تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821270587




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صادرات نفت عراق در ماه گذشته كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: صادرات نفت عراق در ماه گذشته كاهش يافت
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 87/07/19
وزارت نفت عراق اعلام كرد ميزان صادرات نفت اين كشور در ماه سپتامبر گذشته كاهش يافت و به يك ميليون و ششصدو چهل هزار بشكه در روز كاهش يافت .
به گزارش خبرگزاري رويترز از بغداد؛ سخنگوي وزارت نفت عراق ديروز گفت صادرات نفت خام عراق ماه سپتامبر گذشته و براي دومين ماه پياپي كاهش يافت و از روزانه يك ميليون و هفتاد و پنج هزار بشكه در ماه اوت گذشته به يك ميليون و ششصد و چهل هزار بشكه در ماه گذشته رسيد .
عاصم جهاد تصريح كرد صادرات نفت عراق از طريق بندر بصره در جنوب عراق نيز از روزانه يك ميليون و چهار صد و پنجاه هزار بشكه در ماه اوت گذشته به يك ميليون و سيصد و بيست هزار بشكه در ماه سپتامبر كاهش يافت .
سخنگوي وزارت نفت عراق ياداورد مسائلفني ، شرايط نامساعد جوي و تاخير در روند اجراي برخي طرحها از علل اصلي كاهش ميانگين صادرات نفت از حوزه هاي نفتي بصره در جنوب عراق است .
عاصم جهاد تصريح كرد كمبود كارشناس خارجي و نيز نبود تجهيزات جديد براي بازسازي تاسيسات نفتي عراق نيز از عوامل كاهش صادرات نفت اين كشور هستند .
حسين شهرستاني وزير نفت عراق در ماه سپتامبر گذشته اعلام كرده بود بغداد گفتگوهاي خود با برخي شركتهاي خارجي را براي امضاي قراردادهاي پشتيباني از تاسيسات و مراكز نفتي با هدف افزايش ميانگين توليد نفت اين كشور به ميزان روزانه صد هزار بشكه در شش حوزه نفتي لغو كرده است .
وزير نفت عراق گفت صادرات نفت خام از حوزه نفت كركوك در شمال عراق به ميزان كمي افزايش يافته و از ميانگين سيصد و شش هزار بشكه در ماه اوت گذشته به سيصد و بيست و دو هزار بشكه در ماه سپتامبر گذشته رسيده است .
به گفته وزارت نفت عراق افزايش محدود صادرات نفت از شمال عراق در حالي صورت گرفت
كه بر اثر انفجار بمب ، صادرات نفت به بندر جيهان تركيه براي پنج و شش روز متوقف شده بود .
خطوط انتقال نفت شمال عراق در واقع دومين مسير اصلي صادرات نفت عراق است و مقادير زيادي نفت عراق از طريق بندر بصره در جنوب بغداد به بندر جيهان تركيه ارسال مي شود .
106/148/
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن