تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه حقيقت خوشبختى آن است كه پايان كار انسان خوشبختى باشد و حقيقت بدبختى آن ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812117937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قـوانيـن اصـلي ارتبـاطـات در محيط كـار


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: قـوانيـن اصـلي ارتبـاطـات در محيط كـار


دانستن چگونگي رفتار با مردم به‌اندازه شايستگي‌هاي فـنـي و مـديريتي اهميت دارد. به بدترين كارفرمايي كه تـا حـال داشـتـه‌ايـد فـكر كـنـيد. بـيـاد آوريـد كـه چطـور فقدان مهارت‌هاي رفتار با ديگران در او باعث دلسردي و عدم بهره وري ديگران و خروج شما از محل كار با نا اميدي شد.

يك انسان موفق نيمي كارمند است، نيمي سياستمدار. او مي‌داند كار كردن با ديگران بخصوص در دنياي كنـونـي كـه مملو از انسان‌هاي دمدمي مزاج و زود رنج اسـت، روال ارتباطي خاصي را مي‌طـلبد.

او سـخـن يـكـي از بــزرگان جامعه شناس كـه «هنـگـام برخورد با مردم به خاطر داشـته باشيد با مخلوقات منطقي طرف نيستيد، بلكه با مخلوقـات احـساسـاتي، مـوجوداتـي كه سرشار از تبعيض، روحــيات پيشداوري و تعصب هستند دست بگريبانند، طرف هستــيد،» را مد نظر دارد. در ايـن قسمت برخي از قـوانـيـن اصـلـي ارتـبـاطات انـساني در فضاي كاري را مشاهده مي‌كنيد.

1) ديگران را با نام صدا بزنيد صدا كردن ديگران با نام كوچك، خوشايندترين آواز براي گوش هر كسي است. وقتي نام فردي را به كار مي‌بريد، در حقيقت پيغام خود را به صورتي اختصاصي و تنها براي شخص او مبـدل مي‌سـازيد. همچنين علاقمندي و ميزان اهميت شما را نسبـت به فرد مي‌رسـاند. اين يك ابزار ساده براي كاستن از جبهه‌گري‌هاي شخص است، چـرا كه يك نوع وجه تـعهــد به وجود مي‌آورد. جملات خود را با اسامي افراد آميخته و بـا سـؤالاتي نظـير، «علي، امروز خوب هستي؟» آغاز كنيد.

2) اشتباه خود را بپذيريد اعتراف به اشتباهات در مـحيط كـار يكي از ستوده‌ترين اعمال است، چون ‌اندك افرادي مبادرت به آن مي‌كنند. بياموزيد كه چگونه تـكبر و خودخواهي را كنار گذاشته و بپذيريد كه كامل نيستيد. فقط در اين كـار زياده روي نكنيد مثلا لازم نـيست با عذرخواهي‌هاي فـراوان در جـلسـات اقـدام به بيان اشتباهات خود كنيد. يك جمله «من اشتباه كردم و متوجه آن مي‌شوم،» كفايت مي‌كند.

3) ديگران را با معيارهاي بالا درنظر بگيريد

افرادي در بين ما، اينگونه فكر مي‌كنند كه هيچ كسي جز خودشان قادر به انجام صحيح امور نيست، جزء اين گروه از افراد نباشيد.

به قابليت‌هاي ديگران اعتماد كنيد. در واقع به آنها در انـجام دادن كارها به بهترين وجـه ممكن اطمينان داشتـه بـاشيد. ايـن به مـعناي داشتن انتظارات بيش از حد نيست. باور داشتن يك فرد او را تشـويـق بـه انـجـام كـارها با حداكثر توان كرده و مانع نااميدي مي‌شود.

4) علاقه‌اي صادقانه و صميمي از خود نشان دهيد هر فردي در دفتر كار شما داراي سابقه‌اي غني از علايق، تجارب و سلايق است، حتي اگر نقطه اشتراكي با هم نداريد، در مورد اطرافيانتان اطلاعات كسب كنيد و نسبت به علايق و سلايق آنها، علاقه‌اي صادقانه از خود نشان دهيد. اگر يكي از همكاران شما گفت كه شركت در گيم‌هاي آنلاين را دوست دارد، در مورد آن از او سؤال كنيد، حتي اگـر بـراي شـما جالب نيست. نه تنها مي‌توانيد چيز جديدي ياد بگيريد، بلكه اگر در آينده به آن گرايش پيدا كنـيـد، از امتيازاتـي برخوردار خواهيد شد. مردم دوست دارند كه ديگران آنها را به خاطر داشته باشند.

5) از ديگران تعريف و تمجيد كنيد فقط نگوييد «خوب بود.» در مورد تعريف خود صريح تر بوده و نشان دهيد كه در مورد آنچه كه فرد در حقيقت انجام داده است، آگاهي داريد. «علي، تـو خيـلي خوب جلسه را اداره كردي به خصوص وقتي همه از مسير موضوع اصـلي منـحرف شده بودند،» اين يك مثال خوب است. در عين حال سعي كنيد به ندرت و فقط زماني كه واقـعا نـيـاز است انتقاد كنيد. انتقاد را طوري بيان كنيد كه مانند يك نصيحت سازنده از طرف دوستي قـابل اعـتماد در نظر گرفته شود.

6) مراقب حرفهايتان باشيد

اگر تصميم پيگيري كاري را نداريد، نگوييد كه آن را انـجـام خواهيد داد. اعتبار شما ارتباط تنگاتنگي با كلامتان دارد. اگر به قول خود عمل نكنيد، در مـورد كـارهـاي بـزرگ بـه شـما اعتماد نمي‌شود و در نتيجه پيشرفتي نمي‌كنيد.

7) قدرداني كنيد اگر فـردي لـطفـي به شما كرد، و يا براي انجام كاري براي شما از خواسته خود گذشت، حتماً از او قدرداني كنيد زيرا شما به خودي خود مستحق لطف نيستيد و كسـي بــه شما بدهكار نيست.

8) با ملاحظه باشيد هـرگز تصور نكنيد كه ديگران سخنان شما را مساعد و ارزشمند تلقي خواهند كرد. برخي افراد به صورت طبيعي تك تك كلماتي كه شخص بـيـان مي‌كنـد را بـراي يـافــتن يك رودررويي شخصي مورد جستجو قرار مي‌دهند. شما نمي‌تـوانيـد اينگونه افراد را تغيير دهيد، اما قادريد نزد آنها حرف‌هاي خود را با دقت سازماندهي كنيد.

پيش از صحبت كـردن فكر كنيد و مطمئن شويد كه هيچ ابهامي كه باعث سوء تعبير شود در سـخنان شما وجود ندارد. همچنين مي‌توانيد سعي در فهميدن نقطه نظرات ديگران كنيد تا از بروز سوء تفاهمات ممانعت بعمل آوريد. ممكن است عميقاً اعتـقـاد بر حـقانـيـت خـود داشـتـه باشيد، اما متوجه شويد كه ديگران به همين منوال درباره عقايد و باورهايشان مي‌انديـشند. شما بايد نظرات آنها را محترم شمرده و ببينيد چرا آنها اينگونه فكر مي‌كنند. به جاي مـشاجره از ديگران بخواهيد در مورد مواضعشان توضيح دهند. مجبور نيستيد موافقت كنيد، اما مي‌توانيد بگوييد، «من متوجه هستم شما چه مي‌گوييد.»

9) از خود گذشتگي كنيد گه گاهي از مكان شغلي خود خارج شده و به ديگران در كـارهـايشـان كـمك كنيد. اين عمل را بدون اينكه از شما درخواست شود انجام دهيد. گفتن، «كمك لازم نـداري؟» يك تاثير دوگانه در پي دارد. ابتدا، شما ديگران را تشويق بـه از خـود گـذشتـگي مي‌كنـيد و در نتيجه محيط كاري مثبت‌تري ايجاد خواهد شد. دوم، بـراي خود لطفي متعاقب را خريداري مي‌كنيد، چرا كه مهرباني هميشه بازمي‌گردد.

10) متواضع باشيد تلاش‌هاي مشهود براي تحت تاثير قرار دادن همكاران و اشخاص مافوق نـتـيجه عكس به همراه خواهد داشت. هيچكس آدم خودنما را دوست ندارد. اگر مي‌خواهيد كمالات شما تـوسـط ديـگران تصديق شوند، كافي است تمرين بردباري بيشتري بكنيد. كاميابي‌هاي شما زماني مصداق واقعي پيدا مي‌كنـند كـه اجازه دهيد ديگران خود متوجه آنها شوند نه اينكه مرتب صحبت از آن به ميان آوريد.

11) به حفظ آبروي ديگران كمك كنيد هر كسي اشتباه مي‌كند. به دفعه قبلي كه اشتباهي خجالت آور مرتكب شديد فكر كنيد. دوست نداشتيد كسي بيـايـد و اشـتـباه شـمـا را كـوچـك جلوه داده و از جديت آن بكاهد؟ پس همين كار را شما در مورد ديگران انجام دهيد. با خنـديـدن به اشتباهي كه شخص (نه با خنديدن به خود شخص) مرتكب شده به همراه ضربه‌اي دوستانه به شانه‌هاي او از پريشانيش بكاهيد و بگوييد، «اين براي بهترين افراد اين شركت هم ممكـن است پيش بيايد.» با اين كار به او و به ديگران اطمينان مي‌دهيد كه دنيا به پايان نرسيده است.

اگر مناسب است، به جاي جلب توجه بي مورد نسبت به اشتباه رخ داده، هيـچ چيزي نگوييد.




 چهارشنبه 17 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن