تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821291296




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيركل حزب اعتماد ملي: نبايد عده اي در اجماع سواره و عده اي پياده باشند


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: دبيركل حزب اعتماد ملي: نبايد عده اي در اجماع سواره و عده اي پياده باشند
دبيركل حزب اعتماد ملي در گفت وگوي خود با ايلنا در مورد طرح حزب اعتماد ملي مبني براعلام يك كانديدا از سوي هر يك از احزاب اصلاح طلب و تعيين كانديداي نهايي اصلاح طلبان از ميان آنها براساس ميزان مقبوليت شان در جامعه، اظهار داشت: هنوز مشخص نيست چه كساني مي خواهند براي كانديداتوري اعلام آمادگي كنند و فقط در مورد افراد صحبت مي شود. به عنوان مثال اكنون فردي مانند محمدرضا عارف مطرح است كه او هم اعلام كرده كه در صورت نيامدن خاتمي، من هستم و ساير افراد هم به رايزني و گفت وگو مشغول هستند. برخي گروه هاي اصلاح طلب، نجفي، عبدالله نوري و حتي من را داراي شرايط كانديداتوري مي دانند.
وي با اشاره به اهميت انتخابات رياست جمهوري دهم، از افرادي كه در تصميم گيري براي اعلام آمادگي خود مردد هستند، خواست تا زودتر تصميم خود را اعلام كنند و در عين حال اظهار داشت: اگر افراد متعددي از جبهه اصلاحات، بخواهند كانديدا شوند، امكان پخش آرا و در نتيجه شكست اين جريان وجود دارد.
كروبي با اشاره به تاكيد برخي اصلاح طلبان بر لزوم وحدت در جبهه اصلاحات، توضيح داد: اين وحدت چگونه بايد ايجاد شود؟ من هنوز تصميم به آمدن نگرفته ام اما اگر زماني تصميم بر اين شد كه بيايم، گروهي نمي تواند به من بگويد كه آقا شما نياييد و فلاني بيايد. اين كارها معنا ندارد زيرا ما كار حزبي و تشكيلاتي مي كنيم و اين حق را به افرادي مانند آقاي عارف و ديگران هم مي دهيم.
دبيركل حزب اعتماد ملي گفت: آنهايي كه مصمم به آمدن هستند، به تدريج تصميم خود را اعلام و فعاليت هاي خود را آغاز كنند، ستاد تشكيل دهند و به سفرهاي استاني بروند. زماني كه فردي اعلام آمادگي مي كند بر روي آن فرد در خانواده ها و محيط دانشگاه و مدارس و محيط هاي ديگر بحث و تحليل مي شود.
دبيركل حزب اعتماد ملي در پاسخ به اين سوال كه اگر طي فرآيندي خودتان مطرح كرده ايد، اجماع اصلاح طلبان بر سر فردي غير از شما باشد، آيا از حضور در عرصه انتخابات منصرف مي شويد؟ تصريح كرد: من كنار مي روم، نشان داده ام و پاي آن هستم و انسان لحظه اي هم نيستم كه هر ساعت، چيزي بگويم . نكته اي كه بسيار مهم است مقدمات آن اجماع است. بالاخره وقتي بر سر چگونگي حضور تفاهم حاصل شد بايد اين نكته را متذكر شد كه اين همكاري در همه مراحل ادامه پيدا كند.
وي ادامه داد: عقلاي جريان و معتمدين در تصميم سازي ها و تصميم گيري ها حضور داشته باشند و بر مبناي مكانيزم از پيش طراحي شده حركت كنند. اين گونه نباشد كه عده اي سواره و برخي ديگر پياده بمانند و گرنه همچون گذشته همه زحمات بر باد مي رود. همه جريان در پيروزي و شكست قبل و بعد از آن شريك باشند.
وي در پاسخ به اين سوال كه شوراي حكميت اصلاح طلبان بايد از چه افرادي تشكيل شود، تصريح كرد: اين شورا مي تواند شامل عناصر سياسي مانند آقايان محتشمي پور، موسوي خوئيني ها، نجفي، مرعشيو افراد ديگري از عقلا و معتمدين باشد كه بنشينند و تصميم نهايي را اتخاذ كنند.

حضور آراي خاموش
در انتخابات به نفع ماست

كروبي ادامه داد: اصلاح طلبان داراي يك كف راي كم انگيزه هستند كه اگر اين كف راي كم انگيزه باقي بماند، به نفع رقيب است اما اگر آراي خاموش و كم انگيزه به پاي صندوق هاي راي بيايند، به نفع ما است. وقتي مكرر بگوييد نتيجه ندارد و فلاني بي خود كانديدا شد و غيره، موجب كاهش مشاركت مردم در پاي صندوق هاي راي مي شويم. اين شيوه صحيحي نيست و بايد تمام تلاش خود را به كار بست تا با افزايش اميد و تحرك، مردم به صورت گسترده در صحنه حاضر شوند چرا كه اين حضور تعيين كننده است.

اجماع اصولگرايان
بر احمدي نژاد بعيد است

كروبي در مورد استراتژي اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري دهم پيش بيني كرد: احتمال اجماع بر روي احمدي نژاد از سوي اين جريان، بعيداست. در حال حاضر قاليباف فعال و جدي است، البته افراد ديگر هم مطرح هستند و مشخص است كه كانديداي آنها حداقل يك نفر نخواهد بود; در جناح اصولگرا، ريش سفيدان به نحوي وارد مي شوند كه مشكلي پيدا نشود. آنها هم اختلاف دارند اما آنگونه كه مي خواهند، مي شود. اگر يادتان باشد جناب آقاي آرمين گفته بود روي اختلاف آنها هم حساب مي كرديم ولي ما قبل از آن گفته بوديم كه روي اختلاف آنها حساب نكنيد. آنها طوري سمت و سو داده مي شوند كه مي دانند چه كار كنند. براي اين انتخابات هم ممكن است سه يا چهار نفر از آن جناح كانديدا شوند اما اوضاع به سمتي مي رود كه آن فردي را كه مي خواهند، بشود.
وي دو مساله را در ميزان حضور مردم در پاي صندوق هاي راي مهم ارزيابي كرد و با بيان اينكه مورد اول شخصيت كانديداهاست، اظهار داشت: به عنوان مثال، خود خاتمي نفوذ زيادي دارد كه به خاطر مجمع روحانيون نيست بلكه به شخص خود خاتمي برمي گردد، دوم افراد موثر و صاحب نفوذ در سراسر كشور و سوم احزاب و تشكل ها هستند.
دبيركل مجمع روحانيون مورد دوم را خود مردم ناميد و اظهار داشت: مردم ما حزبي عمل نمي كنند كه بگوييم حزب نيرومندي داريم و نتيجه مي دهد. ما هم كه اكنون داراي حزب هستيم و به آينده فكر مي كنيم.
 سه شنبه 16 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن