تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819716974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاگس اشپيگل: پايان روياي امريكا و قرارگرفتن ان درآستانه فروپاشي اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تاگس اشپيگل: پايان روياي امريكا و قرارگرفتن ان درآستانه فروپاشي اقتصادي است
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/07/07
خبرنگار روزنامه الماني تاگس اشپيگل المان در مقاله اي با عنوان " پايان روياي امريكا " نوشت سرمايه داري در امريكا با خطر فروپاشي روبرو شده است و سقوط مالي و اخلاقي اين كشور ريشه در عملكرد دولت كنوني و دولتهاي گذشته دارد.
پايگاه اينترنتي خبرگزاري مستقل عراق اين مقاله را كه به قلم " ژاكوپ هالبرون " در تاگس اشپيگل نوشته شده است ؛ منتشر كرد.
هالبرون در اغاز مقاله خود مي نويسد " تا همين اواخر منطقه ثروتمند نشين "منسس" در ايالت ويرجينياي امريكا به علت دخيل بودن اين منطقه در پيروزي خير بر شر در جنگ داخلي امريكا و پايان نظام برده داري در اين كشور از مهمترين مفاخر امريكا محسوب مي شد اما ديگر منسس كه نزديك شهر واشنگتن قرار دارد چنين نيست و اين شهر به عنوان شاهدي بر تحقق روياي امريكا ، اكنون به نماد يك كابوس هولناك تبديل شده و نمونه اي از حال و روز امريكائيهاست.
هالبرون درادامه مي افزايد ويلاهاي مشهور اين منطقه كه باغهاي اين ويلاها به علت عدم رسيدگي ديگر سرسبز نيست به خرابه هايي تبديل شده است چرا كه صاحبانشان به علت بدهي هاي سنگين به بانكها از اين ويلاها بيرون رانده شده اند و بر سر در ويلاها بر روي پلاكاردهايي عبارت " توقيف شده است " ديده مي شود .
پمپ بنزينها در منطقه منسس بسته شده و رستورانهاي غذاهاي سريع و اماده نيز ورشكسته شده اند.
هالبرون مي افزايد فقر در اين منطقه به حدي رسيده است كه ساكنان منسس گربه ها و سگهاي خود را به موسسات رسيدگي به حيوانات سپرده اند زيرا پول تغذيه انها را ندارند.
منسس اين سئوال را مطرح كرده كه اگر وضع شهر منسس اين است پس اوضاع شهر واشنگتن چگونه است ؟
هالبرون در پاسخ به اين سئوال خود نوشته است " پايتخت امريكا همچنان در حال غرق شدن در دريايي از بدهيهاي سنگين است و حادثه اي كه در اين شهر رخ داده بيانگر حال وروز واشنگتن است چرا كه دادگاه عالي براي نخستين بار كه مدت زمان طولاني بود سابقه نداشت ؛ به همه شهروندان واشنگتن اجازه داده است سلاح گرم به همراه داشته باشند.
هالبرون افزود به جاي انكه وعده دولت بوش براي برقراري دمكراسي در بغداد پايتخت عراق تحقق يابد اكنون خود واشنگتن نيز وضعي شبيه به وضع بغداد پيدا كرده است و دولت بوش همه ساكنان واشنگتن را به افراد مسلحي تبديل كرده است كه بايد از خودشان در مقابل جنايات رو به افزايش حمايت كنند .
هالبرون نوشت سقوط مالي و اخلاقي امريكا يك شبه اتفاق نيفتاده است .
وي خاطر نشان كرد دولتهاي امريكا دهها سال است كه به سرمايه گذاري در زيرساختها بي توجهي كرده اند و با وامهاي خارجي به زندگي ادامه داده اند و كشورهاي ديگر را در صورتيكه از الگوي اقتصادي امريكا تبعيت نكنند تهديد كرده اند .
نويسنده اين مقاله مي افزايد " امريكائيها با ديدن سقوط سهامهايشان در بورس و اقدام دولت در ادامه سياست وام گيري اين احساس به انها دست مي دهد كه از نظر اقتصادي به انان تجاوز شده است و احساس مي كنند در يك كشور جهان سومي زندگي مي كنند".
وي افزود تفاوت دولت بوش با دولتهاي سابق ان است كه ميانگين اسراف و ريخت و پاشها به مرحله تخيلي رسيده و اقتصاد اين كشور فلج شده است .
هالبرون نوشت دولت كنوني امريكا اين كشور را به طور كامل ورشكسته كرده تا جائيكه كشورها و موسسات جهاني از كمك به واشنگتن براي خروج از اين بحران بسيار شديد خوداري كرده اند .
جوزف اشتيگلس برنده جايزه نوبل اقتصاد و دانشمند امريكايي گفته است " تدابير كنوني امريكا شبيه به تدابير مكزيك پس از فروپاشي اقتصادي است كه به ثروتمند تر شدن ثروتمندان و مرگ طبقه متوسط فقرا و خطر بروز اوضاع افسار گسيخته سياسي شبيه به رويدادهاي دهه ميلادي قرن گذشته ميلادي منجر خواهد شد".
خبرنگار تاگس اشپيگل در پايان نوشته است روياي امريكا هم اكنون در دريايي از هرج و مرج و نااميدي بر باد رفته است و امريكائيها اكنون اين سئوال را مطرح مي كنند كه كشورشان تا چه اندازه اي مي تواند در مقابل طوفانها و بحرانهاي اينده مقاومت كند ؟
 يکشنبه 7 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن