تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باهنر: مهم‌ترين وظيفه ما حفظ ميل مردم به اصولگرايي است اميدواريم برنامه پنجم تا پايان سال تقديم مجلس شود برخي سازمان‌ها مي‌توانند به وزارتخانه تبديل شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: باهنر: مهم‌ترين وظيفه ما حفظ ميل مردم به اصولگرايي است اميدواريم برنامه پنجم تا پايان سال تقديم مجلس شود برخي سازمان‌ها مي‌توانند به وزارتخانه تبديل شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين اظهار اميدواري كرد كه دولت تا پايان سال جاري برنامه پنج‌ساله پنجم را تقديم مجلس كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «محمدرضا باهنر» كه در مراسم افطاري جامعه اسلامي مهندسين سخن مي‌گفت، با بيان اين كه انتظار است بعضي از مباحث سياسي روز در اين جلسه مطرح شود، افزود: همان‌طور كه مقام معظم رهبري فرمودند هنوز بحث در مورد انتخابات رياست‌جمهوري زود است؛ اگر چه رسانه‌ها و فضاي سياسي كشور وارد اين بحث شده، اما اين كه بخواهيم به طور رسمي وارد آن شويم، مقداري زود است.

وي در ادامه با بيان اين كه « همه تلاش ما اين است كه بتوانيم اكثريت نزديك به اتفاقي را از مجموعه اصول‌گرايان جمع كنيم و براي انتخابات آتي به يك تصميم واحد برسيم» اظهار كرد: اين انتخابات هم ويژگي‌هاي انتخابات گذشته را دارد و هم ويژگي هايي دارد كه خاص خود آن است.

باهنر تصريح كرد: شايد مهمترين اين ويژگي‌ها آن باشد كه ما وارد دهه چهارم انقلاب مي‌شويم كه مقام معظم رهبري آن را دهه پيشرفت و عدالت ناميده‌اند و ان‌شاءالله با حركت در مسير چشم‌انداز بيست‌ساله به فضاي خوب و آرماني آن برسيم؛ اگر چه اين اهداف بلند است؛ اما معتقديم بلندپروازانه نيست و با امكاناتي كه ايران دارد، حتما مي‌توانيم به آن‌ها برسيم.

نايب‌رييس مجلس هم‌چنين با بيان اين كه « بايد به موضوع عدالت توجه كرد» افزود: در زمان‌هاي دور بعضي از تصميم سازان تصور مي‌كردند مي‌شود عدالت را از برنامه‌هاي كشور كنار گذاشت و اول به توسعه دست يافت و بعد به سراغ عدالت رفت كه تفهيم شد عدالت جوهره وجود اسلام است و اگر كسي مدعي حكومت اسلامي باشد، قطعا هيچ گاه نمي‌تواند عدالت را تعطيل كند.

نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي هم‌چنين گفت: مهم‌ترين مساله‌اي كه در اين دهه با آن روبه‌رو هستيم اين است كه مردم باز به استمرار حاكميت گفتمان اصول‌گرايي ميل كنند. اين مهمترين وظيفه ماست كه خداي ناكرده اصل نظام جمهوري اسلامي دوباره با چالش‌هايي از سوي كساني كه دنبال ساختارشكني ، استحاله بخش‌هايي از نظام و انتخابي و انتصابي‌كردن نهادها بودند، مواجه نشود؛ اين عده تصور مي‌كردند جمهوريت با اسلاميت جاي هم را تنگ مي‌كنند و هر جا اسلاميت پررنگ شود، جا براي جمهوريت كم مي‌شود.

باهنر ادامه داد: ما به دنبال حفظ و ارتقاي تراز نظام جمهوري اسلامي هستيم و مردم دلير و صبورمان اين امر را نشان داده‌اند. ما بايد در مساله انتخابات به اين سمت برويم كه اين اميدواري در دل ما محكم شود و ان‌شاءالله مجموعه اصول‌گرايان با هم جمع شويم و حداكثر وحدت را داشته باشيم تا وارد انتخابات شويم و نتيجه مطلوبي هم بگيريم.

وي در ادامه با بيان اين كه درباره برخي مسائل جاري كشور هم بايد گفت‌وگو شود، گفت: مسائل مختلفي در كشور وجود دارد كه در مورد آنها هم پيشرفت‌هاي خوبي ايجاد شده و البته انتقاداتي هم وجود دارد. در مورد انرژي هسته‌يي، سياست خارجي و مسائل اقتصادي كشور مشكلاتي وجود دارد و افتخاراتي هم ايجاد شده است كه اين دو را بايد با هم ديد؛ همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند اگر نقد مي‌كنيم هم نقد عادلانه باشد و هم عالمانه؛ البته طبيعي است كه ميدان عمل مقداري متفاوت است با جاي ديگر؛ مثلا اگر بخواهيم در فضاي رسانه‌اي ببينيم يا تبليغات كنيم و حرف بزنيم با عرصه عمل تفاوت دارد؛ همان‌طور كه در مساله‌اي كه اخيرا ديديم و مقام معظم رهبري فرمودند مسائل را بزرگ نكنيد، بالاخره اختلاف مختصري بين ما مجلسي ها و بعضي از دولتيان وجود داشت كه مثلا صحبتي كه فردي كرده صحبت مهمي نيست و قابل تفسير است و مي‌شود آن را رفع كرد كه نهايتا مقام معظم رهبري فرمودند اين بحث به هيچ وجه مورد پذيرش نظام نيست؛ اما مساله را نبايد دنبال كرد.

باهنر هم‌چنين گفت: هيچ ضرورتي ندارد در اين موارد اگر قصور و اشكالي بود مجلسي‌ها مستقيما به سراغ رييس‌جمهور بروند و از او سوال كنند. ذاتا اين دستگاه‌هاي اجرايي بايد در قالب وزارت‌خانه‌ها باشد. ما مي‌خواهيم در يك طرح مفصل يك جا اين مساله را حل كنيم تا دستگاه‌هاي اجرايي مستقيم دست و بال رييس‌جمهور را نگيرند. رييس‌جمهور شخصيت و مقام استراتژيك است و بايد مسائل كلان مملكت را مديريت كند.

وي هم‌چنين با بيان اين كه طبيعي است كه اين بحث مقداري زودتر در مجلس مطرح شود و طرح آن جلو بيفتد، ادامه داد: شايد آن موضوع { مساله مشايي} بي‌تاثير نبوده؛ اما همه مساله اين نيست و اين كار را نخواهيم كرد.

باهنر در ادامه سخنانش درباره تورم موجود در كشور گفت: در اين مورد انتقادات زيادي مي‌شود كه وارد نيز هست؛ البته انتقادات بايد در كنار بيان كارهاي مثبت و سازنده انجام‌شده در كشور باشد. تورم مقوله‌اي نيست كه بتوان از آن غفلت كرد. فرماندهان ما مردم هستند و همه اختيارات در دست آنهاست، ما بايد براي ولي‌نعمت‌هايمان پاسخ قانع‌كننده‌اي داشته باشيم. در مورد تورم ما خودمان هم فكر مي‌كنيم اين حرفهايمان قانع‌كننده نيست. يك سري مسائل تورم مسائلي است كه در اختيار ما و امثال ما نيست كه ما بايد آن را حل كنيم؛ اما بخشي از آن نيز به برنامه‌ريزي‌هاي ما و سياست‌هاي راهبردي‌مان برمي‌گردد.

به گزارش ايسنا اين عضو هيات رييسه مجلس در ادامه با بيان اين كه ما بعد از 30 سال به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بايد چشم‌انداز بيست ساله داشته باشيم و بعد از 10 سال از پيروزي انقلاب به اين جمع‌بندي رسيده‌ايم كه حتما بايد برنامه‌هاي پنج ساله توسعه داشته باشيم، گفت: اين‌ها همه به ما حكم مي‌كند اقتصاد مملكت به يك سري سياست‌هاي راهبردي و تئوري اقتصادي جامع نياز دارد.

وي افزود: اگر كارهاي روزمره اقتصادي را كنار هم بچينيم كه معلوم نيست تركيب قابل قبولي از كار درآيد؛ حتي اگر اجزايش قابل دفاع باشد.

باهنر اضافه كرد: نرخ اشتغال ما نبايد متزلزل باشد و رشد اقتصادي ما بايد با درآمدهايمان هماهنگ باشد. رشد اقتصادي خوبي داشته‌ايم اما فكر مي‌كنيم درآمدهاي 80 و 100 ميليارد دلاري ما مي‌توانست رشد بهتري را نصيب مردم كند. در هر صورت بايد به اين باور برسيم و دولت نيز بايد به اين باور برسد كه براي اداره مملكت به سياست‌هاي راهبردي درازمدت نياز داريم، چشم‌انداز سياست‌هاي پنج ساله نيز اين را به ما ديكته مي‌كند كه بايد از آن تبعيت كنيم. اگر هم مي‌خواهيم آن را لغو كنيم بايد استدلال داشته باشيم؛ اما اگر بي‌توجه به آن رفتار كنيم با مشكل روبه‌رو مي‌شويم.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين ادامه داد: ما سياست‌هاي راهبردي را در مجمع تشخيص مصلحت نظام و سياست‌هاي كلي برنامه پنج ساله پنجم را طراحي كرده‌ايم . مجمع تشخيص نيز به استقبال آن رفته است ، ما هم آمادگي كامل و اميد داريم دولت حداكثر تا پايان سال جاري بتواند لايحه برنامه پنجم را تقديم مجلس كند؛ زيرا بسياري از مسائل اقتصادي را مي‌توان در قالب برنامه‌هاي توسعه‌يي ديد و ضرورتي ندارد كارهاي اقتصادي خيلي بزرگ را كه ندانيم آينده‌اش چه مي‌شود انجام دهيم.

وي ادامه داد: در هر صورت سياست راهبردي ما در مجلس هشتم همراهي، هماهنگي و همدلي و نظارت عالمانه و عادلانه بر رفتار دستگاه اجرايي است و حتما كمك مي‌كنيم. در حيطه قانون هم كه فكر مي‌كنيم منطقي و نياز است در كشور انجام شود.

باهنر در بخش ديگر سخنانش با بيان اين كه امسال در روز قدس مردم استقبال خوب و كم‌نظيري از مراسمي كه حضرت امام راحل آن را پايه‌گذاري كرده‌اند، داشتند، گفت: بسيار اميدوار هستيم كه اين فريادها و مطالبات عمومي جهان اسلام باعث شود حكام كشورهاي اسلامي هم خود را با مطالبه مردمشان هماهنگ كنند.

وي اظهار كرد: يقين داريم اگر زماني حكام كشورهاي اسلامي يا با رغبت خود و يا با زور بر سر عقل بيايند و فرياد مردم خود را فرياد كنند، رژيم اشغالگر قدس تاب مقاومت نخواهد داشت و ان‌شاءالله اين سرزمين مقدس به صاحبان واقعي‌اش برمي گردد.

انتهاي پيام
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن