تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816180377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه:تصويب ضرورت پيوستن اسرائيل به NPT پيروزى بزرگى براى صلح است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: سلطانيه:تصويب ضرورت پيوستن اسرائيل به NPT پيروزى بزرگى براى صلح است
نماينده ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى گفت: تصويب ضرورت پيوستن اسرائيل به پيمان NPT در نشست روز پايانى مجمع ساليانه آژانس يك پيروزى بزرگ براى كشورهاى طرفدار صلح است. به گزارش خبرگزارى فارس، على اصغر سلطانيه در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط با بيان اين مطلب افزود: ايران در موقعيتى قرار ندارد كه براى تامين سوخت مورد نيازش به ديگر كشورها اطمينان كند و در مقابل از غنى‌سازى اورانيوم خود دست بردارد. وى با قدردانى از روسيه براى تامين سوخت نيروگاه هسته‌اى بوشهر گفت: مسكو فقط سوخت يك‌سال اين نيروگاه را تامين كرده‌ است. با در نظر گرفتن اين موضوع، آيا عاقلانه است دولتي، آينده صنعتى خود را در گرو طرف‌هاى خارجى غيرمطمئن قرار دهد يا خودش سوخت مورد نيازش را تامين كند؟ سلطانيه با بيان اين كه كشورهاى صادر كننده سوخت هسته‌اى نمى‌توانند سوخت بيش از يكى ، دو كشور را تامين كنند، تصريح كرد: از سال 1987 تاكنون مجامع بين‌المللى در تضمين تامين سوخت مورد نياز ايران با شكست مواجه شده‌ است. با وجود اين، برخى كشورها و نهادهاى بين‌المللى از ايران خواسته‌اند كه غنى‌سازى اورانيوم خود را كه براى توليد سوخت مورد نياز فعاليت‌هاى صلح آميز هسته‌اى‌اش صورت مى‌گيرد، متوقف كند. سلطانيه با اشاره به بيانيه پنجاه و دومين نشست سالانه آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى كه در آن بر ضرورت پيوستن رژيم صهيونيستى به پيمان جلوگيرى از گسترش سلاح‌هاى هسته‌اى تاكيد شده، گفت: اين يك پيروزى بزرگ براى كشورهاى طرفدار صلح به شمار مى‌رود و به عارى‌سازى خاورميانه از سلاح‌هاى هسته‌اى كمك مى‌كند، به علاوه اين بيانيه تاكيد دارد اسرائيل و آمريكا فرصت تحقق صلح در اين منطقه را از بين برده‌اند. نماينده ايران در آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى درباره صلح آميز بودن فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران تاكيد كرد: تهران بارها اعلام كرده‌ درصدد دستيابى به سلاح‌هاى هسته‌اى نيست و اين موضوعى است كه امام خمينى (ره) و آيت‌الله خامنه‌اى رهبر معظم انقلاب بر آن تاكيد كرده‌اند و از كشورهاى داراى سلاح‌هاى هسته‌اى خواسته‌اند اين سلاح را منهدم كنند. اين مسئله نيز خواسته علما، شخصيت‌هاى فرهنگى و افكار عمومى مردم ايران است. وى افزود: اگر هدف ايران از فعاليت‌هاى هسته‌اى دست‌يابى به سلاح‌هاى اتمى بود، بعد از پيروزى انقلاب اسلامى از پيمان جلوگيرى از گسترش سلاح‌هاى هسته‌اى خارج مى‌شد و اين فرصت را از دست نمى‌داد، اما تهران به اين پيمان و شروط آن متعهد باقى ماند، بدون اين كه خواستار بازنگرى در هيچ‌يك از بندهاى آن شود. همچنين على اصغر سلطانيه با انتقاد از سكوت كشورهاى غربى در برابر برنامه‌هاى هسته‌اى سرى رژيم صهيونيستى گفت كه مردم غرب بايد حقايق را در مورد اقدامات كشورشان بدانند. به گزارش ايسنا، غرب به رهبرى آمريكا در كنفرانس عمومى آژانس بين المللى انرژى اتمى مانع صدور قطعنامه عليه رژيم صهيونيستى شد. اين قطعنامه از سوى كشورهاى عربى و ايران و با هدف توقف پنهانكارى‌هاى اين رژيم در زمينه برنامه تسليحات هسته‌اى‌اش پيشنهاد شده بود.

على اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در گفت‌وگو با شبكه خبرى پرس.تي.وى اظهار كرد: مردم كشورهاى اروپايى و غربى حق دارند بدانند نمايندگان‌شان در چنين كنفرانس‌هايى چه تصميماتى مى‌گيرند. نمايندگان كشورهاى غربى خواسته جامعه بين‌المللى را كه پيوستن فورى اسرائيل به پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اى (ان.پي.تي) است، ناديده مى‌گيرند. كشورهاى اسلامى با پشتيبانى كشورهاى عضو جنبش غيرمتعهدها اعلام كردند اين آخرين تلاششان براى مقابله با تسليحات اتمى مخفى رژيم صهيونيستى نخواهد بود و در كنفرانس عمومى سال آينده محكم‌تر در برابر آن خواهند ايستاد.

سلطانيه پيش‌تر نيز در واكنش به سخنان ديويد پلوك، عضو موسسه سياست خاور نزديك در واشنگتن كه عقيده داشت «صلح ميان ايران و اسرائيل سازنده است»، اين موضوع را كاملا منتفى دانست و گفت چگونه مى‌توان از صلح با رژيم اشغالگرى كه به هيچ قانون بين‌المللى پايبند نيست سخن گفت. وى در ادامه به جنگ‌طلبى و غيرقابل اعتماد بودن رژيم صهيونيستى اشاره كرد و گفت كه اين رژيم به امضاى پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اى تن نداده و تنها كشورى در منطقه است كه فقط به فرض اينكه «سوريه فعاليت‌هاى هسته‌اى دارد»، اين كشور را بمباران كرده است. سلطانيه همچنين اظهار كرد، دو طرف هر گفت‌وگويى بايد هم سطح باشند، اما ايران هنوز از اصطلاح «رژيم اسرائيل» يا «رژيم صهيونيستي» براى نام بردن از اسرائيل استفاده مى‌كند و اين رژيم را به رسميت نمى‌شناسد، پس موضوع گفت‌وگو از اين جهت نيز منتفى است.
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن