تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816819797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ هاي لاريجاني درباره كردان، پاليزدار، پرداخت صد ميليوني به نمايندگان... سفرهاي شبه انتخاباتي


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: پاسخ هاي لاريجاني درباره كردان، پاليزدار، پرداخت صد ميليوني به نمايندگان... سفرهاي شبه انتخاباتي
گروه سياسي-دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در روزهاي گذشته به استان فارس سفر كرد ودر جمع مردم و دانشجويان به ارائه سخنراني پرداخت. اين سفر اولين سفر لاريجاني در دوره رياست بر مجلس است. وي اگر چه پيش از اين در جمع مردم قم حضور يافت و به ايراد سخن پرداخت اما از آنجايي كه ايشان سمت نمايندگي مردم اين شهر را به عهده داشت چندان عجيب به نظر نمي رسيد اما سفر رئيس مجلس كه نه نماينده مردم يك استان است و نه وظيفه اي اجرايي در رابطه با مردم كشور و آن استان بر عهده دارد جاي تامل دارد. در اينكه مسئولين كشوري بايد با مردم در ارتباط باشند و از نيازها و درد دل هاي آن ها با خبر باشند، ترديدي وجود ندارد اما همه اين موارد مكانيسم خاص خود را دارد. بطور مثال در همين مورد نمايندگان مردم استان فارس در مجلس شوراي اسلامي بهترين افراد براي رساندن پيام مردم به مسئولين (به ويژه رئيس مجلس) مي باشند و حضور رياست محترم مجلس (با همه مشغله اي كه دارند) در جمع مردم استان ها شائبه هايي را در اذهان بوجود مي آورد. اگر بپذيريم كه اين آخرين سفر لاريجاني به مناطق مختلف كشور نخواهد بود، مي توان به انگيزه هاي اين مسافرت ها ترديد كرد. بدون شك اين سفرها شباهت زيادي به مسافرت هاي استاني علي اكبر ناطق نوري در اواخر سال 75 و در آستانه انتخابات دوم مردم 76 دارد. در آن سفرها نيز ناطق نوري بدون اشاره به نامزدياش در انتخابات رياست جمهوري به ميان مردم استان هاي مختلف كشور مي رفت و راديو و تلويزيون نيز موظف به پوشش خبري سفرهاي رئيس مجلس بود. البته ناطق نوري سفرهاي برون مرزي (مانند سفر به روسيه) را نيز در كارنامه مسافرت هايش دارد كه احتمالا بايد منتظر چنين اقدامي از سوي آقاي لاريجاني نيز بود. آنچه كه شبهه انتخاباتي بودن سفرهاي رئيس مجلس را بيشتر مي كند صراحت در انتقادات وي از وضعيت سياسي و اقتصادي كشور و توجه دادن مردم به ضعف هاي اجرايي نيز مي باشد. كاري كه كمتر در مجلس از سوي ايشان صورت مي گيرد. نگاهي به رئوس مطالب مطرح شده از سوي رئيس مجلس در همين راستا جالب به نظر مي رسد: ايشان در روز اول سفر خود به استان فارس و شهر شيراز با حضور در چهارمين همايش مشترك ائمه جماعات مساجد و ادارات و اساتيد طلاب حوزه علميه استان فارس حضور پيدا كرد و پس از ايراد سخنراني به سئوالات مطرح شده توسط آنان پيرامون وضعيت سياسي داخلي و خارجي و اقتصادي كشور پرداخت.
