تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812125153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/ خبرهاي دريافتي هنري/ فروزش در راه توكيو و...


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: / خبرهاي دريافتي هنري/ فروزش در راه توكيو و...
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر

ابراهيم فروزش كارگردان فيلم «هامون و دريا» براي شركت در بيست‌ويكمين جشنواره بين‌المللي فيلم توكيو به ژاپن سفر خواهد كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، جشنواره معتبر توكيو در بيست‌ويكمين دوره برگزاري خود طي روزهاي 27 مهر تا 7 آبان، فيلم «هامون و دريا» را در بخش مسابقه خود نمايش مي‌دهد، ضمن اين‌كه علاوه بر كارگردان از مهران گل‌محمدزاده نوجوان بازيگر نقش اول فيلم نيز به عنوان ميهمان ويژه جشنواره دعوت شده است.

جشنواره توكيو نخستين حضور بين‌المللي هامون و دريا پس از موفقيت در جشنواره‌هاي فيلم فجر و كودك و نوجوان همدان به شمار مي‌رود.

همچنين فيلم ديگر ايراني حاضر در اين جشنواره، «ديوار» محمدعلي طالبي است كه در بخش بال‌هاي آسيا، خاورميانه به نمايش گذاشته مي‌شود.

فيلم «هامون و دريا» پنجمين ساخته بلند سينمايي ابراهيم فروزش كارگردان ايراني پس از فيلم‌هاي كليد، خمره، مرد كوچك و بچه‌هاي نفت است كه فروزش فيلم‌نامه آن را براساس كتابي به همين نام اثر عباس جهانگيريان نوشته و در آن تصاويري ناب از كوير ايران را به تصوير كشيده است.

داستان فيلم درباره هامون، نوجواني است كه به همراه مادربزرگش در روستايي زندگي مي‌كند و بين او دخترعمويش دريا، عشقي فرازميني جاري است.

تهيه‌كننده اين فيلم كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است.

همچنين براساس خبري ديگر اين فيلم پس از جشنواره فيلم توكيو موفق شد به بخش مسابقه جشنواره بين‌المللي فيلم كوالالامپور در مالزي نيز راه يابد.

اين جشنوراه نيز در روزهاي 6 تا 9 آذر امسال از مهران گل‌محمدزاده بازيگر نوجوان فيلم به عنوان ميهمان رسمي جهت حضور در مراسم افتتاحيه، مراسم فرش قرمز و مراسم اهدا جوايز دعوت كرده است.

مستند بلند «اسكار نيه ماير» ساخته‌ي «فابينو ماسيل» كه درباره‌ي اين معمار برجسته‌ي برزيلي و جهان است، در بخش «نمايش‌هاي ويژه» جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت روي پرده خواهد رفت.

اين فيلم مستند 90 دقيقه‌اي كه محصول سال 2007 كشور برزيل است، پرتره‌اي جذاب از شخصيت هنري و زندگي خانوادگي «اسكار نيه ماير» معمار بزرگ برزيلي را به تصوير كشيده و نقطه نظرات هنرمندان برجسته‌اي چون ژوزه ساراماگو، اريك هابسيان، نلسون پريه‌را دوس سانتوس و شيكوبوركو را درباره وي، بيان مي‌دارد.

گفتني است: در بخش «نمايش‌هاي ويژه» جشنواره بين‌المللي سينما حقيقت، آثار برگزيده‌ي روز جهان به نمايش عمومي درخواهند آمد كه از جمله مي‌توان به فيلم‌هاي عمليات بازگشت به خانه (ريچارد رابينز)، عهدي با مردگان (پيتر ريموت)، درماندگان (گونسالو آريخون)، مارادونا (امير كاستاريكا) و ... اشاره كرد.

دومين جشنواره بين‌المللي فيلم مستند ايران: سينما حقيقت، از 23 تا 28 مهرماه 1387 در سينما فلسطين، سينما قيام و تالار فارابي دانشگاه هنر برگزار خواهد شد.

***

رييس مركز هنرهاي نمايشي به سومين جشنواره سراسري تئاتر خياباني مريوان پيام داد.

متن كامل اين پيام بدين شرح است: «تئاتر خياباني نزديك‌ترين هنر نمايشي عجين‌شده با فرهنگ هزاران ساله نمايش‌هاي سنتي و آئيني سرزمين كهن ايران است، تئاتري كه حصار نمي‌پذيرد، قالب و سبك نمي‌شناسد و در جرياني دوسويه بين نمايشگر و تماشاگر، گاه پاياني غم‌انگيز و گاه سراسر طعنه وطنز دارد. تئاتري كه خود به استقبال مخاطبش مي‌رود تا بازگويد، مسئله سازد، بشنوند و مشكلات متنابه اجتماعي را در مشاركت فعالانه مخاطبان كه خود نمايشگران خياباني‌اند در مواجهه با يكديگر به آزمون بكشاند، فرايندي بداهه خلق كند، دردها و آلام بشري را بازگويد، نقاط قوت و ضعف روابط انساني را برشمارد تا ماحصل آن آرامش روح و روان انساني باشد. تئاتر خياباني در ايران اكنون دوران ثبات خود را سپري مي‌كند و اين مهم به نتيجه نمي‌رسيد مگر با كوشش و سعي فعالان اين عرصه و برنامه‌ريزان حوزه نمايش كشور، گواه اين مدعا برگزاري فستيوال‌هاي متعدد تئاتر خياباني و جشنواره سراسري در مريوان است كه نشان از استمرار و تثبيت حرفه‌اي اين‌گونه نمايشي در عرصه تئاتر كشور دارد. مركز هنرهاي نمايشي مفتخر است كه براي سومين سال پياپي و به ميزباني هنرمندان زحمتكش اين عرصه در شهر هنردوست مريوان، شاهد برپايي اين رويداد مهم فرهنگي و هنري باشد. اميد آن كه برپايي اين گونه جشنواره‌ها باعث شكوفايي هرچه بيشتر و حركت پوينده نمايشگران خياباني در عرصه جهاني شود. اميدوارم با سعي و تلاش بيش از پيش هنرمندان اين عرصه، تئاتر خياباني روزبه‌روز شكوفاتر و موفق‌تر عمل كند.»

گفتني است سومين جشنواره سراسري تئاتر خياباني مريوان از 11 تا 14 مهر برگزار خواهد شد.

***

در همايش «آن روزگاران ياد باد»

حاجي مشهدي و طوسي تحولات سينماي دفاع مقدس را بررسي مي كنند

عزيزاله حاجي مشهدي، احمد دهقان پور، جواد طوسي و محمد تقي فهيم سير تحولات سينماي دفاع مقدس را در نشست‌هاي تخصصي فيلم‌هاي اين عرصه را تا دوشنبه هشتم مهر ماه در تالار انديشه حوزه هنري بررسي مي‌كنند.

در اين نشست‌ها منتقدان و مدرسان دانشگاه تاثير گيشه در ساخت فيلم‌هاي دفاع مقدس، وضعيت فرهنگ ايثار در كشور، تاثيرات محصولات فرهنگي و برگزاري جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي مرتبط با دفاع مقدس در حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس را بررسي مي‌كنند.

بررسي تحولات سينماي دفاع مقدس در سه دهه اخير از ديگر مقوله‌هايي است كه در اين نشست‌ها به آن پرداخته مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن