واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: لیگ شبيه سازی مربی فوتبال
مسابقه شبيه سازی مربی فوتبال، يک ليگ جنبی رقابتهای شبيه سازی است، که در آن نرم افزارهای هوشمندی که به عنوان مربی آماده شده اند، با استفاده از يک زبان استاندارد (Coaching Language) قادر خواهند بود با تيمهای مختلف کار کنند، و آنها را رهبری و هدايت نمايند. تحقيقات در اين رشته، بر مدلسازی رفتار حريف و سازگار شدن Online متمرکز است. اين نرم افزارها (مربی ها) ميتوانند به دو صورت عمل نمايند: بررسی و تجزيه و تحليل بازيهای قبلی، و تجزيه و تحليل و سازگار شدن در حالی که بازی در حال انجام است.
لیگ شبيه سازی سه بعدی فوتبال
اين رشته، بر مبنای سيستم شبيه سازی که در سمپوزيوم بين المللی ربوکاپ در سال 2003 معرفی گرديد به راه افتاده است. قرار است قابليتهای بسيار زيادتری به Server شبيه ساز سه بعدی اضافه گردد. نرم افزارها و مستندات مرتبط از طريق Sourceforge قابل دسترسی است.
لیگ توسعه شبيه ساز سه بعدی فوتبال
با توجه به اينکه رشته شبيه سازی سه بعدی فوتبال هنوز در ابتدای راه است، مسابقه جنبی ديگری در کنار ليگ شبيه سازی فوتبال راه افتاده است، که شرکت کنندگان ايده های خود را برای افزودن قابليتهای جديد به Server شبيه ساز سه بعدی فوتبال برای سايرين مطرح مينمايند. در پايان به برترين ايده ها (بنا به نظر اکثريت) جوايزی اهدا ميشود.
لیگ شبيه سازی دوبعدی فوتبال
در اين رشته که از جمله قديمی ترين رشته های مسابقات جهانی ربوکاپ است، تيمهايی متشکل از 11 برنامه نرم افزاری هوشمند با استفاده از يک نرم افزار Server به نام RoboCup Soccer Server که از سايت رسمی شبيه ساز ربوکاپ قابل دسترسی است، با هم به رقابت ميپردازند.
لیگ شبیه سازی امداد و نجات
پروژه شبیه سازی امداد روبوکاپ یکی از زمینه های تحقیقاتی – کاربردی جدید روبوکاپ است که هدف اصلی آن ایجاد یک سیستم پشتیبانی تصمیم اضطراری است. با استفاده از جمع آوری اطلاعات مربوط به بلای طبیعی رخ داده (زلزله)، پیشبینی، نقشه ریزی و سرانجام یک واسط کاربر ایجاد چنین سیستمی امکان پذیر می باشد. برای شبیه سازی، یک محیط شبیه سازی فاجعه شهری که روی شبکه ای از رایانه های متصل به هم کار می کند، ساخته شده است. در این دنیای شبیه سازی شده، عامل های ناهمگون مانند آتش نشان ها، فرماندهان، قربانیان، داوطلبان، و غیره عملیات جستجو و نجات را هدایت می کنند. امدادگران انسانی می توانند از این شبیه ساز به عنوان زیربنا و پایه سیستم شبیه ساز مورد نظر خود استفاده کنند و سپس ویژگیهای مورد نظر خود را با اضافه کردن ماژول های مورد نیاز به شبیه ساز به سیستم اضافه کنند. این پروژه موضوعات تحقیقاتی پیشرفته در زمینه های مختلفی را در بر می گیرد. به عنوان مثال در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک، استراتژی رفتار (برای مثال برنامه ریزی چندعاملی، برنامه ریزی بلادرنگ، ناهمگونی عاملها، و غیره) یکی از مسایل پیچیده موجود می باشد. نتایج پژوهش های انجام شده در پروژه شبیه سازی امداد روبوکاپ در اختیار همگان قرار می گیرد. همه ساله افراد زیادی با هدف پژوهش، سرگرمی، و آموزش در این مسابقات شرکت می کنند. طیف گسترده ای از قسمت های مختلف این فناوری در ایجاد یک سیستم اجتماعی ایمن تر در آینده قابل استفاده خواهد بود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فان پاتوق]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]