مجلس حق دارد از حقوق ملت دفاع كند
وي در پاسخ به سئوالي در مورد اين كه چرا مجلس نمي گذارد، رئيس جمهور كار خود را انجام دهد و دخالت مي كند پاسخ داد: مجلس حق دارد جايي كه حقوقي از ملت ضايع مي شود، براي حمايت از حقوق ملت دفاع كند، به طوري كه دولت لايحه خشكسالي را به مجلس آورد، ما به سرعت آن را تصويب كرديم، اين حق نيست در مورد مجلسي كه اين قدر در مسايل مختلف با دولت همراهي مي كند، اين گونه قضاوت شود. ما نبايد در مجلس وكيل الدوله باشيم كه فقط امضا كنيم، بلكه جايي كه دولت خلاف مي كند، بايد اقدام كنيم، چرا كه سوگند خورده ايم و بايد به سوگند خود عمل كنيم، بنابراين اگر احساس شد، حق مردم ضايع مي شود، هر كه خوشش بيايد يا بدش بيايد، بايد به صحنه بيايد. دكتر علي لاريجاني سپس در نشستي با تشكل هاي دانشجويي در شيراز كه از سوي شوراي مركزي جامعه اسلامي دانشجويان برگزار شده بود، به سوالات دانشجويان پاسخ گفت.
در قضيه 100 ميليون تومان، دنبال پنهان كاري نبوديم
به گزارش ايسنا رئيس مجلس در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان در توضيح 100 ميليون تومان كه به «فقيرترين مسئولان كشور» پرداخت مي شود، اظهاركرد:« در اين قضيه منصفانه فكر كنيد. ما دنبال مخفي كاري نبوديم. من خود حتي يك ريال هم از مجلس دريافت نكردم.» وي گفت:« وقتي يك نماينده از استان خود به تهران مي آيد، نه جا و نه مكان دارد. كاري كه ما كرديم اين بود كه وامي به آنها بدهيم تا خانه اي اجاره كنند; چرا كه يك خانه 120 متري در تهران 60 تا 70 ميليون تومان قيمت اجاره اش بود. شما كه بهتر از ما اطلاع از وضعيت مسكن در تهران داريد. البته برخي از نمايندگان اصلا اين وام را نگرفتند.متاسفانه حرف نارسي زده مي شود كه ذهنيت ايجاد مي كند; چرا كه خبر دارم برخي نمايندگان هنوز در هتل زندگي مي كنند و نتوانسته اند خانه اجاره كنند. بنابراين بحث وام چيز پنهاني نبود، كه پنهان كنيم.»
درباره پاليزار نمي توانيم قضاوت كنيم
لاريجاني در پاسخ به سوال يكي ديگر از دانشجويان مبني بر اين كه پرونده پاليزار چه وضعيتي دارد، ما شنيده ايم كه قاضي پرونده براي توضيحاتي به مجلس آمده است؟، خاطرنشان كرد:« قاضي پرونده به مجلس احضار نشده بلكه يك پيشنهادي بود كه چند روز گذشته در مجلس مطرح شد. ما درباره پاليزار نمي توانيم قضاوت كنيم فقط مي دانم در اعترافاتي كه داشته نكاتي را بيان كرده كه با حرف هاي اوليه وي كه در دانشگاه گفته بود متفاوت بوده و محكمه در اين مورد نظر خواهد داد و ما نمي توانيم نظري بدهيم. منتظر مي مانيم تا محكمه نظر خود را بيان كند.»
با رئيس جمهور اختلاف داشتم
لاريجاني درباره استعفاي خود نيز اظهار كرد:« از نظر مديريتي با رئيس جمهور اختلاف نظرهايي داشتم كه احساس كردم كه ادامه فعاليتم به كار لطمه مي زند و تصور داشتم مي توانم در گوشه ديگري پستي بگيرم اما نبايد به كشور لطمه زده شود. بنابراين خود پيشنهاد كردم كه شخص ديگري جاي بنده در اين سمت قرار گيرد. در ضمن من خود نيز در اين مساله كمك كردم. غرب نمي خواهد بپذيرند ايران با اين همه ظرفيت و نيروي متخصص و دانش هسته اي به جلو پيش رود. بايد در اين مسير به همه مسئولان به ويژه رئيس جمهور كمك كرد تا كار به جلو پيش برود.»
از اين دكترهاي قلابي در كشور كم نداريم
وي در پاسخ به سوال برخي دانشجويان درباره مدرك كردان كه عنوان مي كردند «آيا كسي كه به راحتي براي مدرك تحصيلي اش سرش كلاه مي رود صلاحيت صيانت از كشور را دارد يا خير؟» و شعار سر مي دادند كه «كردان مداركت كو؟، مجلس نظارتت كو؟» اظهار كرد:« از اين دكترهاي قلابي در كشور كم نداريم.» رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: « اولين مساله اي كه ما نياز داشتيم اين بود كه در مجلس مساله مدرك كردان را مشخص كنيم كه مباحث پيرامون اين موضوع صحت دارد يا خير. بنابراين كميته اي تشكيل شد و از رئيس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درخواست كردم تا اين موضوع را به طور دقيق پي گيري كرده و گزارش بررسي نيز در مجلس قرائت شد; چرا كه دليلي براي پنهان كردن نتيجه اين گزارش نداشتيم و حتي اين جانب در زمان راي اعتماد وزرا كه برخي اعتقاد داشتند جلسه بايد غيرعلني شود معتقد بودم هركس هرچه مي خواهد بگويد و مردم بايد همه چيز را بدانند.» لاريجاني خاطرنشان كرد:« بررسي ها نشان داد صحبت ها درباره مدرك وزير كشور درست بوده و پس از قرائت گزارش در مجلس و چاپ آن در روزنامه ها، وزير كشور با من ملاقاتي داشتند كه من گفتم لازم است شما خود در اين مورد تصميم بگيريد و اگر اين موضوعي است كه اشتباهي در آن پيش آمده، شما بايد تصميم خود را اتخاذ كنيد.» دانشجويي در اين بين به لاريجاني گفت:« كردان معاون خود شما هم بود.» كه لاريجاني پاسخ داد:« اگر كسي استاندار شد و گفت من دكترا دارم بايد به او اعتماد كنيد و او نبايد خلاف بگويد. موضوع اين بود كه كسي از مساله مدرك كردان خبر نداشت. ما كه مدرك نمي بينيم، اصل بر اعتماد است. آن لحظه اشكال از مجلس نبود و ايشان اشكال داشت كه بايد رفع مي كرد.» رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود:«با توجه به اين كه بررسي ما نشان مي داد كه مدرك دكتراي كردان براي ما واقعي نيست، ما به ايشان توصيه كرديم خودش تصميم بگيرد. مجلسي ها هم بر روي اين مساله نظر دارند.»، برخي دانشجويان در اين بين با صداي بلند تقاضاي استيضاح كردان را مطرح كردند كه رئيس مجلس به آنان پاسخ گفت:« ما خودمان راه را بلديم، شما نياز نيست به ما بگوييد.»
مجلس هشتم از مجلس ششم و هفتم بهتر است
وي در ادامه در واكنش به اقدام يكي ديگر از دانشجويان كه با الفاظ بسيار تندي درباره رئيس جمهور و مجلس صحبت كرد، خطاب به وي گفت:« ممكن است به احمدي نژاد ايراد داشته باشيد، اما شما حق نداريد به رئيس جمهوري كه طبق راي مردم رئيس جمهور شده است توهين كنيد. مي توانيد بگوييد كار مجلس را قبول نداريد، نه اين كه كار اين مجلس را كه به نمايندگان آن راي داده اند قبول نكنيد. خيالتان راحت، مجلس هشتم از مجلس ششم و هفتم بهتر است.» رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه گفته مي شود مجلس مي خواهد خود را از نظام پرداخت جدا كند؟، ضمن رد آن گفت:« اين طور نيست. اين حرف ها دروغ است و هيچ تصميمي در مورد اين موضوع گرفته نشده. احساس مي كنم يك جرياني مي خواهد اين مسايل را مطرح كند.»
به نظر مي رسد صف بندي هاي سياسي و مسائل مختلف كشور رئيس مجلس را به اين نكته واقف كرده است كه از ميان نامزد هاي مطرح در ميان اصولگرايان بهترين موقعيت را براي استفاده از ظرفيت هاي تبليغاتي دارا مي باشد چرا كه حضور او راس يكي از سه قوه جايگاهي است كه در منظر عموم مردم به خوبي قابل رويت است و فرصتي براي برخي اظهار نظرها كه از يك كانديداي صرف رياست جمهوري برنمي آيد.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن