با وزير كشور و يا رئيس‌‏جمهور ديدارهايي داشتند كه اقدامات‌‏شان فردي بوده و نه برنامه‌‏ريزي شده.
وي افزود: اكنون نيز كه اعلام وصول طرح استيضاح وزير كشور به پس از تعطيلات مجلس موكول شده است،فرصتي دوباره براي دولت ايجاد مي‌‏كند تا اين مساله را به شكل كم هزينه‌‏تري حل كند.
مطهري در پاسخ به اينكه آيا شخصاً ديداري با وزير كشور در اين رابطه داشته‌‏ايد يا نه؟، خاطر نشان كرد: نه ديداري نداشتم. البته آقاي كردان براي ديدار با من درخواست ملاقات كردند اما موضوع استيضاح ايشان قابل مذاكره و مصالحه نبود كه بخواهيم ديداري با ايشان داشته باشيم و بعد استيضاح را بنا به اين ديدار انجام بدهيم يا ندهيم.
وي افزود: حتي به شوخي به ايشان گفتم همان‌‏طور كه امام (ره) به بختيار گفتند كه اول استعفا بده بعد به ديدار من بيا، من هم به ايشان گفتم كه اول استعفا بده تا بعد از آن با هم ديدار كنيم.
اين نماينده تهران در پاسخ به سوال خبرنگار "ايلنا" كه پرسيد، شنيده مي‌‏شود رئيس‌‏جمهور تمايل به بركناري وزيركشور ندارند و مي‌‏خواهند علي كردان را در بدنه كابينه حفظ كنند با اين حساب فكرمي‌‏كنيد، استيضاح شما در مجلس به سرانجام خواهد رسيد يا نه؟ اظهار داشت: اين يك مبارزه سياسي است كه بايد براي به سرانجام رسيدن آن تلاش كنيم. براي اين منظور درصدديم تا مجلس را آماده كنيم و با نمايندگان رايزني كنيم تا فضاي مجلس براي برگزاري اين استيضاح آماده شود.
وي با بيان اينكه هر چه پيش رفته‌‏ايم فضاي مجلس آماده‌‏تر شده است، ادامه داد: در اين فرصت، بسياري از نمايندگان به جمع امضا كنندگان طرح استيضاح وزير كشور پيوستند و برخي هم به ما گفتند كه نمي‌‏توانند امضا كنند چون در حوزه‌‏هاي انتخابي‌‏شان با مشكلاتي از جانب استانداران و مسوولين اجرايي ديگر مواجه مي‌‏شوند. اما اين نمايندگان با بيان اينكه موافق استيضاح وزير كشور هستند به ما گفتند كه هنگام برگزاري اين استيضاح به آن راي موافق خواهند داد.
وي در پاسخ به اين‌‏كه آيا با پذيرش اين استيضاح كابينه به مرز راي اعتماد مجدد خواهد رسيد يا نه؟ گفت: ‌دقيق نمي‌‏دانم كه زمان راي‌‏گيري دوباره براي كل كابينه با اين استيضاح فرا خواهد رسيد يا نه.
مطهري كه پيش از اين گفته بود پيش از استيضاح وزير كشور همچون روز عاشورا بار ديگر از استيضاح كنندگان بيعت خواهند گرفت تا امضاهاي خود را پس نگيرند، در پاسخ به اين‌‏كه اين جلسه را چه هنگام برگزار مي‌‏كنيد، ‌اظهار داشت: قرار بود شب گذشته اين جلسه را داشته باشيم كه با توجه به ارائه طرح استيضاح در جلسه روز چهارشنبه هيات رئيسه؛ قرار بر اين شد تا اين جلسه را روز سه شنبه برگزار كنيم.
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌‏كه چرا به دليل مدرك تحصيلي مي‌‏خواهيد وزير كشور را استيضاح كنيد؟، گفت: اين استيضاح صرفا به مدرك تحصيلي وزير كشور مربوط نيست اگر آقاي كردان در جلسه بررسي راي اعتماد به وزارت‌‏شان به نمايندگان مي‌‏گفتند كه تحصيلات‌‏شان معادل فوق ديپلم است و مي‌‏خواستند كه با توجه به سوابق كاري‌‏شان به او راي اعتماد داده شود؛ مشكلي پيش نمي‌‏آيد و مجلس هم هيچ اعتراضي نمي‌‏كرد.
وي افزود:‌ اما در حال حاضر با توجه به جعل مدرك تحصيلي ايشان مساله اغواي مجلس،عدم صداقت و دروغ گويي مطرح است به نظر ما كسي كه مشمول دروغ گويي شده است، نمي‌‏تواند مسوول اداره سياسي كشور و انتخابات آينده باشد.
وي به موضوع رسوايي كلينتون در دوران رياست جمهوري‌‏اش اشاره كرد و توضيح داد: آقاي كلينتون به دليل قسم دروغي كه به دليل رابطه با يكي از همكاران خانمش خورده بود مورد سوال قرار گرفت نه به دليل اصل آن رابطه.
نماينده تهران در پايان تاكيد كرد: استيضاح كردان يك مساله ساده و بر اساس كينه‌‏هاي شخصي نيست بلكه به دليل جلب اعتماد مردم است.
به اعتقاد وي اين استيضاح هم به نفع كشور و دولت است و هم به نفع شخص كردان.
پايان پيام

كد خبر: 451044
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن